2024-02-05, 23:16
Medlem
vitalsignss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Du vet mycket väl vem jag menar. Den senaste killen, givetvis

Okej, men berätta nu om thaisalongen. Jag tittade lite snabbt på nr 365 och lade inte märke till nån taisalong
Citera
2024-02-05, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Senaste gäddan, vilket nummer han nu än har 364 eller 365, beter sig kaxigt men mjuknar allt eftersom minuterna går. Han verkar inte ha en aning om vilka Dumpen är eller ens vem Patrik Sjöberg är (trots att han är i den åldern där man garanterat vet det). Man måste verkligen bo under en sten om man inte känner till Dumpen idag. De har varit i alla etablerade medier och deras klipp sprids överallt hela tiden.
Jag tror inte nödvändigtvis att #364 bott under en sten. Han är nog bara lite för gammal för att känna till dumpen. Han är för gammal för tiktok och snapchat och alla ungdomsappar. Och även för gammal för exempelvis flashback. Så även om dumpen figurerat i enstaka artiklar i gammelmedia så är de nog inte ett household name i de kretsarna som bara läser aftonbladet och tittar på rapport.

Han tycktes förstå att hans liv var över under konversationen, men han underskattar förmodligen ändå dumpens genomslagskraft. Alla i hans närhet kommer veta imorgon.
Citera
2024-02-05, 23:28
Medlem
Lyxpotatissallads avatar
#364:ans fräna militärlastbil går att se på Google Street View: https://imgur.com/a/O0CgHp7
Citera
2024-02-06, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
Känns som den här tråden har gjort sitt när telegramtråden har över 2000 poster och 100 medlemmar på nån vecka. Låsa?

Länk till telegram-gruppen?
Citera
2024-02-06, 00:06
Medlem
Tänkte direkt på denna reklam när jag lyssnade på #365 :

https://www.youtube.com/watch?v=1xUH9NScI08

Allt står uppenbarligen inte rätt till med denna person (reklamfilmen är kult dock och har inget med Kungsörsgäddan att göra).
Senast redigerad av Gemini_ 2024-02-06 kl. 00:10.
Citera
2024-02-06, 00:09
Medlem
Fulfittans avatar
Citat:
Nu börjar jag utgå från att de med vilje ger gäddorna fel nummer. Varför vet jag inte, men de kan inte göra de här misstagen om och om igen såvida det inte är medvetet.

Senaste gäddan, vilket nummer han nu än har 364 eller 365, beter sig kaxigt men mjuknar allt eftersom minuterna går. Han verkar inte ha en aning om vilka Dumpen är eller ens vem Patrik Sjöberg är (trots att han är i den åldern där man garanterat vet det). Man måste verkligen bo under en sten om man inte känner till Dumpen idag. De har varit i alla etablerade medier och deras klipp sprids överallt hela tiden.

Trots en 10+ minuter lång video lämnar han inte något minnesvärt efter sig. Man saknar verkligen konfrontationer av Hanks kaliber.

Inget ont om Patrik i övrigt, men han har gått upp rejält i vikt på sistone och är inte helt lätt att känna igen. Och Bjarne spenderar nog knappast tiden i sin västmanländska* gnällbältesbruksortshåla med något mer utvecklat nyhetsläsande.

Fy fan vad jag hatar den där vidriga dialekten för övrigt. Precis samma som elevassistenten från Lindesberg och flera andra de tagit i området. Låter så jävla obildad, korkad och bonnig.

*) Ok då, fanskapet bor tekniskt sett några meter in i Södermanland fastän postadressen är Kungsör.
Senast redigerad av Fulfittan 2024-02-06 kl. 00:28.
Citera
2024-02-06, 00:40
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necrozlave
I rebusen står det "samma som en viss Clark", ingenting om en pundig bankrånare. Men visst hade man lagt till det andra du nämner så hade några kopplat lite snabbare, och inte anta att alla använder sveriges sämsta streamingapp
Nu går jag själv ot, men här ska vi diskutera gäddorna och ALLA rebusar välkomnas. Om du googlar "clark", vad får du som första träff liksom? Jag får iaf upp tv-serien om den clark som åsyftas..
Citera
2024-02-06, 00:55
Medlem
Citat:
...
Trots en 10+ minuter lång video lämnar han inte något minnesvärt efter sig. Man saknar verkligen konfrontationer av Hanks kaliber.

Håller med.
- Hank, kom tillbaka! Allt är förlåtet!
Citera
2024-02-06, 01:40
Medlem
Lyxpotatissallads avatar
Årets 7:e Kalmargädda "kommer snart" enligt en kommentar som Patrik gjort på Fejsbok.
Citera
2024-02-06, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K6zvzLu4gX8zW2
Länk till telegram-gruppen?

Telegram är ju mycket mycket bättre då inga namn maskas och där man får riktigt information om gäddorna
Citera
2024-02-06, 03:43
Medlem
#365 borde gå under jorden helt och flytta långt ut i skogen!
Oj, han bor redan ute i obygden

Det enda jag är avundsjuk på är hans maskinhall! Där kan han sitta och elda spillojla och småmeka med lillepillen...
Citera
2024-02-06, 05:51
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Om du googlar "clark", vad får du som första träff liksom?
Mina första träffar går till sidor om skomärket Clarks.

Jag tycker inte att rebusar ska kräva nån tankeverksamhet alls.

När jag själv gör en rebus är varje ledtråd ett citat, och om man googlar citatet så får man upp rätt ord direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in