2024-02-05, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyr123
Kolla youtube rättegången. 2 av förhören är allra sist i del 3. Malin ligger i del 2

Ellin*r Perss*n borde inte få vara i närheten av ett enda barn igen, aldrig träffa de utsatta barnen som ”Skånes änglar” tydligen hjälper.
En alkoholiserad kärring som sitter och ljuger i rätten för att skydda dessa två ondskefulla väsen istället för ett litet oskyldigt barn.
Den kärringen har ingen skam i kroppen och om Skånes änglar inte utesluter henne helt så är det en organdonation som stöttar tortyr av barn.

Vidriga vidriga människa, hoppas du läser här och aldrig kliver utanför din dörr igen.
Citera
2024-02-05, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Men blodprover måste väl tagits på sjukhuset för att se om hon hade några substanser i sig?

Svårt att screena på en substans som hon även fått på sjukhuset, alltså bensodiazepiner.
Citera
2024-02-06, 00:04
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milfen88
Svårt att screena på en substans som hon även fått på sjukhuset, alltså bensodiazepiner.

Så du vet att hon fick samma substans på sjukhuset och även fått dessa i hemmet?

Vid positivt fynd vid screening för bensodiazepiner utförs verifiering.

Sannolikheten att de gett henne samma innebär ju då att hon skulle ha en högre halt av den i sig.
Senast redigerad av Lilett 2024-02-06 kl. 00:35.
Citera
2024-02-06, 00:13
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Jag tror också de använt tratt. Z hade skavsår i halsen också, som kunde komma från en tratt.
Dessutom inte några skador i munhålan, som talar för att hon ej haft ättikan direkt i munnen

Ja usch å fyfasiken. Läskigt.
Extremt farligt om de kört ner en tratt (eller slang) i hennes hals! Det de häller ner i den kan ju hamna i luftstrupen och lungorna.

Det måste t.ex vara utbildad sjukvårdspersonal för att sätta en magsond genom näsan på en patient. Eller en läkare för att göra en gastroskopi.

Inte vilka WT- folk som helst.

Oroande är det också med vuxenmedicin de gett till barnen.
Citera
2024-02-06, 00:15
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Oklart efter domaren nu har bestämt att föräldrarna skall genomgå en GPU innan dom faller.

GPU? Du menar RPU?
Citera
2024-02-06, 00:17
Medlem
Citat:
Så du vet att hon fick samma substans på sjukhuset och även fått dessa i hemmet?

Vid positivt fynd vid screening för bensodiazepiner utförs verifiering.

Sannolikheten att de gett henne samma innebär ju då att hon skulle ha en högre halt av den i sig då.

Jag vet att hon fick det på sjukhuset, jag vet också att dom inte drogscreenat hennes blod närmsta dygnen efter inkomst till sjukhuset.
Citera
2024-02-06, 00:17
Medlem
Citat:
GPU? Du menar RPU?

Hahahhaha, ja. Tjocka fingrar
Citera
2024-02-06, 03:09
Medlem
Citat:
Ellin*r Perss*n borde inte få vara i närheten av ett enda barn igen, aldrig träffa de utsatta barnen som ”Skånes änglar” tydligen hjälper.
En alkoholiserad kärring som sitter och ljuger i rätten för att skydda dessa två ondskefulla väsen istället för ett litet oskyldigt barn.
Den kärringen har ingen skam i kroppen och om Skånes änglar inte utesluter henne helt så är det en organdonation som stöttar tortyr av barn.

Vidriga vidriga människa, hoppas du läser här och aldrig kliver utanför din dörr igen.

Jag håller med. Att sitta och ljuga nåt om att Zoey satt och lekte under en filt när hon i själva verket var nära döden var så vidrigt att jag finner inga ord. Hon har inget i enorganisation som ska jobba för att hjälpa barn att göra. Till råga på allt har hon lyckats manipulera R att säga samma lögner.
Citera
2024-02-06, 03:42
Medlem
Citat:
Jag håller med. Att sitta och ljuga nåt om att Zoey satt och lekte under en filt när hon i själva verket var nära döden var så vidrigt att jag finner inga ord. Hon har inget i enorganisation som ska jobba för att hjälpa barn att göra. Till råga på allt har hon lyckats manipulera R att säga samma lögner.

Verkar vara en organisation bestående väldigt märkliga människor ser ut som en reklamfilm om Ullared ungefär
Citera
2024-02-06, 03:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Att medicineringen kom på tal berodde på att jag inte blir klok på hur Z kan upprepa hela tiden att hon själv druckit ur glaset. Ingen annan tror att det är möjligt att hon självmant druckit ca1,5 dl 24% ättiksyra. Man gjorde till och med ett lukttest där det visar sig att zoey reagerar helt normalt på doften av ättikan - ryggar bakåt och vill komma undan den starkt stickande lukten. Läkarna hittar ett sår på ena kanten av matstrupen, som av något hårt t ex en tratt.
Ändå hävdar Zoey, liksom föräldrarna, att hon själv drack ättikssyra av fri vilja!
Om hon fått en tratt i halsen och ättika nedhällt i matstrupen, borde hon minnas det. Om hon väljer att inte prata om det är det en annan sak men hon hävdar bestämt att hon drack själv.
Det hon säger ekar också från det föräldrarna sagt och som syskonen hört föräldrarna säga. Hur får de Z att utstå tortyren och ändå sedan berätta att det var hon själv som gjorde det? Efter ättiksdrickan körs hon till sjukhus, lite oklart hur lång tid i bilen osv men hon har en så låg kroppstemperatur när hon kommer in att läkaren säger att det tar runt sex timmar i sträng kyla, för att sänka kroppstemperatur så lågt. Hon har också mycket svag puls, sköterskan kämpar för att hitta någonstans att mäta puls och syresättning. Och allt sammantaget är svårbegripligt för sjukhuspersonalen.
Tänk om något preparat med bensodiazepiner gjort flickan slö, så att en tratt kunnat föras ner i svalget och ättika kunnat hällas ner. Om hennes minne påverkats av preparatet så mycket att när föräldrarna senare upprepar att det var tokigt att hon drack ur det glaset, så tror hon så småningom att det är sant. Tänk om den medicin föräldrarna drogat henne med, inte var avsedd för barn och inte doserad för hennes dåliga allmäntillstånd, liten, svulten och vanvårdad, om medicinen var till mamma som har så ont, då kan det väl vara en tänkbar orsak till hennes tillstånd när hon kom till sjukhuset. Livsfarligt låg kroppstemperatur, svag puls och långsamt pumpande hjärta! Men ingen tänkte väl på att kolla den lilla för bensodiazepiner!?
Har man tur kan något blodprov kanske sparats? Kan man testa nu efteråt?
Mordförsök?
Kan du styckeindela? Ditt inlägg är oläsligt.
Citera
2024-02-06, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Verkar vara en organisation bestående väldigt märkliga människor ser ut som en reklamfilm om Ullared ungefär

Ja jag vet inte vad det är för några men de verkar ju ha gjort en del gott för utsatta familjer. Dock så borde ju E uteslutas nu då hon mist all trovärdighet då hon inte talat sanning.
Citera
2024-02-06, 05:30
Medlem
Citat:
Ja jag vet inte vad det är för några men de verkar ju ha gjort en del gott för utsatta familjer. Dock så borde ju E uteslutas nu då hon mist all trovärdighet då hon inte talat sanning.

Ja det borde hon och organisationen göra en ordentlig genomgång av hur det kunde gå så otroligt snett... Jag misstänker en organisation full av socialbidragstagare som hjälper hjälper andra utan egentligen kolla upp nåt. Ofta är tilltron till samhället och rättsväsendet lågt bland den typen av människor så dom tar alltid soc fallens sida. Varför klarar sig många familjer på socialbidrag utan att kräva extra hela tiden? Medicin och alla omkostnader utöver mat o hygienartiklar står ju soc för så vad tog alla pengar vägen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in