2024-02-05, 21:57
Avslutad
ok.
Åsikter om individen som rapporterar, bör ju vara oväsentliga.
Om nu intervjun ger oss någorlunda intressanta svar på Putins åsikter kring invasionen av Ukraina, och eventuell aggression mot närliggande länder.

Då spelar det väl ingen roll vem som gör intervjun?

Får se hur det blir.
Citera
2024-02-05, 22:03
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatan
ok.
Åsikter om individen som rapporterar, bör ju vara oväsentliga.
Om nu intervjun ger oss någorlunda intressanta svar på Putins åsikter kring invasionen av Ukraina, och eventuell aggression mot närliggande länder.

Då spelar det väl ingen roll vem som gör intervjun?

Får se hur det blir.
Putin ger inga spontana intervjuer, det är noga regisserat. Fråga vilken ryss som helst.

Det finns ett ryskt talesätt om att
De ljuger, vi vet att de ljuger,
De vet att vi vet att de ljuger.
Vlad Vexler har en intressant video om rysk propaganda

https://youtu.be/_j6Vg7yLx54?si=RMa36sJvxRoKqvcd

Oliver Stone var där och blev fullständigt duperad. Tucker kommer nog inte klara sig mycket bättre.
Citera
2024-02-05, 22:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Putin ger inga spontana intervjuer, det är noga regisserat. Fråga vilken ryss som helst.

Det finns ett ryskt talesätt om att
De ljuger, vi vet att de ljuger,
De vet att vi vet att de ljuger.
Vlad Vexler har en intressant video om rysk propaganda

https://youtu.be/_j6Vg7yLx54?si=RMa36sJvxRoKqvcd

Oliver Stone var där och blev fullständigt duperad. Tucker kommer nog inte klara sig mycket bättre.

Ok, tycker du propagandan är så farlig att vi måste dölja den, sen förklara för folket hur de egentligen bör tänka?
Citera
2024-02-05, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det är lite synd om dig. Du har mina sympatier.

Världen är komplex. Oavsett vilken sida man "håller på" i den aktuella konflikten, så går det inte att förutsätta att Vladimir Putin alltid talar sanning och att Ryssland skulle vara något slags exempel för resten av världen att följa. Lika lite som man kan förutsätta att NATO alltid ger oss en fullständig bild, fri från vinklingar och rena lögner.

Alla krig vill vinnas av båda parter.

Tack, bra inlägg. Skrämmande med vuxna människor som tror världen är som Sagan om Ringen med goda och onda och att allt hänger ihop. T.ex jag är emot vaccin och Pride och Putin verkar inte heller gilla bögar, därför är arvsfienden Ryssland våra vänner som vill oss väl…

Hoppas på en bra intervju!
Citera
2024-02-05, 22:17
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ok, tycker du propagandan är så farlig att vi måste dölja den, sen förklara för folket hur de egentligen bör tänka?
Halmdocka

Men folket tänker inte, de känner och vet inte skillnaden. Därför är propaganda farlig och därför måste vi diskutera.
Citera
2024-02-05, 22:26
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ok, hur låter vi folket deltaga då?
Statligt utlåtande eller, kanske vi ser vad som sägs?
Halmdocka.
Om du inte fattat det är du på Flashback och i den här tråden verkar det som vi diskuterar Tucker Carlssons varande i Ryssland för att intervjua Putler.
Jag säger att det är löjligt att förvänta sig en intervju.

Vad gör du?
Förutom halmdockor då.
Citera
2024-02-05, 22:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Absolut. Så har varje normalt fungerande stat alltid resonerat. Varför tror du att vi inte lär oss om flat earth-theory, chemtrails och dead internet-theory i skolan för?

Det är bara på senare år man börjat införa helt ovetenskapligt trams, i linje med HBTQ-agendan i exempelvis svenska skolor. Tidigare har det funnits vetenskaplig konsensus och vetenskapliga krav på det som lärs ut.

Ok.
Varför skulle en intervju med Putin vara vetenskapligt skadlig för allmänheten att se?
Du överdriver väl inte?
Citera
2024-02-05, 22:30
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ok. Varför skulle en intervju med Putin vara vetenskapligt skadlig för allmänheten att se?

Har jag påstått att den är det?

Jag vände mig mot ditt påstående i allmänhet, jag har inte sagt eller skrivit någonting om intervjun med Putin ur något slags skadeperspektiv.

Citat:
Du överdriver väl inte?

Överdriver? Överdriver vad? Att jag tycker att det bör finnas objektiva vetenskaplig konsensus kring det vi lär våra barn, så att inte alla blir som de sorgligaste teoretikerna vi kan se här på Flashback, eller förvirrade stackare i 20-årsåldern som inte vet vad de identifierar sig som när de vaknar?

Det tycker jag inte är särskilt överdrivet.
Citera
2024-02-05, 22:30
Avslutad
Citat:
Halmdocka.
Om du inte fattat det är du på Flashback och i den här tråden verkar det som vi diskuterar Tucker Carlssons varande i Ryssland för att intervjua Putler.
Jag säger att det är löjligt att förvänta sig en intervju.

Vad gör du?
Förutom halmdockor då.

Jag säger, som jag sade tidigare=
Att intervjun kan bli intressant.

Det mest intressanta här i tråden är hur vissa i desperation vill att några inte tar del av information.
Citera
2024-02-05, 22:33
Medlem
Citat:

Oavsett lär det finnas en hel del att analysera efteråt. En intressant inblick i hur han tänker och ett dokument för framtiden över den kanske siste ryske ledaren i sitt slag.
Citera
2024-02-05, 22:38
Medlem
Enterprises avatar
På ett sätt modigt av Tucker att ge sig iväg till Moskva mitt under brinnande krig. ”Olyckor” har hänt förr.
Citera
2024-02-05, 22:41
Medlem
Knapptryckarns avatar
Oavsett var man befinner sig på det politiska spektrat så måste man förstå att det här kommer vara till 100% kontrollerat av Putin. Det är marknadsföring deluxe. Om nånting kommer jag lägga vikt vid vilka frågor som ställs, och framför allt vilka frågor som inte ställs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in