Citat:
Ursprungligen postat av
Natalz2
I en artikel i DN idag framgår att kriminalvården planerar en utbyggnad av antalet fängelseplatser från dagens 6000 platser till 35 000 (!) platser inom 10 år.
https://www.dn.se/sverige/rekordstor-utbyggnad-av-landets-fangelser-var-politik-far-avsedd-effekt/
Vilket jävla misslyckande! Hur blir det med kostnaderna? En fängelseplats kostar en bra bit över en miljon/år.
Vad tycker ni?
Dags att införa alternativ till fängelsestraff?
Ja det är det.
Jag skulle kunna tänka mig outsourcing till andra länder där de får förvara svenska förbrytare. Gärna under så gräsliga miljöer de kan tänka sig.
Sedan skulle jag gärna se de införde dödsstraffet igen. Det hade sparat oss alla i samhället stora kostnader i form av pengar och mänskligt lidande.
Vissa brott som pedofili och mord samt narkotika relaterad brottslighet vill jag se direkt dödsstraff på. Ingen som behöver dessa skräpmänniskor ändå.
Man borde även kunna utnyttja vårt kära norrland och bygga billiga platser där uppe och tex nere i gamla gruvor skulle man kunna förvara dem.
Billigt och bra. Vill de ha mat så får de skicka upp x antal ton malm och vi skickar ner x antal kg mat och vatten.