2024-02-05, 20:42
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Själv litar jag mer på bevisat medicinutbildade människor i min närhet än någon okänd expert(?) på flashback.

Du kan ju googla saken och läsa på själv istället för att skitposta dina åsikter. All forskning visar att avkriminalisering är betydligt bättre än kriminalisering och vår egna historik visar det också även i Sverige. Det var mindre bruk i Sverige när det var avkriminaliserat.

Citat:
Vidare ser jag inte i de olika amerikanska staterna som tillåter cannabis att saker och ting förbättrats vad gäller missbruk och kriminalitet. Skillnaden är väl att färre småhandlare åker in.

Vad har du för källor för det?
Citera
2024-02-05, 20:46
Medlem
Dirtydwarfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
I en artikel i DN idag framgår att kriminalvården planerar en utbyggnad av antalet fängelseplatser från dagens 6000 platser till 35 000 (!) platser inom 10 år.

https://www.dn.se/sverige/rekordstor-utbyggnad-av-landets-fangelser-var-politik-far-avsedd-effekt/

Vilket jävla misslyckande! Hur blir det med kostnaderna? En fängelseplats kostar en bra bit över en miljon/år.

Vad tycker ni? Dags att införa alternativ till fängelsestraff?

Ja det är det.
Jag skulle kunna tänka mig outsourcing till andra länder där de får förvara svenska förbrytare. Gärna under så gräsliga miljöer de kan tänka sig.

Sedan skulle jag gärna se de införde dödsstraffet igen. Det hade sparat oss alla i samhället stora kostnader i form av pengar och mänskligt lidande.
Vissa brott som pedofili och mord samt narkotika relaterad brottslighet vill jag se direkt dödsstraff på. Ingen som behöver dessa skräpmänniskor ändå.

Man borde även kunna utnyttja vårt kära norrland och bygga billiga platser där uppe och tex nere i gamla gruvor skulle man kunna förvara dem.
Billigt och bra. Vill de ha mat så får de skicka upp x antal ton malm och vi skickar ner x antal kg mat och vatten.
Citera
2024-02-05, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du kan ju googla saken och läsa på själv istället för att skitposta dina åsikter. All forskning visar att avkriminalisering är betydligt bättre än kriminalisering och vår egna historik visar det också även i Sverige. Det var mindre bruk i Sverige när det var avkriminaliserat.

Vad har du för källor för det?

Vet inte vems ärende du går, men ser i tråden att du verkligen försöker sälja in fritt narkotikabruk. Kan bara gissa att du antingen brukar själv och/ eller inte sett hur verkligheten kan se ut när narkotikaförbrukningen släpps fri. Jag pratar nutid och nuvarande befolkning.

Gissar att vi nu är på gränsen till att spåra ur och gå off topic och därmed riskera smäll på fingrarna av moderator. Vi kanske ses i en annan mer narkotikabaserad tråd.
Citera
2024-02-05, 20:56
Medlem
nidbilds avatar
Bara titta vilka arbetstillfällen det skapas med mångkulturella kriminella mer invandring =större fängelset win win
Citera
2024-02-05, 20:58
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Fattar ni vilket uppsving det kommer att bli för ekonomin i Sverige? De nya anstalterna behöver naturligtvis personal så massor av människor kommer att få arbete. Anstalterna ska också byggas och det kommer att ge arbete åt massor av människor inom bygg och transport osv. Sedan gammalt vet vi ju att inget stimulerar ekonomisk tillväxt lika mycket som att byggbranchen har mycket jobb. Det här kommer att minska arbetslösheten och ge stora skatteintäkter först och främst kortsiktigt under byggfasen men den nya anstaltspersonalen kommer ju också att generera skatteintäkter. Naturligtvis kommer det på sikt att kosta mer än vad det genererar men inte i närheten av vad folk i tråden verkar tro efter att bara ha räknat kostnaderna. Får vi dessutom bort alla jävla skjutande och sprängande ”rappare” från gatan kommer samhället att tjäna ännu mer på utbyggnationen.

Det kommer att bli bra!
Vilka tror du betalar fängelsepersonalen lön? Tror du vi tjänar pengar på att bygga hem åt folk som kostar pengar än folk som betalar hyran. Allt det är skattepengar. HA HA
Citera
2024-02-05, 20:59
Medlem
Amors avatar
Kan El Salvador kan Sverige. Men det måste kombineras med att återvandringen kommer igång också. Bukele visar vägen med stålhårda tag mot gängen.

https://time.com/6660521/nayib-bukele-el-salvador-president-dictator-gangs-reelection/

Jag är glad över min röst på Tidö-regeringen. Allt är inte perfekt, men ändå rätt mycket i Sverige som går i rätt riktning.
Citera
2024-02-05, 21:11
Medlem
inkognytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Ok... tyvärr håller jag inte med eftersom vi haft problem i bekantskapskretsen i många år med just cannabis..

Vad innebär problem i bekantskapskretsen? Är det beteendet hos den som fjuttar på eller vadå för något? Saknas substans i din vaga beskrivning.
Citera
2024-02-05, 21:13
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Vet inte vems ärende du går, men ser i tråden att du verkligen försöker sälja in fritt narkotikabruk.

Och det är uppenbart att du inte har ett tresiffrigt IQ när du inte klarar att googla dina egna påståenden.
Citera
2024-02-05, 21:13
Medlem
Det blir ingen större kostnad vi betalar redan för packets boende och uppehälle. Vi kommer att spara på mindre samhällsförstörelse så som mänskligt lidande och förstörda samhällsstrukturer.
Citera
2024-02-05, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inkognyto
Vad innebär problem i bekantskapskretsen? Är det beteendet hos den som fjuttar på eller vadå för något? Saknas substans i din vaga beskrivning.
Kan inte ta upp allt men tex stölder.. misskött sitt jobb.. ändrad personlighet. lurar folk.. Mm. Allt för att få tag i cannabis.
Citera
2024-02-05, 21:30
Medlem
Så runt 1% av befolkningen ska jobba med/i anslutning till kriminalvården? Då är inte domstolar, väktare, poliser osv räknade.
Citera
2024-02-05, 21:44
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Vilka tror du betalar fängelsepersonalen lön? Tror du vi tjänar pengar på att bygga hem åt folk som kostar pengar än folk som betalar hyran. Allt det är skattepengar. HA HA
Det spelar ingen roll att det är skattepengar. När pengarna cirkulerar skapas jobb som skapar skatteintäkter. Du verkar inte ha många högskolepoäng i ekonomi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in