2024-02-05, 20:19
Medlem
Kan du ge ett konkret exempel på när du tycker det är rätt att säga boys will be boys?
Citera
2024-02-05, 20:19
Medlem
turn-n-burns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
Man kan göra något åt det utan att få hunden att känna skam över hundens natur. Hunden glömmer. Människan glömmer inte. Man kan inte ändra sin natur, och att få någon att känna skam över sin natur är att få honom att hata sig själv och slutligen begå självmord.

En aggressiv hund dödar man ju till slut. Aggressivitetens funktion är dock viktig. Vi behöver poliser, brandmän, väktare, familjefäder som kan skydda.

Vilka sorts beteenden skambeläggs till den graden idag som du menar kan förklaras med "boys will be boys"? Ge gärna exempel för att konkretisera
Citera
2024-02-05, 20:20
Medlem
Citat:
Det spelar ingen större roll om det "bör" gå ostraffat. Det som spelar roll är om den som utsätts för mordförsök har tillräckligt stort våldskapital för att försvara sig. Vad feminister föreslår att ta bort detta våldskapital och t.o.m få hederliga män att känna skam över sitt våldskapital.

Vad sägs om att vi lär människor att vara sjyssta och respektera varandra istället? Så behöver ingen försvara sig
Citera
2024-02-05, 20:23
Medlem
peergs avatar
Citat:
Att åtgärda betyder antingen att dämpa urladdningen som sker till följd av mannens biologiska natur, eller att rikta den någon annanstans. Innan man ens försöker tänka på "åtgärda" så borde man fundera över vilken funktion som en sådan åtgärd dämpar och vilka sidoeffekter det kan tänkas ha.

Det finns ett antal vinklar man kan ta på detta men tycker följande är ganska relevant. Kvinnor tenderar att vilja ha riktiga män. Riktiga män agerar enligt sin natur. Genom att dämpa urladdningen för mannens natur gör man då således både mannen och kvinnan mer olyckliga. Det är min bild av det i grova drag, men kan utveckla det senare.

En intressant fråga är huruvida man försökt utföra conditioning på apor eller andra däggdjur till samma grad som man idag utför det på män. Hur reagerar dessa djur?

Jag tolkar ditt argument som att män är biologiskt oförmögna att kontrollera sitt eget uppförande och därför behöver specialbehandling och särskilda eftergifter för att kunna leva i ett modernt samhälle. Jag vet inte om jag är så sugen på att skriva under på det.
Citera
2024-02-05, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
Kan du ge ett konkret exempel på när du tycker det är rätt att säga boys will be boys?

Psykopatisk man tafsar på kristen kvinnas röv. En blond best slår ner honom och skickar honom till akuten.
Citera
2024-02-05, 20:27
Medlem
Citat:
Vad sägs om att vi lär människor att vara sjyssta och respektera varandra istället? Så behöver ingen försvara sig

Låter enormt tråkigt. Man kan inte lära folk saker. Man känner saker, och sen hittar man rationaliseringar för känslorna, inte tvärtom. Som jag sa: utladdningen måste riktas någonstans.
Citera
2024-02-05, 20:27
Medlem
Citat:
Psykopatisk man tafsar på kristen kvinnas röv. En blond best slår ner honom och skickar honom till akuten.

Och både psykopaten och den blonda besten ska då slippa konsekvenser för att boys will be boys?

Och varför just en kristen kvinna?
Citera
2024-02-05, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peerg
Jag tolkar ditt argument som att män är biologiskt oförmögna att kontrollera sitt eget uppförande och därför behöver specialbehandling och särskilda eftergifter för att kunna leva i ett modernt samhälle. Jag vet inte om jag är så sugen på att skriva under på det.

Hjärnan styr beteende. Hjärnan är formad av biologiska processer.
Citera
2024-02-05, 20:29
Medlem
Citat:
Låter enormt tråkigt. Man kan inte lära folk saker. Man känner saker, och sen hittar man rationaliseringar för känslorna, inte tvärtom. Som jag sa: utladdningen måste riktas någonstans.

Finns många samhällen där män får leva rövare på kvinnors bekostnad. Mellanöstern, Indien för att bara nämna några. Du menar att de är mer civiliserade samhällen eftersom männen där får leva ut sin urladdning?
Citera
2024-02-05, 20:34
Avstängd
EmMEw0w93s avatar
Citat:

Varsågod och prova du. Skolsystemet och diverse grejer har lärt folk ett och annat men det är inte så många som bryr sig.
Citera
2024-02-05, 20:34
Medlem
Citat:
Finns många samhällen där män får leva rövare på kvinnors bekostnad. Mellanöstern, Indien för att bara nämna några. Du menar att de är mer civiliserade samhällen eftersom männen där får leva ut sin urladdning?

Jag förespråkar inte ett mer civiliserat samhälle, där "civiliserad" betyder just att ignorera eller försöka dämpa instinkterna. Som jag sa tidigare: de enda som bryr sig om civilisation är de som är intelligenta nog att förstå civiliserade resonemang. Således så dämpar man just den grupp som är bäst på att försvara kvinnor från rövare.

Vill du leva i ett samhälle utan någon som kan skydda dig från rövarna?

Vidare, detta skydd kommer oundvikligen bestå i våld, dominans och aggression. Just därför är denna triad inte något ont i sig.
Citera
2024-02-05, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av turn-n-burn
"Män är djur" har en del feminister sagt genom åren och nu även TS här.

Män är djur. Tack gode gud.

Dessutom så är alla människor djur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in