Citat:
Ursprungligen postat av
Fantail
Frasen används väldigt ofta som ursäkt för dåligt beteende och inte bokstavligt och det är därför man tycker det är idiotiskt. Typ väldigt ofta i samband med mobbning att man säger så om de som mobbar istället för att förklara för dem att det de gör är fel.
Beror på vad du menar med mobbning. Mobbning är en del av sociala och biologiska samspelet. Valpar leker med varandra för att finna gränsen mellan acceptabelt och oacceptabelt beteende. Denna lek gör att man blir tuffare och starkare inför vuxenlivet. Om man feminiserar denna lek så blir man alltså SVAG i framtiden. Var exakt går gränsen till mobbning menar du?
Betänk att vår värld blir mer krigisk, vårt samhälle blir råare, mer korrupt, våra krav på pojkars fysiska styrka och förmåga att vara "badboys" kommer sannolikt vara mycket högre i framtiden. Alltså bör vi ha mer mobbning mellan fränder, mer STYRKA, mer härdande lek. Det är att göra dem en tjänst.
Personligen hade jag en ganska skyddad uppväxt fram till tonåren då jag insåg att jag måste bli tuffare. Att jag var feminiserad var ett stort hinder och en stor nackdel. Man kan inte undvika smärta men man kan lära sig hantera det.