2024-02-05, 16:08
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
Inga farliga saker men högst olämpligt som förälder såklart.Men det är en piss i nilen om man ser till brotten:
1. Barnmisshandel
2. Mordhot
3. Olaga datorintrång
4. Falsk beskyllning
5. Utpressning

Nu är väl hon inte ens misstänkt för något av det du du tog upp? Att Jock med entourage misstänker något är just vad du själv kallar det, en piss i Nilen.

Eller har Jocke sådan makt att han kan skapa utredningar hos polisen?
Citera
2024-02-05, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hon är helt nedbruten.
Det är inte lätt att ta sig ur situationen hon befinner sig i.
Hon har verkligen "gjort allt" för att "rädda" Christofer.
Manipulerats genom kärlek och svartsjuka. Tomma löften.
Man kan se hur hon reagerar i Anjo-lajven, när det påpekas att Christofer älskat Linnea i så många år...
Det är fruktansvärt att bevittna.
Julia är "fast" och det som gör att hon stannar är Chloé.
Människorna runt henne bestämmer över henbes huvud.
Hon är utbränd och skulle behöva lång kristerapi för vad hon utsatts för.
Hennes egna syster, har ljugit om sparkvideon, den finns inte.
Varför? Såg att systern har fått många frågor flera år tillbaks om Chrille är hennes pappa(!) eftersom dom gjort så många tiktokvideor ihop. Det har dom verkligen. Jag trodde tiktokfjantandet var pga Linnéas önskan.

Utbränd?
Hon har nog inte överansträngt ihjäl sig. Snälla
Citera
2024-02-05, 16:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Kan inte riktigt förstå varför man tycker synd om Julia at this point. Hennes eget fel att hon investerar sig själv i detta drama och skämmer ut sig själv när hon försvarar honom.

Tjejen borde aldrig blivit tillsammans med snubben fråm första början och Chrippa borde aldrig skaffat barn.

Det är ganska övertydligt att Chrippa inte är intresserad av henne, över huvud taget.
Om man anser att han tryckt ner Linnea så måste man också inse att Julia levt med honom i över sju år - och han behandlar inte henne schysst direkt.
Att hon kan ha svårt att ta sig loss och gå vidare är väl närmast självklart om är på linjen att Linnea efter fem månader skulle ha sådana svårigheter.
Han själv beskriver Julia som en lydig hund - och det kan nog mycket väl vara en korrekt beskrivning. Givet vad hon accepterar så lär ju inte hennes självkänsla vara i topp direkt.
Citera
2024-02-05, 16:28
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Han har släppt 10 videos under tiden vi väntat på Linneas utlovade del2...
Fast du vet ju varför det inte blir någon del2 från Linnea...
Citera
2024-02-05, 16:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hon är helt nedbruten.
Det är inte lätt att ta sig ur situationen hon befinner sig i.
Hon har verkligen "gjort allt" för att "rädda" Christofer.
Manipulerats genom kärlek och svartsjuka. Tomma löften.
Man kan se hur hon reagerar i Anjo-lajven, när det påpekas att Christofer älskat Linnea i så många år...
Det är fruktansvärt att bevittna.
Julia är "fast" och det som gör att hon stannar är Chloé.
Människorna runt henne bestämmer över henbes huvud.
Hon är utbränd och skulle behöva lång kristerapi för vad hon utsatts för.
Hennes egna syster, har ljugit om sparkvideon, den finns inte.
Varför? Såg att systern har fått många frågor flera år tillbaks om Chrille är hennes pappa(!) eftersom dom gjort så många tiktokvideor ihop. Det har dom verkligen. Jag trodde tiktokfjantandet var pga Linnéas önskan.
Jag har inte följt/sett dem någon längre period, men av det jag sett så förstår jag inte de som har hög empati för Linnea och ingen empati för Julia.
De två har ju varit i samma situation/med samma man - men för Julia handlar det om en långt längre period.
Hur han behandlat henne och hur han pratat om och till henne är ju långt ifrån okej.
Citera
2024-02-05, 16:29
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tycker synd om Julia. Givet vad hon accepterar hela tiden så måste ju hennes självkänsla vara helt körd i botten.
Blir säkert så efter några år av psykisk misshandel och sen fysisk misshandel
Citera
2024-02-05, 16:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Blir säkert så efter några år av psykisk misshandel och sen fysisk misshandel
Jag vet inte om det varit något fysiskt mot Julia - men att bli psykiskt nedtryckt räcker ju.
Citera
2024-02-05, 16:34
Avslutad
Citat:
Jag har inte följt/sett dem någon längre period, men av det jag sett så förstår jag inte de som har hög empati för Linnea och ingen empati för Julia.
De två har ju varit i samma situation/med samma man - men för Julia handlar det om en långt längre period.
Hur han behandlat henne och hur han pratat om och till henne är ju långt ifrån okej.

Skillnaden är att Julia brutits ner psykiskt och har noll självkänsla kvar. Linnea har försökt dra sig ur i flera månader och dem sista 5 veckorna har hon varit utsatt för en förtalskampanj som nog är den värsta på hela 2000-talet om inte längre
Julia har till och med haft så lågt självförtroende så hon kunde sätta sig i samma studio som Anjo för att vittna till Chrippas fördel. vilken frisk person gör något sånt?
Citera
2024-02-05, 16:37
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Jag vet inte om det varit något fysiskt mot Julia - men att bli psykiskt nedtryckt räcker ju.
Julia blev fysiskt misshandlad av killen hon träffade efter chrippa, han blev dömd för det och sitter i fängelse.
Så först psykiskt misshandel i flera år från chrippa.
Och sen fysisk misshandel från killen hon träffade efter chrippa.
Och nu senaste allt med Chrippa, dem är tillsammans, förlovade, gjort slut, bor ihop medans han raggar efter andra tjejer och planerar att kasta ut Julia.
Rent känslomässigt har hon levt i ett kaos, inte konstigt att hon mår dåligt.
Citera
2024-02-05, 16:38
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Jag tänker att det handlar mer om att han utnyttjar en så psykisk trasig person vars självkänsla är totalt körd i botten, att hon varken vet in eller ut. Det enda hon vet och känner är hennes förflutna, därför försöker hon hålla fast vid det, för hon är rädd att vara själv.

Att Chrippa utnyttjar en sådan person, spelar på hennes känslor, kallar henne för hora, står i en video där dem alla är på en utflykt och uppmanar tjejer att höra av sig till honom och att han ska sticka från Julia så snart som möjligt. Det är riktigt jävla elakt.

Alla föräldrar till tjejer som Chrippa närmare sig bör vakta deras döttrar dygnet runt. Han ska uppenbarligen inte ha med kvinnor att göra!

Citat:
Om man anser att han tryckt ner Linnea så måste man också inse att Julia levt med honom i över sju år - och han behandlar inte henne schysst direkt.
Att hon kan ha svårt att ta sig loss och gå vidare är väl närmast självklart om är på linjen att Linnea efter fem månader skulle ha sådana svårigheter.
Han själv beskriver Julia som en lydig hund - och det kan nog mycket väl vara en korrekt beskrivning. Givet vad hon accepterar så lär ju inte hennes självkänsla vara i topp direkt.

Jo hon är helt klart nedbruten, och söndermanipulerad av Chrippa.

Hon hade verkligen en guldchans att bli av med honom en gång för alla när Linnea kom in i bilden.
Citera
2024-02-05, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Fast du vet ju varför det inte blir någon del2 från Linnea...

Nej jag tror inte ett skit på vad ni skriver, det har bevisats flertalet gånger.. Bara senast idag så slogs lögnen om körkortet sönder..
Citera
2024-02-05, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Nu är väl hon inte ens misstänkt för något av det du du tog upp? Att Jock med entourage misstänker något är just vad du själv kallar det, en piss i Nilen.

Eller har Jocke sådan makt att han kan skapa utredningar hos polisen?

Hon är anmäld på samtliga punkter...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in