2024-02-05, 14:26
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Ja vem ska de ryska avskummen få hjälp av? Enligt ryska propagandan hittills står majoriteten av jordens länder på ryssarnas sida. Nu målar Simonyan upp en mycket dyster bild och menar att ryssarna kommer att få slåss helt själva i slutstriden.

Jag noterar att ryska propagandan blir än mer schizofren och desillusionerad.

Margarita Simonyan wishes good luck to Tucker Carlson
https://www.youtube.com/watch?v=BJeGTX0MIQ0
Ja jävlar vad uppgiven hon var! Hon har absolut rätt i att inget land vill hjälpa dom i det här kriget och att hela västvärlden aktivt stöder Ukraina. Hon säger sig ha fått färsk information från de som står nära Putin

Det ser dystert ut för Ryssland!
Citera
2024-02-05, 14:33
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Förutom att de inte producerar nog ens till Ukraina så att de ställer av saker på lagring inför framtiden är otroligt tveksamt.

Vapengömmor i Uralbergen med miljoner av elitsoldater kan vi utesluta men det pågår nog en hel del rävspel på båda sidor. Exempelvis så tror jag inte att UAF är så utsatta och försvagade som de framställs i media.
Citera
2024-02-05, 14:33
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Förutom att de inte producerar nog ens till Ukraina så att de ställer av saker på lagring inför framtiden är otroligt tveksamt.

Nej nej, vänta lite nu det finns en logik här... Dom producerar och ställer av allting. Men för att underhålla kriget i Ukraina så köper dom in material från Nordkorea och Iran. Tänka sig det, Ryssland bygger upp och besegrar samtidigt väst med skräp från Nordkorea... Det här är bara en del av mästerstrategens 3D-shack som vi vanliga dödliga inte förstår oss på.

-Bäva månde alla den dag Uralbergens gömmor används!
Citera
2024-02-05, 14:36
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Ukraina kommer bada i pengar och blomstra efter Ryssland har fått betala det massiva krigsskadeståndet.
Det kommer ta lite tid, men Ukraina kommer vara en Europeisk gigant på industriell tillverkning när de gått med i EU.

Ja, Ukraina har varit vår verkstad och kornbod. Kanske inte så mycket kornbod, då säd har gått åt annat håll.
Men otroligt mycket i bearbetat stål har haft sitt ursprung i Ukraina. Få vet eller har tänkt så mycket över detta.
Detta sagt med tanke på hur folk i denna tråden pratar om att Ukraina är inte en del av väst.
Detta säger de för att de inte begriper hur handeln hänger ihop och mycket Ukraina ha betytt för oss.

mvh
En som märkte hur marken försvann under fötterna när kriget drog igång och Ukraina "stängde"
Citera
2024-02-05, 14:39
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag har ingen aning. Men uppenbart så bygger de upp enormt just nu. Men de skickar bara precis så mycket som behövs till Ukraina för att hålla ställningarna.
Det är ju många som har kritiserat Putin för att han inte gör mer i Ukraina, men det är troligen en långsiktig strategi. Jag tror Putin ser kriget i Ukraina som en uppvärmning inför det stora kriget mot väst.
Det behövs ett krig för att motivera omställningen till krigsekonomi.

Vi i Europa måste vara beredda på att det kommer en chock om ungefär ett år.

För att vara någon som inte har en aning, så vet du väldigt mycket annat.
Tillåt mig småle åt detta korkade inlägg.
Förstår inte ditt syfte med denna tomma ballong.
Inga länkar?
Du kan inte backa upp dina påståenden?
Citera
2024-02-05, 14:42
Medlem
raskenss avatar
Verkar inte var nån stor grej än så länge men Putin lär vara nervös. Kvinnor som hittat ett kryphål i lagstiftningen, demonterar för att få hem soldaterna:

https://www.youtube.com/watch?v=fjHkcbhHfnk

Ska bli intressant se hur detta utvecklar sig.
Citera
2024-02-05, 14:45
Medlem
raskenss avatar
Ha! dom lyckade döda en Minister i Quisslingregeringen i Luhansk inte illa:

https://x.com/bayraktar_1love/status/1754445221780160638?s=20
Citera
2024-02-05, 14:52
Medlem
Yays avatar
https://twitter.com/Teoyaomiquu/status/1753925831385088173

En rysk soldat som gör tummen upp till drönaren efter drönaren släppt en bomb på han
Citera
2024-02-05, 14:58
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yay
https://twitter.com/Teoyaomiquu/status/1753925831385088173

En rysk soldat som gör tummen upp till drönaren efter drönaren släppt en bomb på han

Less på kriget less på sitt sketna liv!

Tycker lite synd om honom men bara lite!
Citera
2024-02-05, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
För att vara någon som inte har en aning, så vet du väldigt mycket annat.
Tillåt mig småle åt detta korkade inlägg.
Förstår inte ditt syfte med denna tomma ballong.
Inga länkar?
Du kan inte backa upp dina påståenden?

Jag har ingen aning om vad de har under Uralbergen.
Men att Rysslands vapenindustri producerar på högvarv är det ingen tvekan om. Det råder arbetskraftsbrist i Ryssland och tillväxttakten i ekonomin är god. Antalet soldater ökar också hela tiden. Jag hörde en siffra på 1.5 miljoner senast.
Men ändå ser vi väldigt lite av det i Ukraina. Det är uppenbarligen så att Ryssarna bara skickar så mycket till fronten så att de precis klarar av att hålla försvarslinjerna.
Detta måste vara en medveten taktik av Putin. Han vill dra ut på kriget och det kan knappast råda någon tvekan om att han väntar på att Trump skall ta över i USA.
Vid den tidpunkten så kommer Ryssland att ha en ganska modern och välrustad miljonarmé och kommer då relativt enkelt att besegra Ukraina. Men det värsta är att det nog inte slutar där.
Citera
2024-02-05, 15:37
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag har ingen aning om vad de har under Uralbergen.
Men att Rysslands vapenindustri producerar på högvarv är det ingen tvekan om. Det råder arbetskraftsbrist i Ryssland och tillväxttakten i ekonomin är god. Antalet soldater ökar också hela tiden. Jag hörde en siffra på 1.5 miljoner senast.
Men ändå ser vi väldigt lite av det i Ukraina. Det är uppenbarligen så att Ryssarna bara skickar så mycket till fronten så att de precis klarar av att hålla försvarslinjerna.
Detta måste vara en medveten taktik av Putin. Han vill dra ut på kriget och det kan knappast råda någon tvekan om att han väntar på att Trump skall ta över i USA.
Vid den tidpunkten så kommer Ryssland att ha en ganska modern och välrustad miljonarmé och kommer då relativt enkelt att besegra Ukraina. Men det värsta är att det nog inte slutar där.

Men allt som du vet, kan du väl länka till?
För det är väl inte bara valser du kör med? Också kallat trams?
Då måste jag anmäla dig.
Citera
2024-02-05, 15:37
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ha! dom lyckade döda en Minister i Quisslingregeringen i Luhansk inte illa:

https://x.com/bayraktar_1love/status/1754445221780160638?s=20
Ja han var väl en av de 28 högprofilerade officerare som strök med i en HIMARS-attack där häromdagen.

Bra jobbat! Nån hade gett koordinaterna till AFU och sen poff! Mer sånt tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in