2024-02-05, 14:21
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, du har inget ansvar för att pengarna försvann. Det är rånarna som tog dem, som bär det ansvaret. Hade det inte varit för rånarna, så hade du ju fortfarande haft dina pengar kvar.

Skulle du rekommendera någon att sätta sig fastbunden på en stol kl 02 i Tensta med 100 000 kr i knät? Om nej, varför inte?

Skulle du avråda någon från att sätta sig fastbunden på en stol kl 02 i Tensta med 100 000 kr i knät?
Om ja, varför?
Citera
2024-02-05, 14:27
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon särade inte på benen och att ge upp är inte att samtycka.
Det är just sådana sjuka människor som tror det som samtyckeslagen skall skydda mot.

Din mening är helt irrelevant - och vad hon kunde ha gjort är oväsentligt.
Vad hon gjorde är väsentligt och vad han gjorde är det som TR fällt honom för.

Först frågar du mig vad jag tycker och sedan avfärdar du mitt svar med att mitt tyckande är irrelevant.

Du är ju helt slut i huvudet.

Vad hon gjorde är utan tvekan väsentligt, hon "gav upp", särade på benen, och hade sex med honom i två timmar. Hon knullade, red och sög i två timmar. Det är i flera delar i hennes utsaga tydligt att det var ömsesidigt, när hon talar i termer om "vi".

Citat:
Hon hade ett ganska långt nattlinne och trosor på sig -- ungefär det som man brukar ha på sig om man sover i sällskap med andra.
Att ligga fullt påklädd för att undgå våldtäkt finns inga krav på -- dessutom hade hon ju fler kläder - minst en extra tröja - om du skall tro på det han säger.

Så nu spelar det roll hur hon var klädd alltså. Intressant.

Citat:
Nej det gör hon inte och nej det är inte definitionen av samtycke.

Det är precis vad hon gör, det är hon själv som säger det, och det är precis vad det är.

Citat:
Du får visa belägg för att hans försvarare inte varit kompetent om du skall fortsätta pissa på denne.

Det har jag redan gjort. Häng med lite och se till att läs på innan du sprider din lögnaktiga dynga!
Citera
2024-02-05, 14:31
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Jag är ärlig av mig.

Visst, på exakt samma vis som Nordkorea är demokratiskt

Finns väl ingen som sprider så mycket lögner i tråden som du gör.

Sprider förtal gör du också i mycket större utsträckning än någon annan, när du ideligen namnger den åtalade, påstår en massa saker om honom som inte är sanna, och framställer honom som brottslig.

Av allt som framkommit i fallet är det tydligt att det inte förekommit någon våldtäkt, och det är med största sannolikhet också vad hovrätten kommer att slå fast, såvida inte de återförvisar ärendet till tingsrätten, då mannen inte fått det försvar av det offentliga som han har rätt till.
Citera
2024-02-05, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Skulle du rekommendera någon att sätta sig fastbunden på en stol kl 02 i Tensta med 100 000 kr i knät? Om nej, varför inte?

Skulle du avråda någon från att sätta sig fastbunden på en stol kl 02 i Tensta med 100 000 kr i knät?
Om ja, varför?

Ja, det skulle jag avråda dem från. Varför? Ja, det hör du väl själv hur det låter? Låter helt urbota dumt att sitta fastbunden på en stol med 100 000 spänn på sig klockan 2.00 på natten i Tensta. Vad är ens meningen med att göra det?

Däremot skulle jag inte avråda en snäll person att erbjuda en bekant i nöd en sovplats på golvet. Varför inte? Jo, för att det hela är en fin gest som fyller en mening. Flertalet människor är dessutom inte våldtäktsförövare, så livet blir bra märkligt att gå runt och leva livet som om så vore fallet...

Men hade jag känt målsägande och Z. Så hade jag med min långa livserfarenhet sagt till dem "lyssna på er magkänslan, får ni ångest och oro av att han ska sova hos dig/"målsägande", så bör du "målsägande", säga att du blivit akut sjuk eller något, våga lyssna på er magkänsla". De två tjejerna är tyvärr väldigt unga och har ännu inte kommit in i det...

Och även om en person har en magkänsla, ignorerar den och sedan blir utsatt för ett brott, så är det fortfarande förövaren som bär allt ansvar för själva brottet.
Citera
2024-02-05, 14:39
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner

Först frågar du mig vad jag tycker och sedan avfärdar du mitt svar med att mitt tyckande är irrelevant.

Du är ju helt slut i huvudet.
Frågan var retorisk - jag trodde du skulle förstå det i och med slutet.

Eller vad anser du att hon borde ha gjort .. huggit ner honom med en machete och styckat kroppen?

Men icke

Dina sjuka fantasier och lögner lämnar jag därhän.
De är helt ointressanta.
Citera
2024-02-05, 14:39
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ja, det skulle jag avråda dem från. Varför? Ja, det hör du väl själv hur det låter? Låter helt urbota dumt att sitta fastbunden på en stol med 100 000 spänn på sig klockan 2.00 på natten i Tensta.

Varför är det urbota dumt? Jag vill höra DIN anledning.

Citat:
Däremot skulle jag inte avråda en snäll person att erbjuda en bekant i nöd en sovplats på golvet. Varför inte? Jo, för att det hela är en fin gest som fyller en mening. Flertalet människor är dessutom inte våldtäktsförövare, så livet blir bra märkligt att gå runt och leva livet som om så vore fallet...

Ok. Skulle du avråda dem från att gå ner i en källare med samma person?
Citera
2024-02-05, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Visst, på exakt samma vis som Nordkorea är demokratiskt

Finns väl ingen som sprider så mycket lögner i tråden som du gör.

Sprider förtal gör du också i mycket större utsträckning än någon annan, när du ideligen namnger den åtalade, påstår en massa saker om honom som inte är sanna, och framställer honom som brottslig.

Av allt som framkommit i fallet är det tydligt att det inte förekommit någon våldtäkt, och det är med största sannolikhet också vad hovrätten kommer att slå fast, såvida inte de återförvisar ärendet till tingsrätten, då mannen inte fått det försvar av det offentliga som han har rätt till.

När du skriver att jag sprider lögner, så är det du som sprider en lögn om mig. Så. Ge dig, skärpning!

Hans namn är inte maskat, målsägandes namn är maskat. Hans identitet är därmed lätt för vem som helst att få reda på. Ändå tar jag hänsyn och skriver ett * mitt i hans namn. Jag skriver om honom vad som står i FUP och dom, vilket är offentliga handlingar och vissa av mina tankar kring detta, flertalet tankar behåller jag för mig själv, av hänsyn till honom och hans anhöriga. Inget av detta är förtal. Ge dig för i helvete! Han är dömd. Målsägande är inte dömd, ändå framställer du och andra henne som en falsk tillvitare, det är förtal. Ni borde skämmas.

Märkligt då att Tingsrätten anser något annat än dig. Du kanske anser dig vara mer kompetent än dem? Hybris?
Citera
2024-02-05, 14:47
Medlem
Citat:
Varför är det urbota dumt? Jag vill höra DIN anledning.

Ok. Skulle du avråda dem från att gå ner i en källare med samma person?

Jag har redan svarat på det. Men jag gör det utförligare då: För att det är totalt meningslöst? Varför ska en person sitta på en stol, bunden klockan 2.00 på natten med 100 000 spänn på sig, i Tensta? Vad fyller det för funktion? Ingen är svaret. Bara besynnerligt beteende. Så det skulle jag avråda från.

Ja, gå ner i källaren mitt i natten är inget jag skulle råda någon till. Av en mängd olika orsaker. Och i målsägandes fall, så hade hon en filt och ett golv som hon erbjöd Vi*king. Räcker väl. Han hade fått tak över huvudet och en filt. Bättre än att få knata hem full mitt i natten, om han nu missat bussen. Bättre än att gå ner i en källare mitt i natten där man aldrig vet vilka som huserar för närvarande. Och i dessa tider med vägglös-larm här och var, så är det kanske inte så kul att ens hämta upp något alls ur källaren. Oavsett tidpunkt om dygnet.
Citera
2024-02-05, 14:50
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Hans namn är inte maskat, målsägandes namn är maskat. Hans identitet är därmed lätt för vem som helst att få reda på. Ändå tar jag hänsyn och skriver ett * mitt i hans namn.

Lustigt, för jag gjorde precis en sökning i din trådhistorik och fann att du vid 18 tillfällen angett hans namn utan *. Ibland även med efternamn. Säkert bara 18 olyckliga misstag, inte sant?
Citera
2024-02-05, 14:54
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Jag har redan svarat på det. Men jag gör det utförligare då: För att det är totalt meningslöst? Varför ska en person sitta på en stol, bunden klockan 2.00 på natten med 100 000 spänn på sig, i Tensta? Vad fyller det för funktion? Ingen är svaret. Bara besynnerligt beteende. Så det skulle jag avråda från.

Så du avråder inte av någon som helst annan anledning än att det typ är tråkigt att sitta där?Ok. Låt oss då säga att personen tycker det är skitkul att sitta på stolar. Skulle du då fortfarande avråda honom från att göra kl 02 i Tensta med 100 k i knät?

Citat:
Ja, gå ner i källaren mitt i natten är inget jag skulle råda någon till. Av en mängd olika orsaker. Och i målsägandes fall, så hade hon en filt och ett golv som hon erbjöd Vi*king. Räcker väl. Han hade fått tak över huvudet och en filt. Bättre än att få knata hem full mitt i natten, om han nu missat bussen. Bättre än att gå ner i en källare mitt i natten där man aldrig vet vilka som huserar för närvarande. Och i dessa tider med vägglös-larm här och var, så är det kanske inte så kul att ens hämta upp något alls ur källaren. Oavsett tidpunkt om dygnet.

Intressant. Du skulle alltså avråda pga risken för vissa konsekvenser, har jag förstått dig rätt?

Men du skulle inte avråda med hänvisning till risken för att personen hon går ner med skulle våldta henne, va?
Citera
Medlem
Citat:
Lustigt, för jag gjorde precis en sökning i din trådhistorik och fann att du vid 18 tillfällen angett hans namn utan *. Ibland även med efternamn. Säkert bara 18 olyckliga misstag, inte sant?

Försöker du slingra dig ur att du förtalar målsägande? Men visst, jag kan svara på ditt orm-slingrande inlägg:

Länka, så får vi se. Kan vara när jag citerat utdrag ur FUP och dom och har missat att ta bort efternamn/missat att sätta * i hans förnamn i deras texter, nämligen. För jag skriver aldrig hans efternamn i löpande text och jag är mycket noga med att sätta * i hans förnamn när jag skriver i löpande text. Dom och FUP finns som sagt, så vem som helst kan ändå ta reda på vem han är, hur lätt som helst.
Citera
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Han började med att prata om sitt uppbrott men en tjej - så varför är det konstigt att hon tycker man kan prata om sådant med honom?
De var ju kompisar.

Är man intresserad av någon så diskuterar man knappast den man är tillsammans med eller exet. Det är ju knappast lockande med någon som har tankarna och känslorna hos någon annan.
Med kompisar pratar man om sånt.

En madrass hjälper man väl till och plockar fram om man skall sova över - det är det normal.

Hon hade erbjudit en kompis att sova över då denne missat bussen - eftersom hon inte tyckte han kunde sova utomhus utan hos henne i nödfall så ger hon givetvis en vägbeskrivning.

Dessa krystade dumheter som ni kommer med är ju skrattretande.

Varför tror du den unga kvinnan skickade 20+ sms till honom med vägbeskrivning? Hon verkar ha varit väldigt angelägen om att han skulle dyka upp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in