2024-02-05, 13:50
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du kan aldrig någonsin skylla brottet på brottsoffret.

Så om jag sätter mig fastbunden på en stol kl 02 i Tensta med 100 000 kr i knät så har jag inget ansvar för att pengarna kommer försvinna?
Citera
2024-02-05, 13:50
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Så om jag sätter mig fastbunden på en stol kl 02 i Tensta med 100 000 kr i knät så har jag inget ansvar för att pengarna kommer försvinna?
Nej, faktiskt inte.
Citera
2024-02-05, 13:52
Medlem
Detta hade aldrig hänt om hon aldrig släppt in honom. punkt slut.
Citera
2024-02-05, 13:54
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han ljuger ju ihop en förklaring om SMS:et om att det handlade om att det inte skulle föras vidare/pratas om.

Det låter väl rimligt sett till att det var precis det han skrev? Hur kommer det sig att ni tolkar vissa meddelanden extremt bokstavligt när det gynnar MÄ, men inte när det gynnar V?

Citat:
Men jag håller med dig, det var en lögn från hans sida

Vad bestod lögnen i? Han sa aldrig att han inte skulle berätta för någon. Han frågade om det var så hon ville ha det.

"Spontant uppfattar jag det här som något du föredrar att vi håller för oss själva?"

Citat:
En 21-åring som har ångest för att han legat ... troligt troligt . En 21-åring som har ångest för att han vet att våldtagit .. lite mer sannolikt.

När säger han att han har ångest över att ha legat??? Sida i fup, tack.
Citera
2024-02-05, 13:56
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du kan aldrig någonsin skylla brottet på brottsoffret.

Citat:

Citat:
Nej, faktiskt inte.

Skulle du rekommendera någon att sätta sig fastbunden på en stol kl 02 i Tensta med 100 000 kr i knät? Om nej, varför inte?

Skulle du avråda någon från att sätta sig fastbunden på en stol kl 02 i Tensta med 100 000 kr i knät?
Om ja, varför?
Citera
2024-02-05, 13:56
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Det låter väl rimligt sett till att det var precis det han skrev? Hur kommer det sig att ni tolkar vissa meddelanden extremt bokstavligt när det gynnar MÄ, men inte när det gynnar V?

Vad bestod lögnen i? Han sa aldrig att han inte skulle berätta för någon. Han frågade om det var så hon ville ha det.

"Spontant uppfattar jag det här som något du föredrar att vi håller för oss själva?"

När säger han att han har ångest över att ha legat??? Sida i fup, tack.
Den där frågan får du nog ställa till dig själv i första hand.

BO har inte skickat några konstiga meddelanden - det är GM som skickat något som är en uppmaning och kan uppfattas som förtäckt hot.
Det å andra sidan han som har skäl att skicka sådant eftersom det var han som kunde bli (och blev) anmäld.
Citera
2024-02-05, 13:58
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Detta hade aldrig hänt om hon aldrig släppt in honom. punkt slut.
Det hade aldrig hänt om han inte åkt dit med fel intentioner.
Det hade inte hänt om han aldrig hade fötts heller.
Citera
2024-02-05, 14:00
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Den där frågan får du nog ställa till dig själv i första hand.

Tänker du på några särskilda sms jag tolkat på märkligt vis?

Citat:
BO har inte skickat några konstiga meddelanden -

Du tycker inte det är konstigt att skicka vägbeskrivningar till en "fuckboy som varit på tjejer?"

Citat:
det är GM som skickat något som är en uppmaning och kan uppfattas som förtäckt hot.

Så nu heter det "kan uppfattas"...nyss hette det "Det är klart att SMS:et handlade om att tysta henne."

Kan du förklara diskrepansen? Det gick inte ens en timme mellan inläggen
Citera
2024-02-05, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Fast det där stämmer ju inte och det vet du.
Vi, och framförallt inte jag, har inte kallat målsägaren för nedsättande epitet i tillnärmelsevis lika stor utsträckning som ni gjort och gör.
Era, och framförallt dina, resonemang och slutsatser går ju hela tiden ut på att du både rakt ut och genom antydningar kallar honom både det ena och det andra.
Bara en sådan sak som ”det behagade inte herrn” är ju långt mer nedsättande än det vis vi omskriver målsägaren.
Skäms du nu?

Och varför svarar du inte på frågorna du får?
Börjar du inse att du ändå inte har den minsta lilla trovärdighet kvar så du kan lika gärna gå all in och släppa ens den minsta tillstymelse till heder du hade kvar i din krökta och mjuka ryggrad…?

På vilket vis är "herrn" ett nedsättande epitet?

Jag har inte skrivit att ni kallar målsägande nedsättande epitet. Jag har skrivit att vissa av er förtalar henne när ni kallar henne falsk tillvitare, vilket ni gör utan några som helst belägg dessutom. Och det är absolut inget förtal att skriva "det behagade inte herrn", ska man få det till förtal, så måste man vara en extra extremt känslig liten snöflinga.

Jag måste inte svara på frågor. Och ignorerar en del. Varför? För att jag inte ids lägga en massa energi på vissa av er, då ni dels för en ohederlig debatt. Och dels för att ni redan har bestämt er för att se målsägande som en falsk tillvitare (trots att hon inte ens står åtalad för detta brott och trots att Vi*king är dömd för våldtäkt) och mig och andra som "lögnare". Ni har bestämt er för detta. Så jag svarar på det som kanske kan ge mer klarhet för de som läser tråden.
Senast redigerad av TomatKungen 2024-02-05 kl. 14:03.
Citera
2024-02-05, 14:01
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det hade aldrig hänt om han inte åkt dit med fel intentioner.

Är det fel att vilja ha sex?
Citera
2024-02-05, 14:03
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Tänker du på några särskilda sms jag tolkat på märkligt vis?

Du tycker inte det är konstigt att skicka vägbeskrivningar till en "fuckboy som varit på tjejer?"

Så nu heter det "kan uppfattas"...nyss hette det "Det är klart att SMS:et handlade om att tysta henne."

Kan du förklara diskrepansen? Det gick inte ens en timme mellan inläggen
Försöka tysta någon kan man göra utan att hota.
Nej, det går nog inte att förklara någonting för dig som gör att du överger dina konstiga vantolkningar av det andra skriver.
Citera
2024-02-05, 14:04
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Är det fel att vilja ha sex?
Jag pratade inte om "vilja" utan "intention"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto