2024-02-05, 11:41
Medlem
Vetlosas avatar
Maja är tillbaka i Vetlanda. Såg henne i torsdags gå in i VLC där jag själv studerar. Hon väntar troligen på en anstalts plats. Jag och anhöriga är mest förvånade att hon vågar sig tillbaka till stan.
Citera
2024-02-05, 11:44
Medlem
Tiares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Det sista har jag svårt att tro. Har du läst förhören med föräldrarna i förundersökningen?

Ja asså efter att ha läst förhören med föräldrarna så får jag bilden av att de är väldigt stöttande, i allt hon gjort och gör. Men började tänka på att eftersom de är relativt stränga att just detta som hänt kunde varit droppen för de. Har lite svårt att se föräldrar backa sina barn efter ett mord, fastän att hon är friad så höll hon ändå tyst väldigt länge, och just det känns som något föräldrar inte skulle acceptera. Men vet inte.
Citera
2024-02-05, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetlosa
Maja är tillbaka i Vetlanda. Såg henne i torsdags gå in i VLC där jag själv studerar. Hon väntar troligen på en anstalts plats. Jag och anhöriga är mest förvånade att hon vågar sig tillbaka till stan.
Väntar på anstalts plats??
Citera
2024-02-05, 12:02
Medlem
Vetlosas avatar
Hon kan väl helt omöjligen redan suttit av hela sitt straff??
Citera
2024-02-05, 12:19
Medlem
Citat:
Hon kan väl helt omöjligen redan suttit av hela sitt straff??

MH dömdes till 18 månaders fängelse för grovt gravfridsbrott. Men är villkorligt frigiven nu då hon satt häktad ca 1 år Hon behöver infinna sig på frivården emellanåt.
(Lokaltidningen Vetlandaposten har haft mycket rapportering kring Tove fallet.)
Citera
2024-02-05, 12:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Ja asså efter att ha läst förhören med föräldrarna så får jag bilden av att de är väldigt stöttande, i allt hon gjort och gör. Men började tänka på att eftersom de är relativt stränga att just detta som hänt kunde varit droppen för de. Har lite svårt att se föräldrar backa sina barn efter ett mord, fastän att hon är friad så höll hon ändå tyst väldigt länge, och just det känns som något föräldrar inte skulle acceptera. Men vet inte.
Hon ser ut att leva rätt gott hemma med all markiservice.

Hon är sjövild så det är nog mer än befogat med gränssättning. Noll koll på tider, ljuger som en häst travar om vart hon är när hon lever rövare.
Ang att hon förfasade sig så över att vara bevakat via mobil som nåt stackars offer, så var det ett eget val att ha den påslagen. Står i förhör via hennes mor.
Med facit i hand och vad J och hon sysslade med så borde hon ha varit hemma ännu mer...
Citera
2024-02-05, 13:00
Avslutad
Citat:
Maja ska inte sitta av något straff, det har hon redan gjort under häktningstiden.
Citera
2024-02-05, 13:17
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Undrar om inte hennes föräldrar inser vad hon har gjort?

Tror hennes föräldrar verkligen på hennes berättelse?

Hur kan föräldrar vara så blåögda att de inte inser att ens dotter kan ha varit med och begått brottet?

Hennes föräldrar vet helt säkert mycket bättre vad hon har gjort, och vad hon inte har gjort, än vad du eller någon annan i tråden gör. Du är uppenbarligen inte förälder, och kommer aldrig att bli, får vi hoppas.

Ingenting av det Maja har berättat sedan hon började berätta sanningen en tid efter händelsen har visat sig vara lögn. Tvärtom har allting som har kollats upp i efterhand visat sig vara sant. Det var till och med så att åklagaren fick be om ursäkt efter att ha kommit med falsk bevisföring i målet, och ännu en gång kunde vi konstatera att det Maja säger stöds av den tekniska bevisningen.

Alla har sett att det "kan" vara så att Maja var med, och alla som har lite sunt förnuft i huvudet har sedan länge insett att det inte var så. Johannas osammanhängande historia som inte avslöjar något som inte tidigare var känt är lögn och Majas detaljerade berättelse som avslöjade det mesta i fallet har visat sig stämma till punkt och pricka i alla delar.

Om det var något som Majas föräldrar visste, så var det att Johanna inte var den bästa av vänner som Maja kunde ha fått, men nu blev det ändå så. Att Johanna är en kriminell psykopat gör inte Maja till detsamma. Det förstår alla normalt funtade människor och alla normalt funtade föräldrar förstår att Majas föräldrar tar hand om sin dotter.
Citera
2024-02-05, 13:34
Medlem
Vetlosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Maja ska inte sitta av något straff, det har hon redan gjort under häktningstiden.

Då ber jag om ursäkt för att jag inte har koll. Men tillbaka i vetlanda är hon och jag gissar på att hon kommer börja plugga inom kort framtid eftersom hon besökt skolans byggnad man kommer till efter inskrivning.
Citera
2024-02-05, 13:36
Medlem
Vetlosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
MH dömdes till 18 månaders fängelse för grovt gravfridsbrott. Men är villkorligt frigiven nu då hon satt häktad ca 1 år Hon behöver infinna sig på frivården emellanåt.
(Lokaltidningen Vetlandaposten har haft mycket rapportering kring Tove fallet.)
Tyvärr kostar VP en hel del. Har inte hållt mig uppdaterad efter domen ställdes.
Citera
2024-02-05, 13:46
Avslutad
Citat:
Då ber jag om ursäkt för att jag inte har koll. Men tillbaka i vetlanda är hon och jag gissar på att hon kommer börja plugga inom kort framtid eftersom hon besökt skolans byggnad man kommer till efter inskrivning.
Jag hoppas att det kommer gå bra för Maja nu, när hennes plågoande är inlåst för en lång tid framöver.
Citera
2024-02-05, 16:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag hoppas att det kommer gå bra för Maja nu, när hennes plågoande är inlåst för en lång tid framöver.
Korrigering: Johanna var Toves plågoande.
Maja njöt till fullo av Johannas sällskap under deras två år tillsammans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in