2024-02-05, 10:26
Medlem
Enligt pro-Ukrainske youtubern Denis Davydov har dom ryska styrkorna som trängde in i Adviivka krossats.

Jag gitter inte läsa rapporten.

Men det är nog sant att kriget är kört för den ryska bögarmén. Dom förmår helt enkelt inte upprätthålla sina försörjningslinjer på grund av ständiga drönarattacker.
Citera
2024-02-05, 10:26
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snake65
Inte ens en t 90 klarade av en Bradley, som jag skulle vilja kalla stor stryk för t 90,n så hur ska t 55 klara sig?
Ja även Carl Gustav GRG från 40-talet har ju visat sig fungera bra mot T-90
Citera
2024-02-05, 10:29
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt pro-Ukrainske youtubern Denis Davydov har dom ryska styrkorna som trängde in i Adviivka krossats.

Jag gitter inte läsa rapporten.

Men det är nog sant att kriget är kört för den ryska bögarmén. Dom förmår helt enkelt inte upprätthålla sina försörjningslinjer på grund av ständiga drönarattacker.
Kan det vara detta som KEYFRAME avsåg med sitt inlägg tidigare i dag ?
Citera
2024-02-05, 10:32
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det är märkligt : Trump är inte nominerad, det fortfarande oklart om han får ställa upp i valet, han har iallafall inte vunnit valet än, och skulle väl ta över i Jan-Feb om så skulle ske. Dvs om ett år !

Märkligt.., skall hela landet närmast stå stilla i större beslut innan han "maybe" tar över ?

Få nu se hur det går, det verkar ju då i allafall finnas förhandlingsvilja mellan parterna och det hela närmar sig..

Nej. Jag kanske missförstår ditt svar, då jag tolkar det som att du inte förstod hur det hänger ihop.

Då det amerikanska systemet säger att allt ska passera Representanthuset(Kongressen)(MAGA-Mike Johnson ordf), Senaten(Dem Kamala Harris) och Presidenten Biden, så blockerar Mike all omröstning i frågor som lämnas in i Representanthuset. Ordförande avgör vilka frågor som ska upp på agendan.

Representanthuset kan inte ha en agenda, utan en ordförande.
Det krävs en agenda, för att ta upp en fråga för omröstning.
Ordförande väljer vad som ska tas upp.

Så parterna vill! Förutom...MAGA-folket, med Trump i spetsen. MAGA-folket är bl a Mike Johnson(ordf Kongressen), Gaetz, Green, m fl.

Det finns en lite grupp MAGA-folk, som lyckats få till sin ordf.
Men de är få. Skulle 3-4 stycken normala Republikaner göra sak med Demokraterna, så åker Mike Johnson.
Citera
2024-02-05, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Ska bli intressant att se ryssarna manövrera dessa numerär.

De klarar ju inte ens av att köra fram 10 stridsfordon 1km till en trädlinje innan några har kört på varandra.

Världens största destruction dereby? (Misstänker de kör in i varandra med flit dock så de inte ska behöva åka till fronten)
Citera
2024-02-05, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Rysslands mål nu är ju att tömma Ukraina och väst på vapen, så avslutar dom kriget så blir det ju inget av med det.

Hur tänker du här?
Köra in manskap i köttkvarnen och hoppas på att vinna?
Det är nägot NI aldrig kommer göra.
Citera
2024-02-05, 10:38
Medlem
KEYFRAMEs avatar
Saker att följa nu, kollapsen i Avdiivka och kanske mer intressant fejden Zelensky-Zaluzhny. Circus Ukraina har alla möjligheter att bli ännu mer circus nu i veckan. Spännande!
Citera
2024-02-05, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
T-55 duger gott mot 70+ gubbar med kalasjnikovs.

Är du här igen och ljuger din LÖGNARE.

Era t55 duger inte till något alls. Att ni ryssar inte skäms när ni tar fram reliker som t55. Ni som var så stora och starka din LÖGNARE.
Citera
2024-02-05, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Underbart!

https://www.google.com/amp/s/www.cnbc.com/amp/2024/02/04/senate-emergency-aid-proposal-israel-ukraine-border-.html

60,1 mrd $ är inte kattskit.

Bra mycket bättre än $0 samt kringelkrokarna för att ge stöd via andra länder osv.
Citera
2024-02-05, 10:46
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Nej. Jag kanske missförstår ditt svar, då jag tolkar det som att du inte förstod hur det hänger ihop.

Då det amerikanska systemet säger att allt ska passera Representanthuset(Kongressen)(MAGA-Mike Johnson ordf), Senaten(Dem Kamala Harris) och Presidenten Biden, så blockerar Mike all omröstning i frågor som lämnas in i Representanthuset. Ordförande avgör vilka frågor som ska upp på agendan.

Representanthuset kan inte ha en agenda, utan en ordförande.
Det krävs en agenda, för att ta upp en fråga för omröstning.
Ordförande väljer vad som ska tas upp.

Så parterna vill! Förutom...MAGA-folket, med Trump i spetsen. MAGA-folket är bl a Mike Johnson(ordf Kongressen), Gaetz, Green, m fl.

Det finns en lite grupp MAGA-folk, som lyckats få till sin ordf.
Men de är få. Skulle 3-4 stycken normala Republikaner göra sak med Demokraterna, så åker Mike Johnson.

Okej.., det kände jag inte till. Tack för klargörandet. Får nu se vad som sker :

Om det går igenom där ska representanthuset, som kontrolleras av Republikanerna, säga sitt. Talmannen där, republikanen Mike Johnson, har tidigare avfärdat lagförslaget som ”dödfött”, men lät aningen mindre skeptisk när han nyligen intervjuades av Fox Business.

https://www.hbl.fi/artikel/1c431abf-de0a-57c7-9c55-8bc0cf2f90f0
Citera
2024-02-05, 10:47
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Putin har väl tidigare sagt att de som kapitulerar räknas som förrädare? Varför skulle då slyn som denna få,gå,lös?
För att fängelsekunder erbjuds frihet mot att dom strider i Ukraina.
Citera
2024-02-05, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Don't get your hopes up. Du verkar bara ha läst den glädjande ingressen.

Hoppas det går igenom, men det verkar vara för tidigt att ropa hej.

Republikanerna försöker ju få igenom ett separat hjälp paket till Israel. Men tvivlar på att Demokraterna går med på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in