2024-02-05, 06:36
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
Jag har aldrig påstått att dumpen rekommenderar folk att ta livet av sig. Däremot hetsar metoderna många individer. Du läser väl i tråden också eller???

Hetsar o hetsar
Man får väll tänka att folk självklart blir arga och häver ur sig sin aggression på ett forum och kan tycka att de e förjävligt att det är så jävla vanligt med vuxna med ett sexuellt intresse för barn

Dom allra flesta har en självbevarelsedrift och kontaktar int individerna och låter dom va
Citera
2024-02-05, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Vilken vuxen ska barnen prata med om Dumpen, de får info om dumpen av sina kompisar, och förstår inte mycket av deras material, i bästa fall har de sina kompisar att prata med. Men de behöver vuxna att komma med sina funderingar om gäddorna, kommer föräldrarna vara tillgängliga i det, ska föräldrarna fråga sina barn om de vet vad Dumpen är, eller blir det fel att fråga.

Hur skulle ni göra som förälder?

Deras sida länkas från Tiktok, Barnen är på Tiktok och förstår det inte, och går de vidare till Dumpens hemvist och där förstår de ännu mindre, de har ingen information om något barnförbjudet på sidan. Helt oseriös galenskap.
Värst vad du börjat ömma för barn som inte skulle förstå någonting och det förskräckliga i att Dumpen finns på Tiktok.
Ingenstans nämner du det vidriga med att peddoäcklen jagar barnen på Tiktok och söker okunniga barn att förgripa sig på.
Du vill att barnen ska förbli okunniga och lättfångade offer för rovdjuren.
Man kan ju undra varför?
Citera
2024-02-05, 06:57
Medlem
Marie.gsns2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Det är jättebra, alla som kan och vill visa omtanke och kärlek bör göra det
Hade det inte varit en bra idé att ha en pastor med vid varje konfrontation också som kan vägleda syndaren rätt igen? Många av gäddorna hade nog uppskattat en tröstande pastor!
Citera
2024-02-05, 07:28
Medlem
Citat:
Hetsar o hetsar
Man får väll tänka att folk självklart blir arga och häver ur sig sin aggression på ett forum och kan tycka att de e förjävligt att det är så jävla vanligt med vuxna med ett sexuellt intresse för barn

Dom allra flesta har en självbevarelsedrift och kontaktar int individerna och låter dom va

Självklart är det förkastligt , men man kan dock nyansera sig om man är vuxen. Folkdomstol och pöbelfasoner hör inte hemma i en demokratisk rättsstat.
Citera
2024-02-05, 08:01
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
Självklart är det förkastligt , men man kan dock nyansera sig om man är vuxen. Folkdomstol och pöbelfasoner hör inte hemma i en demokratisk rättsstat.

När inte rättsstaten har dom medel för att döma dom så måste civilsamhället gå in tyvärr
Dumpen arbetar för att få till den lagändring som behövs för att döma dessa personer rättsligt

Sen har jag svårt att se nyanser när det gäller sexuella övergrepp på barn, det kan aldrig vara okej under några som helst omständigheter
Senast redigerad av Bertil.1987 2024-02-05 kl. 08:26.
Citera
2024-02-05, 08:28
Medlem
Citat:
När inte rättsstaten har dom medel för att döma dom så måste civilsamhället gå in tyvärr
Dumpen arbetar för att få till den lagändring som behövs för att döma dessa personer rättsligt

Det är ju inte enbart dumpen som arbetar för en lagändring utan mer seriösa organisationer och myndigheter. Det är ju så att lagstiftningen släpar efter på detta område.
Civilsamhället = folkdomstol och pöbelvälde???? Om det generellt är ok kan ju många områden täckas in och anarki skulle råda i samhället.
Citera
2024-02-05, 08:32
Medlem
Citat:

Sen har jag svårt att se nyanser när det gäller sexuella övergrepp på barn, det kan aldrig vara okej under några som helst omständigheter

Du är inte ensam med brister i läsförståelsen. Nyanser handlar om språkbruket och ingenting annat.
Citera
2024-02-05, 09:27
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Dumpen rekommenderar ingen att ta sitt liv, dom säger åt folk att söka hjälp

Är det därför en av deras fiskare säger i en av deras uthängningar för cirka 2 månader sedan att "döda jäveln", eller Sara och Patrik som poserar framför kameran med motiven "döda din lokala pedofil".
Citera
2024-02-05, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Värst vad du börjat ömma för barn som inte skulle förstå någonting och det förskräckliga i att Dumpen finns på Tiktok.
Ingenstans nämner du det vidriga med att peddoäcklen jagar barnen på Tiktok och söker okunniga barn att förgripa sig på.
Du vill att barnen ska förbli okunniga och lättfångade offer för rovdjuren.
Man kan ju undra varför?

Dessa barn har sexuellt umgänge ganska regelbundet. Då är frågan hur mycket barn är det egentligen? Barn har inte sex.
Citera
2024-02-05, 09:37
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relaxandtakeiteasy
Dessa barn har sexuellt umgänge ganska regelbundet. Då är frågan hur mycket barn är det egentligen? Barn har inte sex.

Och riktiga barn söker definitivt inte efter BDSM eller att bli bundna av vilt främmande män.
Dumpens metoder är allt som oftast helt orealistiska, allt för att få likes och Swishdonationer.

Att dom förstör någons liv, och dess anhörigas liv, spelar ingen roll, så länge Patrik och Sara får sina konton fyllda.
Senast redigerad av Mowglino 2024-02-05 kl. 09:40.
Citera
2024-02-05, 09:39
Medlem
Det här med att folk tar livet av sig och att tuffa ungdomar som gillar slåss ta ute det på förståndshandikappade individer som kanske inte vet bättre funkar inte. vad vinner man egentligen på att hänga ut?

Bara för att de har publicerat någons ansikte på nätet så kommer det inte hindrar personen i från att fortsätta. Det mest sannolika är att personen bara kommer söka sig till likasinnade och hitta andra alternativ att komma i kontakt med unga tjejer och killar.

Nu är det väldigt osannolikt att jag skulle bli uthängd, fast risken finns med tanke på att om registrera sig på sidan och där man ska vara 18 och sedan i sista sekund säger de är 14. säga att de skulle göra en riktig fuling och vänta med att säga sin ålder, när jag redan är på plats för att sedan dyka upp med en kamera i ansiktet. Detta ett scenario som skulle kunna hända då de gör allt för att få en publicering.

Så vi leker med tanken att jag skulle åka dit.

Jag skulle bara bli mer frustrerad och hatisk. Jag skulle inte sluta att söka unga på nätet utan tvärtom jag skulle nog gå in hårdare för det. Kontakta dom som är som jag, ragga offentligt. Skiter i vilket. En uthängning hade definitivt inte fått mig att sluta det kan jag säga. Särskilt inte om jag hade fått stryk, då hade jag bara protest bara fortsatt.
Senast redigerad av Relaxandtakeiteasy 2024-02-05 kl. 09:44.
Citera
2024-02-05, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Och riktiga barn söker definitivt inte efter BDSM eller att bli bundna av vilt främmande män.
Dumpens metoder är allt som oftast helt orealistiska, allt för att få likes och Swishdonationer.

Jo så är det nog. Den där bitter kärringen Sara njuter bara av att se män får sina liv förstörda. Man kan verkligen höra det där ondskefulla hånet och njutningen hon känner i hennes röst. Likaså Patrik, han är en mobbare. Han tycker detta är kul. Han runkar säkert själv till tjejer på TikTok.

Det finns inte en enda tjej i hela världen som skulle vara så på och tjata på att träffa Börje 59 med ölmage för att bli fastbunden och hårt knullad av honom. Enda sättet för han att få till det med en sån ung tjej, är om han betala stora pengar, vi snacka om minst 20 000.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in