Tänkte köpta nytt vapenskåp.
Vill ha något som fyller alla officiella krav och är dugligt, men inte betala mer än nödvändigt.
Det lägger jag hellre på ammunition.
Certifierat skåp enligt standarder som SSF 3492 eller SSF 3493.
Fast installerat och svårt att flytta.
Godkänt lås, vilket kan vara nyckellås, kodlås eller elektroniskt lås.
Några tips? Tips på modeller alltså. Namn på skåp. Gärna med länk.
Senast redigerad av NewInGothenburg 2024-02-04 kl. 18:40.
Norlyx är väl ett av de bästa. Scandinavian Safe är prisvärt
Dock fiins ju många som är estetisk finare typ Franzjäger de har riktigt fina i mörkt grönt https://franzjagervapenskap.se/ fast det beror ju på hur man bor.
Bor man i lägenhet kanske ett vanligt vitt norlyx funkar, men bor man i fint hus kanske man vill ha något finare..
Norlyx är väl ett av de bästa. Scandinavian Safe är prisvärt
Dock fiins ju många som är estetisk finare typ Franzjäger de har riktigt fina i mörkt grönt https://franzjagervapenskap.se/ fast det beror ju på hur man bor.
Bor man i lägenhet kanske ett vanligt vitt norlyx funkar, men bor man i fint hus kanske man vill ha något finare..
Köpte ett Genzo från Hylte lantmän, det minsta och billigaste skåp jag kunde hitta, 6-7-tusen med frakt. Fyller lagliga (SSF 3492) och mina behov bra. Klarar väl 4-6 vapen, väger 80 kg och måste bultas fast.
Senast redigerad av brakfesten009 2024-02-04 kl. 22:34.
Tänk på att om man har ett litet större skåp med hyllplan får du in både lite viktiga papper och kanske kamera, dator etc.
Vissa följer ju med brandbox är väl 1 timma men om man har foton, extra nycklar till bilar o mc etc..
Köpte ett Genzo från Hylte lantmän, det minsta och billigaste skåp jag kunde hitta, 6-7-tusen med frakt. Fyller lagliga (SSF 3492) och mina behov bra. Klarar väl 4-6 vapen, väger 80 kg och måste bultas fast.
Tack. Det skall väl alla vapenskåp enligt reglerna?
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Tänk på att om man har ett litet större skåp med hyllplan får du in både lite viktiga papper och kanske kamera, dator etc.
Vissa följer ju med brandbox är väl 1 timma men om man har foton, extra nycklar till bilar o mc etc..
Brandboxen klarar att brinna en timma?
Finns det någon som klarar brinna hur länge som helst typ?
Om du hittar ett litet och billigt vapenskåp i SSF 3942 så kan du faktiskt köpa 2 st. Det finns ingen gräns på hur många vapenskåp man får ha. Då kan man ha mindre och lättare skåp som faktiskt går att flytta på om man skulle behöva.
Om du hittar ett litet och billigt vapenskåp i SSF 3942 så kan du faktiskt köpa 2 st. Det finns ingen gräns på hur många vapenskåp man får ha. Då kan man ha mindre och lättare skåp som faktiskt går att flytta på om man skulle behöva.
Nej,du har 20 poäng oavsett mängd skåp, du kan ha flera skåp men poängen är fortfarande 20.
Köp ett större skåp än vad du tror att du behöver, och absolut inte med nyckel, köp med kodlås.