2023-03-09, 11:26
Medlem
Scandinavian Astor Group är verksamma inom försvarsindustrin. Bolaget är en leverantör av produkter, tjänster och tillhörande tekniska lösningar inom militärt försvar och civil säkerhet samt produkter för industrier. Produktportföljen består exempelvis av radarstörningssystem och kompositkomponenter och erbjuds till myndigheter och företag inom flyg-, fordons- och försvarsindustrin.

https://analystgroup.se/analyser/scandinavian-astor-group/

https://news.cision.com/se/scandinavian-astor-group-ab/r/astor-group-demonstrerar-radarstorningssystemet-astor-iv-for-fransk-delegation,c3729537
Citera
2023-08-12, 23:37
Medlem
Pengabingens avatar
Scandinavian Astor Group - ASTOR

Hej Flashback.

Märkligt att företaget inte finns redan på forumet men here goes.

Scandinavian Astor Group är verksamma inom försvarsindustrin. Bolaget är en leverantör av produkter, tjänster och tillhörande tekniska lösningar inom militärt försvar och civil säkerhet samt produkter för industrier. Produktportföljen består exempelvis av radarstörningssystem och kompositkomponenter och erbjuds till myndigheter och företag inom flyg-, fordons- och försvarsindustrin. Bolaget bedriver sin verksamhet i Sverige.

https://astorgroup.se/

Personlig analys: Aktien har varit lite av en boom det senaste sedan NATO kom på tapeten, ägare väntar ivrigt till förhoppnings nyheter såsom att ett egenutvecklat ASTOR IV system kommer att säljas, vid en sådan nyhet så kommer aktien att skjuta i höjden. Annars så pysslar företaget med komposit tillverkning av olika delar.

Varför köpa nu: Astor IV framförallt, vid ordrar eller minsta lilla positiv nyhet så kommer aktien gå upp.
Varför sälja nu: Uteblivna goda nyheter och nato boomen (som delvis varit) kommer göra att aktien förmodligen går ner mer.

Vad tycker ni?
Citera
2023-12-23, 17:18
Medlem
mondayleftmebrokens avatar

Såg att det inte finns en tråd om fina Astor här på fb. Ytterst intressant såväl bolag som case vilket i min mening är, och kommer bli otroligt intressant och följa. Det bådar gott för Astor som tillika har en minst sagt bra, och spännande ledning.

Avanzas beskrivning av Astor:
Citat:
Scandinavian Astor Group är verksamma inom försvarsindustrin. Bolaget är en leverantör av produkter, tjänster och tillhörande tekniska lösningar inom militärt försvar och civil säkerhet samt produkter för industrier. Produktportföljen består exempelvis av radarstörningssystem och kompositkomponenter och erbjuds till myndigheter och företag inom flyg-, fordons- och försvarsindustrin. Bolaget bedriver sin verksamhet i Sverige.

Personligen sitter jag på 13 000 aktier, första köpet var 5000 aktier när kursen låg på dryga 2.35kr. Hur många aktier har ni och vad tror ni om Astors framtid?
Citera
2024-01-22, 12:21
Medlem

Ett finfint bolag med en rusande kurs. Investerar ni i Astor? Varför, varför inte?
Citera
2024-02-02, 18:57
Medlem
Senaste

https://www.opic.com/upphandling/rfi-new-radar-ew-training-system-(forsvarets-materielverk-fmv-stockholm)-aid42bad0e80f276c211053902c f818836f
Citera
2024-02-02, 20:38
Medlem
Kolonns avatar
Äger denna aktie oerhört intressant bolag som gått väldigt starkt på börsen. Får hoppas de lyckas växa ordentligt varje år bara
Citera
2024-02-02, 22:42
Medlem
Du vet redan att jag äger den.

Jag köpte den för jag såg ENORM potential i den och kommer köpa mycket mer.

En riktig guldgruva som jag kommer behålla för det långa loppet.
Citera
2024-02-03, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Major.Armstrong
Du vet redan att jag äger den.

Jag köpte den för jag såg ENORM potential i den och kommer köpa mycket mer.

En riktig guldgruva som jag kommer behålla för det långa loppet.
Javisst gör jag det, utomordentligt bra bolag som jag kontinuerligt kommer fylla på i ett bra tag.
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Äger denna aktie oerhört intressant bolag som gått väldigt starkt på börsen. Får hoppas de lyckas växa ordentligt varje år bara
Är beredd att hålla med dig där, jag ligger plus flera hundra procent i Astor, så får hoppas att det blir min första tenbagger.
Citera
2024-02-04, 09:54
Medlem
Ograsts avatar
Listbyte till First North är ett bra tecken.
Citera
2024-02-04, 10:39
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Listbyte till First North är ett bra tecken.
Är detta på gång menar du?
Citera
2024-02-04, 10:50
Medlem
Ukrainska piloter ska tydligen utbildas i Frankrike i februari med SDTS. SDTS som har träningsutbildning med Astors nya system
Citera
2024-02-04, 11:04
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Är detta på gång menar du?
Troligt. Om aktien blir mer tillgänglig för handel så kan man ta in mer kapital och sprida ägarbilden.

https://astorgroup.se/news/scandinavian-astor-group-utvarderar-flytt-till-nasdaq-first-north-growth-market-stockholm/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in