2024-02-03, 22:05
Medlem
Nå blir det mye posting fra meg, men jeg har ventet i flere dager for å få kontoen aktivert, så jeg har mye tanker på lager

VL har en rekke selfier hun har krydret både fb og insta med, over en periode på halvannet år. Etter litt nitidig granskning av bildene, så ser det veldig ut som en god del av dem er tatt samtidig.
Alle bildene er tatt hjemme, hun smiler mot kamera, sort genser, tidvis trutmunn.
Når man studerer disse bildene nøye, kan man se at mascaraen klumper seg på samme vipp på alle bilder. Ikke bare ett sted, men gjennomgående. Håret er likt, samme layers i lengdende som vipper i samme retning. Dette tør jeg påstå er komplett umulig å få til, hvertfall over det tidsspennet bildene brukes.
Da kan man jo lure. Hvorfor velger en dame som er såpass glad i å poste ting å resirkulere selfie-serien over så lang tid? Er det en bevisst handling for å opprettholde ett visst image? På disse selfiene har jo VL ett svært annerledes utseende enn på de litt eldre bildene som er tatt av henne.
Citera
2024-02-03, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nooria
De har vært nevnt tidligere i tråden her.
En var vel Is*bell L*rsen, hvor det tydelig var brukt bilde av en svensk blogger. De andre husker jeg faktisk ikke i farten, men de var rimelig like i utforming. Du finner dem nevnt i tråden her flere ganger. Minst en mannlig også, dobbeltnavn, bosatt på Holmenkollen og med fancy bil. Og felles for alle profilene er at det er umulig å finne noe om noen av dem på nett ellers.
Denne som er på hans profil er H*lle M*orgenst*rne, en tilsynelatende sykepleier på St.Olavs, hjemkommet fra Australia. Jeg har hvertfall ikke funnet noen ved det navnet registrert noe sted.
Jeg spør sikkert dumt nå, men hvordan vet man at det er hun som har opprettet disse profilene?
Citera
2024-02-03, 22:37
Medlem
Citat:
Nå blir det mye posting fra meg, men jeg har ventet i flere dager for å få kontoen aktivert, så jeg har mye tanker på lager

VL har en rekke selfier hun har krydret både fb og insta med, over en periode på halvannet år. Etter litt nitidig granskning av bildene, så ser det veldig ut som en god del av dem er tatt samtidig.
Alle bildene er tatt hjemme, hun smiler mot kamera, sort genser, tidvis trutmunn.
Når man studerer disse bildene nøye, kan man se at mascaraen klumper seg på samme vipp på alle bilder. Ikke bare ett sted, men gjennomgående. Håret er likt, samme layers i lengdende som vipper i samme retning. Dette tør jeg påstå er komplett umulig å få til, hvertfall over det tidsspennet bildene brukes.
Da kan man jo lure. Hvorfor velger en dame som er såpass glad i å poste ting å resirkulere selfie-serien over så lang tid? Er det en bevisst handling for å opprettholde ett visst image? På disse selfiene har jo VL ett svært annerledes utseende enn på de litt eldre bildene som er tatt av henne.
Har stussa på det samme. At siste års selfier ikke ligner på eldre selfier. Hun bruker nok snapfilter e.l. Seneste selfier med filter viser en litt «barbie»aktig dame som helt sikkert kunne ønske seg å være influencer med løsnegler og merkevesker. Mens selfier uten filter viser en naturlig dame med hest som interesse.

Sort-pologenser-bildene ble hun nok så fornøyd med at hun har postet dem med jevne mellomrom over en lengre tidsperiode. Og kanskje var det litt vanskelig å gjenskape dette utseendet fordi snap hele tiden endrer sine filter. Kanskje derfor «modell»bildene er tatt bakfra (selv om vi nå vet at det ikke er henne på bildene).
Citera
2024-02-03, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miema
Jeg spør sikkert dumt nå, men hvordan vet man at det er hun som har opprettet disse profilene?

I nuläget får man nog beteckna det som att sannolikheten är stor att hon gjort det.
Citera
2024-02-03, 22:39
Medlem
Citat:
Godt poeng. Man vet ikke at det er VL som har opprettet dem. Men: hvem ellers?
Citera
2024-02-03, 22:42
Medlem
Citat:

Det vet man ikke.
Men hvis man beregner sannsynlighet her, så er sjansen at en person har flere falske profiler større enn at flerfoldige falske profiler kommenterer til stadighet på en og samme uskyldige profil.
Citera
2024-02-03, 22:51
Medlem
Citat:
Falske profiler? Hva heter de?
Fra post #429 diskuteres dette. Bare Is*bell Larsen er nevnt med fullt navn, de andre med initialer. For noen dager siden hadde hun åpen Facebook-profil og da så man de fulle navnene til de resterende mulig falske VL-profilene. Jeg husker ikke hva de het. Kanskje noen andre husker?

Jeg vil bare nevne igjen at jeg merket meg at disse profilene og VL alle bruker ganske likt språk og tegnsetting i kommentarene sine. Så dette kan være en indikasjon på at vi snakker om ett og samme menneske.
Citera
2024-02-03, 22:53
Medlem
Citat:
Det går heller ikke å finne hestene hun tilsynelatende har konkurrert i høye klasser med.. Det har blitt funnet en registrering, men det er ikke en konkurransehest av det kaliberet.

VL har forøvrig vært aktiv styremedlem i Løten kjøre og rideklubb. Aktiviteten ser ut til å ha dabbet ut i 2020, og på vårparten i fjor har andre aktive medlemmer flyttet hestene til andre lokale ridesentre. Årsaken er ukjent, men det er litt rart siden folk ofte er lojale dersom de er fornøyde.
Kan det tyde på at noe skjedde i 2020 og at det var ca da hun ble psyk, om det er det hun er?
Citera
2024-02-03, 22:56
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotepusen
Kan det tyde på at noe skjedde i 2020 og at det var ca da hun ble psyk, om det er det hun er?
Konkursen var innan dess...
Citera
2024-02-03, 23:00
Medlem
Jeg ser at forsvarsadvokaten mener det ikke finnes motiv for at VL kan ha utført dette drapet.
I november blir lastebilen til OA, som han ellers samme måned også annonserer i diverse grupper for salg og evnt bytte i traktor, overført til VL i kjøretøyregistreret. Prisantydning 170.000.
Er ikke det ett ganske klart og enkelt motiv rett der, overføring på papiret av verdier for å unngå konkursbeslag, så blir fyren drept?

Edit: Det er nok snakk om langt større verdier i div.maskiner osv, men lastebilen er hvertfall enkel å se i registrene for den som søker
Senast redigerad av Nooria 2024-02-03 kl. 23:03. Anledning: Tillegg
Citera
2024-02-03, 23:15
Medlem
Citat:
Jeg ser at forsvarsadvokaten mener det ikke finnes motiv for at VL kan ha utført dette drapet.
I november blir lastebilen til OA, som han ellers samme måned også annonserer i diverse grupper for salg og evnt bytte i traktor, overført til VL i kjøretøyregistreret. Prisantydning 170.000.
Er ikke det ett ganske klart og enkelt motiv rett der, overføring på papiret av verdier for å unngå konkursbeslag, så blir fyren drept?

Edit: Det er nok snakk om langt større verdier i div.maskiner osv, men lastebilen er hvertfall enkel å se i registrene for den som søker

Interessant ! Kan du legge opp bilde av eierhistorikken evt Reg nr på lastebilen ?
Citera
2024-02-03, 23:18
Medlem
Citat:
Jeg ser at forsvarsadvokaten mener det ikke finnes motivr
Kudos🫡
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto