2024-02-03, 14:48
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthompenboy
Du är ute och cyklar.
Jag jobbar på ett svenskt privat företag som är världsledande i sin branch. Vi anställer indier hela tiden, oftast med hög kompetens men det varierar lite såklart.
Och hur tror du det påverkar vårt land i längden? Fattar att företag tjänar på det. Men TS då?

Regeringen och bolagen pissar på företagen. Jag är lite inne på att man skall göra som bönderna i Frankrike. Alltså surna till. Vi kan inte ta den i röven hur länge som helst.
Citera
2024-02-03, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Och hur tror du det påverkar vårt land i längden? Fattar att företag tjänar på det. Men TS då?

Regeringen och bolagen pissar på företagen. Jag är lite inne på att man skall göra som bönderna i Frankrike. Alltså surna till. Vi kan inte ta den i röven hur länge som helst.

Håller helt med dig, jag menar bara att föregående har fel med att indier inte längre anställs.
Citera
2024-02-03, 14:56
Medlem
Jag misstänker tyvärr att TS inte hade fått jobb oavsett indier eller inte.
Har du sökt fem jobb om dagen i 120 dagar så är det något annat som är fel.
Citera
2024-02-03, 14:59
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Håller helt med dig, jag menar bara att föregående har fel med att indier inte längre anställs.
Ok, jag är av din uppfattning här med.

När det kommer till detta globala, så kommer vi få redigt med smisk i framtiden. Kina köper till och med upp marken i vårt land. Indierna jobbar här och skickar pengarna hem till indien. För att inte tala om den mängd flygresor de gör med den påverkan som det innebär för klimatet. Har hårresande exempel kring detta, men kan tyvärr inte ta upp dem.
Citera
2024-02-03, 15:00
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Jag misstänker tyvärr att TS inte hade fått jobb oavsett indier eller inte.
Har du sökt fem jobb om dagen i 120 dagar så är det något annat som är fel.
Om vi skickat hem utlänningarna så hade våra egna fått jobb. Då hade företagen blivit tvingade att anställa TS. Den rätten skall han ha som Svensk. Nu blir företagen överösta med utlänningar som är experter. Det passar företagen, men inte invånarna i Sverige.
Citera
2024-02-03, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimucher
Påminner lite om min kollega.
Han har skrivit till minst 600 tjejer på nätet.
Ingen napp men det är nätet det är fel på……………….

Detta är så smärtsamt korrekt.

Fler borde ta till sig av det.
Citera
2024-02-03, 15:32
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Problemet med just programmering och IT-skills är att en AI kommer kunna göra bättre jobb än 1000 civilingenjörer och programmerare inom en relativ snar framtid. Teknologin växer exponentiellt. Varför låta en trög människa sitta och plocka med siffror överhuvudtaget? Tänk sen när kvantdatorerna börjar komma. Då kommer en enda dator kunna lösa alla världens programmerares uppgifter samlat på mindre än en sekund.
Jag tror du sett Terminator för många gånger. Nej, AI kommer inte att programmera sig självt och ta över världen.
Citera
2024-02-03, 16:54
Medlem
g-in-a-gis avatar
Okej jag blev så nyfiken att jag var tvungen att öppna hans portfolio på desktop också, men vafan, den är ju skitdålig? Om man är arbetslös kan man ju sitta hela dagarna och fixa en svincool portfolio och andra projekt att visa upp? Även om man nu saknar tidigare projekt, så kan man ju lägga ner tid på att göra sidan snygg åtminstone.
Jag är själv helt nyexaminerad och absolut ingen expert, men det där är typ något jag hade varit nöjd med första veckan i en HTML-introduktions-kurs...

Har han tagit bort projekten från sin portfolio för det är ju tomt?
Citera
2024-02-03, 18:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Jag tror du sett Terminator för många gånger. Nej, AI kommer inte att programmera sig självt och ta över världen.

Du forstår inte. Att ens tro att människor kommer kunna matcha datorer upp till fotknölarna när det kommer till effektiv kodning så får du väl tro det.

AlphaCode från Deepmind är en av många AI som redan kan matcha människor. Utvecklingen är exponentiellt.

Som sagt om 5-10 år kan du glömma att få jobb som programerare eller ens dataingenjör.

Det kommer naturligtvis behöva några om håller i trådarna, men det är väl 1 av 1000.
Citera
2024-02-03, 18:04
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Du forstår inte. Att ens tro att människor kommer kunna matcha datorer upp till fotknölarna när det kommer till effektiv kodning så får du väl tro det.

AlphaCode från Deepmind är en av många AI som redan kan matcha människor. Utvecklingen är exponentiellt.

Som sagt om 5-10 år kan du glömma att få jobb som programerare eller ens dataingenjör.

Det kommer naturligtvis behöva några om håller i trådarna, men det är väl 1 av 1000.
Så när anser du att AI tar över hela världen och börjar krig mot människan?...
Citera
2024-02-03, 18:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Så när anser du att AI tar över hela världen och börjar krig mot människan?...

Du förstår fortfarande inte. Jag tror inte AI ”kommer ta över och börja kriga mot människan”

Det kan du bråka om i konspirationsteoritrådarna.

Jag pratar om programmering och kodning, som helt garanterat 100% kommer göras många gånger effektivare av datorer än människor, vilket i sin tur leder till betydligt mindre behov av programmerare. Det är bara utveckling.

Hur kan det ens vara så svårt att förstå.
Citera
2024-02-03, 18:15
Bannlyst
Vad vi har här är uppenbarligen inte någon högutbildad teknolog som brottas med en omöjlig arbetsmarknad utan en person med något slags allvarligt offerkomplex som söker empati hos allmänheten. Om man söker på Google efter hans namn så är det tredje resultatet hans Instagram-konto där han i inlägg efter inlägg skriver om hur dåligt han mår och att han går hos psykologer och tar lyckopiller och är sjukskriven för psykisk ohälsa. Att han inte får några jobberbjudanden då är väl ungefär lika konstigt som om han inte fått några om han hade sökt jobb på dagis och presenterat sig som dömd pedofil.

Han verkar inte vara intellektuellt nedsatt och troligtvis är han helt införstådd med att han aldrig kommer att få något jobb med dessa förutsättningar. Annars hade det väl tagit ungefär tio sekunder att gå in och sätta sin Instagram till privat eller städa bort alla snyfthistorier från den. Detta rör sig om en person som inte vill ha något jobb utan som trivs med sin sjukskrivning och fiskar efter sympati. Den enda frågan är egentligen varför SVT skriver en artikel om honom, är journalisterna så usla att de inte ser något så uppenbart eller ägnar de sig medvetet åt lyteskomik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in