Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Mina citat motsäger dina hypoteser. Det ena citatet är till och med kopplat till vad som händer i bilen.
IM ser inte mannen i flera minuter. Det är några få sekunder. Fel.
Inge talar om minuter den 14 mars 1986. Inge såg Björkmans gäng och familjen Schaeffer gå förbi GM. Det kräver att GM väntade minuter.
Vi har vittnen som går förbli platsen en minut innan mordet. De ser ingen där. Fel.
De får ingen fråga alls om de såg någon där (familjen Schaeffer), de får ingen rak fråga om de såg någon där (Fauzzi) eller de får en fråga 1987 om de såg någon där (Björkmans kamrater).
Faktum är att IM inte nån gång under 1986 säger att mannen står där mer än några sekunder. Fel.
Borgström: Hur lång tid innan var du observerade honom då. Hur nära var han första gången du ser honom?
Inge: Jag står ju alltså på andra sidan Sveavägen, jag hade precis vänt bilen, och
det har rör sig om minuter.
Minuter, inte sekunder. Att Susanne och Sven-Erik har satt sig i bilen är ovidkommande. Borgström frågar när Inge observerade mannen, inte när Inge
först observerade mannen.
Hamrén: Har jag missuppfattat dig?
Inge: Ja, nu har du nog missuppfattat mig. Om vi tar det hela från början.
Det här gänget gick alltså förbi mannen som stod vid skyltfönstret. Och därefter, vad jag, därefter kom paret Palme. Så gänget var borta ur mitt synfält i och med att han sköt och då hade paret Palme gått förbi det stället där mannen stod vid skyltfönstret.
Inge får ingen rak fråga om tiden mellan gänget och paret Palme. Han förklarar den saken i nästa förhör den 12 november 1987.
Inges uppgifter stämmer med Björkmans gäng. Gänget gick norrut (Björkmans gäng gick norrut). Gänget var 5 - 7 (1986) eller 4 - 7 (1987). Björkmans gäng var fyra. Personerna var 20 - 30 år (1986) eller 25 - 40 år (1987). Björkmans gäng var 23, 24, 25 och 39 år. Personerna var både kvinnor och män. Björkmans gäng var både kvinnor och män. Personerna var alkoholpåverkade. Björkmans gäng var alkoholpåverkade. Att gänget är Björkmans gäng är uppenbart. Inget annat gäng gick norrut under minuterna före skotten. Inge såg även familjen Schaeffer (som gick söderut).
Björkmans gäng passerade GM så tidigt att att de inte hörde skotten. Familjen Schaeffer passerade GM så tidigt att de inte hörde skotten. Inge såg att GM väntade när Björkmans gäng och familjen Schaeffer passerade GM.
Inge såg GM i mer än tre minuter.
Numera vet vi hur lång tid som gick mellan gänget (några sekunder före 23.18.27) och paret Palme (några sekunder före 23.21.30).
Jag driver ingen tes, jag redovisar fakta.