2024-02-03, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Åklagaren gick väl ut med att de inte hade tillräckligt när det gällde åtal för sexuellt våld etc. Även om underlivsskador fanns som peka på det var Z ej beredd att prata om det (möjligt att hennes hjärna har blockerat stora delar) och föräldrarna erkänner absolut inget.

Det lämnar möjlighet att ta upp fallet i framtiden när stress lagt sig och Z själv är beredd och kan sätta ord på det.
Det kan ju vara en separat utredning om detta som pågår i det tysta
Citera
2024-02-03, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenwoman
Har någon en fungerande länk till FUPen? :-/

https://gofile.io/d/Ua2BIa

.
Citera
2024-02-03, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina

Ja man önskar livstid, inget snack om den saken. Tiden får utvisa.
Citera
2024-02-03, 14:58
Medlem
PleasureBoxs avatar
Sitter och lyssnar på rättegången just nu. Det vrider sig i magen. Jag skulle fan kunna döda bägge fanskapen. Alltså det är djävular i mänsklig form.

När kommer domen? Vad för straff riskerar de?
Citera
2024-02-03, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PleasureBox
Sitter och lyssnar på rättegången just nu. Det vrider sig i magen. Jag skulle fan kunna döda bägge fanskapen. Alltså det är djävular i mänsklig form.

När kommer domen? Vad för straff riskerar de?
Det pågår en rättspsykiatrisk undersökning så det kan dröjer några veckor. Åklagaren yrkar på 10 år men om vi har tur får det minst 6,5år.
Citera
2024-02-03, 16:39
Medlem
ColaKexs avatar
Vilka äckliga och sadistiska jävla avskum till människor de här Daniel och Jasmine verkar vara. Må de aldrig få vara nära ett barn igen. De kommer behöva byta både namn och ort om de någonsin har tänkt etablera sig i samhället igen.

All kärlek till den utsatta flickan och deras övriga barn.
Citera
2024-02-03, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Socionomen hade 22 fall att utreda, däribland familjen I, och hade inte en chans att sätta sig in i alla dessa och dessutom göra ett bra jobb.

I övrigt anser jag att det skrivs en massa rapporter både från skolan och socialen, men ingen åker till familjenshus och knackar på. Om de tar modet till sig men inte blir insläppta borde de kunna få hjälp av polis.

22 fall är inget ovanligt när man är konsult. Det brukar vara fler.
Citera
2024-02-03, 16:48
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Känns extremt långsökt
Citera
2024-02-03, 16:49
Medlem
Nu har jag lyssnat mer på ljudfilerna från förhandlingen och är förfärad! Jigdin har nästan ingen processvana, är rörig och inkompetent. Har de bara råkat lotta målet på henne? Vid större uppmärksammade mål som detta så brukar en erfaren åklagare med gedigen kunskap väljas ut, så är ju dock inte fallet nu.
Helt obegripligt!
Citera
2024-02-03, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AM88
Det pågår en rättspsykiatrisk undersökning så det kan dröjer några veckor. Åklagaren yrkar på 10 år men om vi har tur får det minst 6,5år.

Kan domen bli högre än vad åklagaren yrkar på? Förlåt, jag är inte så insatt.
Citera
2024-02-03, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenjordgubbssaft
Kan domen bli högre än vad åklagaren yrkar på? Förlåt, jag är inte så insatt.
Korta svaret är nej, om det överklagas och det framkommer nya uppgifter i hovrätten kan det bli längre men det är osannolikt.
Citera
2024-02-03, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AM88
Korta svaret är nej, om det överklagas och det framkommer nya uppgifter i hovrätten kan det bli längre men det är osannolikt.

Okej, jag som hade hoppats på längre än 10 år som max.
Tack för svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in