2024-02-02, 18:42
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Ett stort dagis i närheten där jag bor här haft en prideflagga uppe i flera år. Stackars barn och växa upp i den här sjuka världen.
Citera
2024-02-02, 19:22
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Ett stort dagis i närheten där jag bor här haft en prideflagga uppe i flera år. Stackars barn och växa upp i den här sjuka världen.
Vad är det du inte gillar med regnbågsflaggan?
Citera
2024-02-02, 19:31
Medlem
Fuckwindowss avatar
Skulle jag ha barn skulle jag aldrig släppa iväg ungen på något sånt där skit, fyfan vad förstört landet är.
Citera
2024-02-02, 20:04
Medlem
Det var på tiden! Synd bara att man behöver bosätta sig på Lidingö, för att slippa skiten.
Senast redigerad av Snickartasken 2024-02-02 kl. 20:57.
Citera
2024-02-02, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Det var på tiden! Synd bara att man behöver bosätta sig på Lidingö, för att slippa sliten.
Ja, o synd man inte har råd med det
Citera
2024-02-02, 20:33
Medlem
Minipaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Vad är det du inte gillar med regnbågsflaggan?
Den är en skymf.
Den är inkluderande för alla, oavsett perversion, åsikt och degenererade tankar.
Någonstans drar man en linje och säger hit men inte längre.
Citera
2024-02-02, 20:56
Medlem
MrsUniversums avatar
Mycket glädjande att så många på Flashback är eniga i det galna och sjuka att transor ska läsa sagor för BARN!

Sätt STOPP för bög- och translobbyn som vill inbilla alla att det är det normala.
Citera
2024-02-02, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sqwertyuionm
Lidingö stad har efter föräldraprotester stoppat teatergruppen "Bland drakar och dragqueens" att komma till två förskolor i kommunen, rapporterar P4 Stockholm.

Flera föräldrar ville inte att bokläsningen skulle hållas på förskolan, därför är den nu flyttad till stadshuset. Enligt utbildningsnämndens ordförande Christer Mohlin (M) är det viktigare att föräldrarna har valfrihet, än att vissa barn eventuellt kan gå miste om något.

– Om vissa föräldrar känner att det här känns otryggt, då är valfrihet bra. Då kan man välja själv, säger han.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/f%C3%B6r%C3%A4ldrar-stoppar-dragartister-p%C3%A5-f%C3%B6rskolor/ar-BB1hy25Y?ocid=ems.msn.dl.SvortuloftLightIceland&cv id=9466f84729694f8b8eacd12554b471ea&ei=14

https://sverigesradio.se/artikel/kommunen-stoppar-dragshow-pa-forskola-ska-vara-valfritt

Rätt att ge efter för föräldrarnas krav?

Nej, det är inte rätt att gå efter föräldrarnas kravställning. Utbildningsväsendet är ett självständigt och viktigt väsen som skall utbilda barn. Givetvis ska förskolan samarbeta med hemmet och föräldrarna ska kunna lämna sina barn på förskola och skola utan att oroa sig. Men vi kan inte ta hänsyn till alla föräldrars politiska tro och fallenheter, som Mohlin vill. Det är beklämmande att Christer Mohlin anser att föräldrarnas valfrihet i offentlig förvaltning är viktigare än barnets utbildning, det talar för att Moderaterna fortfarande är med i tåget att marknadisera alla offentliga verksamheter.

( Frågan rör inte Dragqueens och HBQT. Självklart är det inte lämpligt att införa HBQT och Dragqueens etc. i förskolan. Dragqueens är bara ett ämne i en större fråga som Mohlin kavlar ut. )
Citera
2024-02-02, 21:24
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Perversa typer ska definitivt inte läsa sagor för barn! Dom kan läsa sagor för fångar, möjligen som inte är speciellt sårbara/ mottagliga för deras pervisioner.

Alternativt kan dom läsa sagor för andra perversa. Men blanda inte in barn i det!
Hur vet du att de är perversa?
Citera
2024-02-02, 21:30
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Hur vet du att de är perversa?

Du är inte blind va? Uppenbarligen inte, eftersom du lyckades posta inlägg på FB. Det finns bevisligen folk som tycker att sådana personer ska tafsa på barn.

JAG tycker inte det däremot!
Citera
2024-02-02, 22:07
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsUniversum
Mycket glädjande att så många på Flashback är eniga i det galna och sjuka att transor ska läsa sagor för BARN!

Sätt STOPP för bög- och translobbyn som vill inbilla alla att det är det normala.
Det är en avart, förut hyllade man det. Man ville vara det. Inte som alla andra. Det över-överdrivna sminket, kläderna.
Idag vete fasen.

Jag ger blanka fan i om min vän är bög eller dragqueen. Inga som helst problem. Men de vännerna berättar ju inte om sitt sexliv för mig. Det är ju liksom inte så snacket går att "när jag kommer hem från jobbet tar jag på mig mina sylvassa klackar och stayups och rött läppstift" etc.

Men pådyvla inte denna livsstil på barnen. Det är helt galet.
Citera
2024-02-03, 01:40
Medlem
Vaclav-Korunkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Lägg ner. Återigen skådespeleri har alltid varit kontroversiellt och många kvinnliga roller framfördes av män.

Det finns en princip att följa att politiker inte får lägga sig i kulturen och det är det Lidingös politiker bröt mot.

Det som man hade kunnat göra i efterhand var att göra sagostunden först och sedan informera det för föräldrarna under överinseende av socialtjänsten på plats. Den första föräldern som gör ett hotfullt uttalande då skulle socialtjänsten genast agera mot.

Lägg ned själv du. Det här är inte män som
spelar teater, det här är män med en fetisch. Det är män som upplever välbefinnande av att klä ut sig till kvinnor. Det är en fenomen man inte sällan stöter på om man jobbar i psykiatrin. Det finns en stor överlappning när det gäller festliga transor i prideparader och mänskligt lidande i form av psykisk sjukdom. Det handlar inte om ”stigmatisering” eller att omvärlden skulle vara dömande. Problemet
sitter på insidan.

Det är inte lätt att leva med den här starka lusten att klä ut sig till kvinna. Tror du att en person som lever med såna här fantasier, begär eller beteenden mår speciellt bra? Detta är en störning som orsakar kliniskt signifikant lidande och alla möjliga problem. Men du ser nog bara den glada bögen i paraden, misstänker jag.

I Sverige får vuxna människor leva precis som de vill, så länge de inte bryter mot några lagar. Men som jag sa tidigare, det är ingen mänsklig rättighet att få träffa barn för att läsa sagor eller vad det nu var. Att bråka om att föräldrar känner tveksamhet inför att detta - det är bara så underligt. Om du inte är förälder till något av barnen föreslår jag att du slutar lägga dig i. När du själv blir förälder kan du exponera dina barn för alla möjliga normbrytande och gränsöverskridande fenomen.

Transor är alltså i regel inte speciellt lyckliga eller känslomässigt stabila lirare. Men barn är snälla, icke-dömande och tillitsfulla. Mötet med dem känns varmt och mysigt för transvestiten, han känner sig accepterad.
Måste jag ställa mina barn till förfogande för denna terapeutiska session? Nej.

Lite läsning för dig

https://www.msdmanuals.com/professional/psychiatric-disorders/paraphilias-and-paraphilic-disorders/transvestic-disorder
Senast redigerad av Vaclav-Korunka 2024-02-03 kl. 02:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in