Det är förmodligen något som inte står rätt till.
Är också i branschen och jobben söker mig. Har sökt totalt 0 jobb och jobbar med flertalet nyexaminerade.
Sen är det viss skillnad på 3 veckors snabbkurs och 3-5 år på högskola. Folket från dessa snabbkurser kan branschen gott klara sig utan. Är det så som folk i tråden skriver att det är en sådan utbildning han gått så är det knappast konstigt att han inte får jobb. Det finns gott om folk med betydligt gedignare bakgrund som inte heller kan särskilt mycket. En snabbkurs räcker knappt till någonting.
Citat:
Ursprungligen postat av
n.lite
Kollar man killens linkedin så är den enda utbildning han har en Javascript bootcamp från Jan 2023 till Apr 2023. Enligt dom som håller kursen är den 3 månader, han har dock angivit 4, och enligt honom så gjorde denna 3 månaders bootcamp att "I was molded into an amazing fullstack developer".
Man blir inte en "amazing developer" på 3 månader, särskilt inte fullstack. Killen är uppenbarligen full av skitsnack och lider av ett gigantiskt ego.
Som jag antog helt enkelt. Skulle aldrig anställa någon som kallar sig själv "amazing full stack developer" efter en kurs på 3 månader och noll annan IT-bakgrund. Även om han inte är helt inkompetent så tyder det på att han tror han är så otroligt mycket bättre än han är. Vi med jobb har gått utbildningar på 3-5 år.
Citat:
Ursprungligen postat av
mrc00li0
Det kan omöjligen finnas 600 IT firmor i Sverige.
Skämtar du nu eller är du bara helt ute och cyklar? Det finns alltså runt 50 städer i Sverige som har en befolkning på 30k+. Om dessa har i snitt 12 företag som sysslar med någon form av IT är vi uppe i 600. Jag är rätt säker på att Stockholm och Göteborg har mer än 12 också... Nästan alla företag har en IT-avdelning.