2024-02-02, 22:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Hur menar du?
Chrippa skrek ju under häktningen till Jocke att Linnea hackat honom. Innan det fick Jocke inte ens prata med Chrippa.
Så när trodde dem det var ryssen och bad cluee om hjälp?

De verkar försöka köra med varenda kasst manipuleringstrick som går att köra med...
det här är ju som skapat för att tröga personer ska tro på allt svammel och de få som tänker ser igenom det...
hela grejen kan gå ut just på att få två sidor som går emot varandra och källan till tjafset är deras sociala media, blir som CNN/FOX NEWS....

Att seriöst säga att det är bevis att någon SETT EN VIDEO som något hänt på.. seriöst..
"JAG SÅG bevis som motbevisar allting!"
"Ok, kan du visa det?"
"Nej men jag har en video där jag talar om att jag sett det..."
Jag kan inte förstå hur ngn ens kan reagera på detta som annat än försök till manipulering..

seriöst
Citera
2024-02-02, 22:58
Medlem
Linnea har inte laddat upp något på Snapchat idag vilket hon gjort flera gånger dagligen innan. Kan det vara för att hon är med chrippa?
Citera
2024-02-02, 22:58
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1nZan3
Jag vet inte varför du lägger till saker som du påstår jag skulle tro, för att sen projicera denna tro på mig som om jag trodde det bara för att du tror så?

Jag gillar inte att tro saker, jag föredrar att vilja veta. Tror man för mycket så vet man för lite och då blir man manipulerad av ANJO.
Problemet är att ingen vet någonting just nu.
Det enda man kan diskutera runt är den informationen som kommer ifrån förtals gänget eller ifrån Linnea, och ingen av dem har presenterat 100% säkra bevis ännu.

Så vill du bara diskutera det som är 100% bevisat får du nog vänta tills FUPen kommer ut. Allt fram tills dess är 95% rykten, teorier, osv.
Citera
2024-02-02, 23:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Problemet är att ingen vet någonting just nu.
Det enda man kan diskutera runt är den informationen som kommer ifrån förtals gänget eller ifrån Linnea, och ingen av dem har presenterat 100% säkra bevis ännu.

Så vill du bara diskutera det som är 100% bevisat får du nog vänta tills FUPen kommer ut. Allt fram tills dess är 95% rykten, teorier, osv.

Ingen har vetat något från början, de bara tror så.
Och om det finns bevis som kommer användas i rätten lär de knappast slänga runt dem i sociala media innan de använder dem i rätten.. är ju som att varna för vad de ska säga och juristerna kan använda det emot dem.
Citera
2024-02-02, 23:04
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
De verkar försöka köra med varenda kasst manipuleringstrick som går att köra med...
det här är ju som skapat för att tröga personer ska tro på allt svammel och de få som tänker ser igenom det...
hela grejen kan gå ut just på att få två sidor som går emot varandra och källan till tjafset är deras sociala media, blir som CNN/FOX NEWS....

Att seriöst säga att det är bevis att någon SETT EN VIDEO som något hänt på.. seriöst..
"Ok, kan du visa det?"
Jag kan inte förstå hur ngn ens kan reagera på detta som annat än försök till manipulering..

seriöst

Jocke pissar lite i brallan nu.

Denna grej kunde han inte regissera.
Citera
2024-02-02, 23:10
Medlem
Dopys avatar
Citat:

"Ok, kan du visa det?"

seriöst
Fast det är ju inte 2 sidor som går emot varandra. Det är förtals gänget sida som ger olika uppgifter, först är det Linnea som hackar Chrippa, det berättade Chrippa under häktningen.
Sedan visste inte Chrippa att Linnea hackat honom, det fick han veta av Jocke och Anjo när han kom ut ifrån häktet.
Och nu någonstans ska Jocke och Chrippa ha trott att ryssen hackat honom och bett Cluee om hjälp.
All denna information kommer ifrån samma sida, förtals gänget. Dem säger emot sig själva, och tidslinjen går inte ihop.
Linnea tror jag inte ens har pratat om hackningen av Chrippas youtube kanal.

Varför tar du upp videon om och om igen?
Jag har ju 1000 gånger sagt "Anjo sa...", Chrippa sa...", "Jocke sa..." inte är bevis för någonting, att bara för att det sagts i en video så är det inte automatiskt bevisat och sant. Utan det är bara ett rykte, ett påstående, utan källa, utan bevis. Och det verkar som du tänker likadant så jag förstår inte varför du tjatar om dessa videos till mig som om du tror att jag tror på det dem säger i videorna?
Senast redigerad av Dopy 2024-02-02 kl. 23:15.
Citera
2024-02-02, 23:12
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ingen har vetat något från början, de bara tror så.
Och om det finns bevis som kommer användas i rätten lär de knappast slänga runt dem i sociala media innan de använder dem i rätten.. är ju som att varna för vad de ska säga och juristerna kan använda det emot dem.
Jag tror förtals gänget faktiskt har publicerat dem bevis dem har offentligt, jag tror inte dem är smarta nog att spara sånt till rättegången. Utan valde att lägga ut allt offentligt för att göra en folkdomstol av skiten i ett försök att få Linnea att vägra delta i utredningen så att det inte skulle leda till åtal.
Citera
2024-02-02, 23:22
Medlem
Forsokskanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Chrippa vill lätt ha Linnea tillbaks. Märks om man kollar hans senaste TikTok

Var tvungen att kolla och vill bara säga , wtf det var det mest pinsamma skiten jag sett på länge som snubben laddat upp där
Citera
2024-02-02, 23:33
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forsokskanin
Var tvungen att kolla och vill bara säga , wtf det var det mest pinsamma skiten jag sett på länge som snubben laddat upp där

Haha jaaaaa, inte kan man tro att snubben blir 35 år i år 😂😂😂😂 han vill gärna vara down with the kids…

Men att han och Linnea har någon slags kontakt tycker jag känns uppenbart.

Hon säger nej till Clueenews bara för att vi ska sluta tro att de har kontakt.
Citera
2024-02-02, 23:36
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Haha jaaaaa, inte kan man tro att snubben blir 35 år i år 😂😂😂😂 han vill gärna vara down with the kids…

Men att han och Linnea har någon slags kontakt tycker jag känns uppenbart.

Hon säger nej till Clueenews bara för att vi ska sluta tro att de har kontakt.
Han kanske försöker använda TikTok för att ragga upp någon ny tjej som är 18-20 år gammal?

Eller så försöker Chrippa få kontakt med Linnea genom tiktok, eftersom hon verkar kolla på hans videos.
Men kan mycket väl vara så att Chrippa och Linnea redan har kontakt, det är ju inte helt ovanligt att folk i dåliga relationer söker sig tillbaka till varandra.
Citera
2024-02-03, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
I senaste avsnittet av Jockes podd framkommer det att det var preliminärdekleration L skickat in. Ska vara anmält

Citat:
Ursprungligen postat av Lassemannen33
Även om det var hon så kommer det läggas ned, omöjligt att bevisa.

Vad var syftet med att göra det, om hon nu skulle gjort det? Vad vinner hon på att "hacka" sig in på Skatteverket och skicka in hans deklaration?? Jag fattar inte.
Citera
2024-02-03, 00:13
Medlem
Han har alltså hyrt en bil förmodligen i sin pappas namn och kör runt utan körkort. Är ju inte lagligt att låna ut en hyr bil till någon annan än den som hyr bilen. Och speciellt inte till någon utan körkort. Och vet Jocke om att han ej har körkort? I så fall är han ju också riktigt korkad som låter sin bror låna deras bil och kör runt med barn i bilen osv. Hyrbils firma borde bli informerad om att han ej har körkort och kör runt i deras bil, skulle något hända så gäller ej försäkring. Och Jocke borde ju också få veta om han nu inte vet att Chrille saknar körkort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in