2024-02-01, 19:04
Medlem
träjler
https://www.youtube.com/watch?v=bdlv-0Jp50s

https://sv.wikipedia.org/wiki/Peter_Mangs

(FB) Polisen söker ny laserman i Malmö. Peter Mangs gripen 7/11. Skyldig 2012-07-24

Citat:
Skjutningarna i Malmö skedde under slutet av 2009 och under 2010. Den 9 november 2010 grep polisen Peter Mangs som misstänkt för flera av skotten. Polisen misstänkte honom även för två mord begångna redan 2003. Den 24 juli 2012 dömdes Mangs av Malmö tingsrätt för två mord begångna 2003 respektive 2009, fyra mordförsök och tre fall av grovt olaga hot.

Citat:
Seriemördare kallas en person som mördar minst tre personer, om morden sker vid olika avgränsade tillfällen, och vars motivation till största del är baserad på psykologisk tillfredsställelse.[1] En hypotes är att många seriemördare lider av antisocial personlighetsstörning, det vill säga psykopati/sociopati. De är vanligtvis inte psykotiska och uppfattas generellt sett av andra som ganska normala och till och med som charmiga, som den amerikanske psykiatrikern Hervey Cleckley kallar "The Mask of Sanity". Morden innefattar vanligtvis sexuella element och begås ofta efter ett särskilt mönster, efter mördarens modus operandi, och offren har ofta någonting gemensamt, som exempelvis yrke, etnicitet, hårfärg eller kön.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Seriem%C3%B6rdare

Fem år efter netflix breivik film får vi en mangs-serie

Såg även på imdb att han fått ett avsnitt i en serie
https://www.imdb.com/title/tt11764734/

Den här nya serien kan jag inte hitta på imdb
Vilka skådespelare?
Citera
2024-02-01, 19:15
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Kickie Lindberg berättar att Peter Mangs under början av 2000-talet ville få en aspergers diagnos. Till slut bedömdes han ha en svårartad aspergerstörning, även kallad högfungerande autism.

Påminner mer om en klassik amerikansk skolskjutare.
Citera
2024-02-01, 20:33
Medlem
Att ge ett ansikte åt mördare hjälper rimligen att få fram nya generationer av mördare.
As hör hemma i papperskorgen, inte att lyftas upp och få sin nuna upptryckt på reklamposters. Äcklande.
Citera
2024-02-01, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Påminner mer om en klassik amerikansk skolskjutare.

Han var på en helt annan nivå och helt i klass med Breivik i att seriöst gått in för det! Bara en sådan sak som att smuggla ljuddämpare genom att bygga ihop dem med instrumenten som han byggde och sedan smuggla det helt obehindrat utan att det alls blev upptäckte genom alla kontroller de måste ha passerat från USA till Sverige är värt respekt.
Filmen verkar välgjord, så hoppas den kanske kommer på SVT också någon gång.
Senast redigerad av Kammadaj 2024-02-01 kl. 20:49.
Citera
2024-02-01, 21:36
Medlem
Adrenaline976s avatar
Vart kan man hitta låttexten ”under the radar”?
Citera
2024-02-01, 21:39
Medlem
Sundhetsstyrelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenaline976
Vart kan man hitta låttexten ”under the radar”?

låten finns på spotify och youtube, tydlig sång.

mycket utfyllnad och upphackat så här långt
Citera
2024-02-01, 21:47
Medlem
S.Jorgens avatar
Jag minns tiden innan alla gängskjutningar.

När Peter patrullerade Malmös gator och torg med sin cykel kunde Svenskarna koppla av.
Nu har skjutningarna spridit sig till Spanien, Stockholm och Södertälje bland annat.
Citera
2024-02-01, 21:56
Medlem
Hatet mot invandrare verkar han ha utvecklat redan i barnaåren, efter att under sin uppväxt ha trakasserats av just invandrare. Han skriver: ”de slog mig på käften utan anledning”, "dom jagade mig, alltid i grupp, ville ta min röda BMX-cykel med gula däck”, han såg tidigt skillnad mellan svenskar och invandrare. När sedan systern dog av en överdos slog det över totalt, eftersom det även var invandrare som skötte stans knarkhandel.
Lite som Breivik och Lasermannen. Har man hela sitt liv blivit illa behandlad, trakasserad och kanske misshandlad av invandrare är det inte så konstigt att man analyserar orsaken till alla sina problem: mörkhyade människor.
Citera
2024-02-01, 22:14
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbolasse
Hatet mot invandrare verkar han ha utvecklat redan i barnaåren, efter att under sin uppväxt ha trakasserats av just invandrare. Han skriver: ”de slog mig på käften utan anledning”, "dom jagade mig, alltid i grupp, ville ta min röda BMX-cykel med gula däck”, han såg tidigt skillnad mellan svenskar och invandrare. När sedan systern dog av en överdos slog det över totalt, eftersom det även var invandrare som skötte stans knarkhandel.
Lite som Breivik och Lasermannen. Har man hela sitt liv blivit illa behandlad, trakasserad och kanske misshandlad av invandrare är det inte så konstigt att man analyserar orsaken till alla sina problem: mörkhyade människor.
Som hans pappa sa, det som föder gängvåldet, skjutningar….-ni svenskar är för feg för att säga det, är det inte så?
Citera
2024-02-01, 22:57
Medlem
Kan man höra hans röst, rättegång?

Hittat en intervju? Vad har han för talfel?
https://www.youtube.com/watch?v=MtKefEsyt-8
Citera
2024-02-01, 23:57
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Det roligaste är att många "tuffa blattar" jag träffat, ser upp till Peter Mangs.
Citera
2024-02-02, 00:02
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenaline976
Som hans pappa sa, det som föder gängvåldet, skjutningar….-ni svenskar är för feg för att säga det, är det inte så?

"Vi svenskar är för fega att säga det." Går du in i en tråd som handlar om en svensk som yttrar sig på ett våldsamt sätt angående integrationspolitiken, och skriver i.

Är du dum i huvudet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in