2024-02-01, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
den ena fastigheten ligger norr om Chausseen och gränsar i nord nordväst i Ebrujernet, medan den andra ligger söder om Chausseen med husen med mera och på bilden i länken här är inte heller lavvon byggd...
länk till karta/bild :
https://kart.1881.no/?r=F7016487

Det går en sti fra paddocken mot skogholtet ved nye vegen, der finns lavvon men den er knapt synlig. Går nesten i ett med marken, grålig farge i skogkanten der.

(Edit: Eller om det ikke er en sti, så iallefall et staket. Ved store ovalbanen.)
Senast redigerad av Balalaika21 2024-02-01 kl. 17:49.
Citera
2024-02-01, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Kan hunder markere på et lik som er kremert?

Mulig at spesialtrente likhunder kan det, men ikke vanlige patruljehunder. De markerer kun på liklukt, hvis jeg har skjønt det rett.
I Norge vet jeg ikke om vi har noen spesialtrente likhunder lenger.
Citera
2024-02-01, 18:02
Medlem
Jeg har holdt på med hest siden jeg var 8 år, nå er jeg over 50. Aldri hørt om denne hestegården før denne saken kom opp.
Jeg snakket med en bekjent av meg som har vært land og strand rundt på både nasjonale og internasjonale stevner i mange år, men de hadde aldri hørt om hverken VL eller Ebru de heller.
Litt pussig, for i heste-norge har man som regel hørt om de fleste selv om man ikke kjenner dem selv, og man kjenner alltid noen som kjenner noen.
Citera
2024-02-01, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeannahDL
Jeg har holdt på med hest siden jeg var 8 år, nå er jeg over 50. Aldri hørt om denne hestegården før denne saken kom opp.
Jeg snakket med en bekjent av meg som har vært land og strand rundt på både nasjonale og internasjonale stevner i mange år, men de hadde aldri hørt om hverken VL eller Ebru de heller.
Litt pussig, for i heste-norge har man som regel hørt om de fleste selv om man ikke kjenner dem selv, og man kjenner alltid noen som kjenner noen.

Men nå kjenner alle til den..........
Citera
2024-02-01, 18:10
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:

det är precis det, ser ut som om hon har bott på en öde ö, det enda människorna har sett till henne och gården under alla dessa år är när de har kört förbi...
och nu får jag samma intryck av hennes kenneldrift också, tyst förutom de 3 valpkullarna...
Senast redigerad av Notteliten 2024-02-01 kl. 18:11. Anledning: korrektion
Citera
2024-02-01, 18:15
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Men nå kjenner alle til den..........
hon får sina 15 minuter nu ja...
Citera
2024-02-01, 18:35
Medlem
Noen som vet når det ble slutt mellom hu og tidligere samboer, som kjøpte gården sammen i 2015?

Ser ut som han er en habil pokerspiller, mulig han tilførte noe inntekt derfra.

Sikkert veldig ålreit sak for barna hennes det her. 👀
Citera
2024-02-01, 18:59
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hodelus
Noen som vet når det ble slutt mellom hu og tidligere samboer, som kjøpte gården sammen i 2015?

Ser ut som han er en habil pokerspiller, mulig han tilførte noe inntekt derfra.

Sikkert veldig ålreit sak for barna hennes det her. 👀

barn och andra nära drabbas alltid på ett tragiskt sätt...
Citera
2024-02-01, 19:10
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balalaika21
Det går en sti fra paddocken mot skogholtet ved nye vegen, der finns lavvon men den er knapt synlig. Går nesten i ett med marken, grålig farge i skogkanten der.

(Edit: Eller om det ikke er en sti, så iallefall et staket. Ved store ovalbanen.)

Är det lavvon som står i skuggan i hörnet av skogen, mot rv25? I linje med ovalbanans nordöstra kortsida?

60.864557, 11.425338
Citera
2024-02-01, 19:23
Medlem
Ellevillests avatar
Citat:

Dét er ganske spesielt, ja 👀🧐
Citera
2024-02-01, 19:50
Medlem
Citat:

Ebru er en kjent gård i islandshestmiljøet, og hadde mye aktivitet frem til det ble solgt.
Citera
2024-02-01, 19:52
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aelle
Ebru er en kjent gård i islandshestmiljøet, og hadde mye aktivitet frem til det ble solgt.

ja, men efter att VL tog över och innan detta, har du hört något om gården och verksamheten där på den tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in