2024-02-01, 19:22
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Jag tänkte skriva -För dom eller för oss? Men sedan kom jag att tänka på att gemene ryss är nere på U-landsnivå, så det är vårat problem att hjälpa dom att resa sig upp.

Men okej för mig, varför inte.

Absolut.

Putins vansinne kommer säkerligen att betalas även utav den ryska befolkningen, och länge. Förutom väst. Hur det framtida Ryssland ställer sig i allt detta.., kommer att vara deras val.

Men ifrån mig (pro Ukraina, och bor i Norge) så skall man inte försöka att "smyga in" till väljarkårer.., att detta kommer inte att märkas. I Europa är där en kris, och Putin är orsaken för det.
Citera
2024-02-01, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Haha, nej, vad svamlar du om? Nato har inte sagt någonting sådant

Första resultatet på en enkel google sökning.

Citat:
Speaking ahead of a meeting of NATO foreign ministers, Jens Stoltenberg also said Ukraine was inflicting major losses on Russia.

Ukraine will become a member of NATO subject to reforms after the war, the military alliance’s secretary general, Jens Stoltenberg, said on Monday.

https://www.euronews.com/2023/11/28/nato-chief-says-ukraine-will-join-the-military-alliance-subject-to-reforms-after-the-war
Citera
2024-02-01, 19:25
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Första resultatet på en enkel google sökning.

https://www.euronews.com/2023/11/28/nato-chief-says-ukraine-will-join-the-military-alliance-subject-to-reforms-after-the-war

Nej din korkade vatnik, Ukraina kommer inte att bli medlem i NATO.
Citera
2024-02-01, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Nej din korkade vatnik, Ukraina kommer inte att bli medlem i NATO.

Jag tror inte du vet vad Vatnik betyder.
https://en.wikipedia.org/wiki/Vatnik

Jo, när Ryssarna har förlorat det här kriget kommer Ukraina bli medlemmar i NATO. Sedan kan du och bunkerdvärgen sitta och gråtrunka tillsammans över att era ansträngningar misslyckades kapitalt.
Citera
2024-02-01, 19:28
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Ukraina har stor brist på granater.
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/larmet-fran-ukraina-kritisk-granatbrist/

Alla soldater i alla krig har ständig brist på granater eller ammunition, det är så det är bara.
Citera
2024-02-01, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Lägg ner det där Natotramset! Här har du den verkliga anledningen till Putins plötsliga anfallskrig mot Ukraina:

Historical Russia" is a term Putin introduced in 2012, which he uses to refer to the 18th-century borders of the Russian Empire. According to Putin's essay, it would not have included all of Finland, but only the Vyborg region. Instead, the Baltic countries, #Belarus, most of Ukraine and even part of present-day Poland could be part of his "historical Russia". However, he has changed his mind over the years and now includes all of Ukraine.
Exakt. Det är lite lustigt att orcherna hela tiden försökt yla om "nazister" när de i nuläget vill bedriva ett erövringskrig inom Europa.
Citera
2024-02-01, 19:29
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag "ser" det. Det är dock viktigt att det påpekas.

Får inte finnas några tvetydigheter om detta. Det hela kommer att kosta, mer än gemene man/kvinna i väst tror.

Putin kommer även att spela på detta. Önskar bara att politiker i väst är ärliga med denna sak. Att det kommer att krävas uppoffringar.

Kära Snapcount. Jag minns dig som en väldigt bra skribent sedan "Lena-tråden".
Jag har alltid känt att jag förstår dig, dina resonemang och vi är ofta lika i åsikter/tankar osv.
Men sista tiden får jag upp bilden av I-or (Ior) när jag läser dina ord. Jag vill trösta. Lyfta din haka.
Vet att det är offT men å andra sidan:

-jag är övertygad om att Europas ledare kommer att klara denna biff oxå.
Som sagt, de må vara tröga och det kan ta tid innan naiviteten/slappheten släpper
men när den väl gör det så brukar det faktiskt sluta ganska bra.
Väst bjuder oftast på kvalitet när de väl levererar.

Idag fick vi goda nyheter angående de 50 miljarder Euro som Orban blockerade tidigare.
Då gnällde vi på det. Kan vi inte (tillfälligt) bara vara glada för att blockaden är släppt nu?

Så klart fattar alla att det krävs uppoffringar, men det gäller inte bara denna summa
(som ska betalas under ett antal år). Uppoffringar skulle teoretiskt sett även kunna ske annars
med vårt blod, våra städer, våra barns liv osv OM vi inte satsar tillräckligt nu!!

Sedan är det värt mycket att även USA ser att vi menar allvar, att vi är beredda på att ta på oss den uppgift som vi självklart är SKYLDIGA att göra. Vi har varit mycket bortskämda och pekat och förväntat oss. Dags att bete sig nu! Ta ansvar. Mogna.

Europa är rikt och välmående och vi kommer klara detta!
Vi är 27 länder som ingår i EU!

Bli inte arg på mig, jag menar inget illa. Tvärtom.

(edit, skrev fel-rättat på beloppet.)
Senast redigerad av Gracefulmind 2024-02-01 kl. 19:38.
Citera
2024-02-01, 19:31
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Alla har väl rätt att försvara Ukraina om dom vill men Ukraina kan inte åberopa artikel 5 så därför kommer Nato att stå och titta på.

Och ändå hävdas det att detta är ett proxykrig.
Hur går det till?
Nato står bara och tittar på. Hmm?
Var kommer Himars från? Indien?
Citera
2024-02-01, 19:37
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Absolut.

Putins vansinne kommer säkerligen att betalas även utav den ryska befolkningen, och länge. Förutom väst. Hur det framtida Ryssland ställer sig i allt detta.., kommer att vara deras val.

Men ifrån mig (pro Ukraina, och bor i Norge) så skall man inte försöka att "smyga in" till väljarkårer.., att detta kommer inte att märkas. I Europa är där en kris, och Putin är orsaken för det.

I början av detta krig så tittade jag till brevlådan min i mitt flerfamiljsbostadshus och såg en tidning med artikel om skyddsrum. Det var en granne till mig som gav mig en liten pik om att jag borde ha tittat till skyddsrummet.

Vad jag gjorde det var att titta till skyddsrummet, inventerade allt jag såg i form av utrustning (Bajskärl och allt) Efter det så mejlade jag min hyresvärd om mina upptäckter.

Med det sagt, jag håller med om att Putin är en gammal diktator i ett land under förfall, jag för min del kan i bland inte förstå varför han håller på som han gör. Men med det sagt, jag håller inte riktigt med dig om att Europa är i kris. Vi bor i en del av världen som är rik på historia, diktatorer och allting. Jag är rätt så säker på att vi kommer överleva även denna diktator och hans härjningar med omvärlden.
Citera
2024-02-01, 19:42
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Kära Snapcount.

Idag fick vi goda nyheter angående de 50 miljoner Euro som Orban blockerade tidigare.
Då gnällde vi på det. Kan vi inte (tillfälligt) bara vara glada för att blockaden är släppt nu?

Tack "Gracefulmind" för dina varma ord.

Givetvis är jag glad för denna finansiering ifrån Eu. Önskar enbart att påpeka realiterna för detta. Ukrainas kamp är rättfärdig, och behöver allt stöd de kan få. Till 100 % och 230 volt !!!

Viktigt, som jag påpekar..och måste sägas utav varje Eu-ledare till sinn egna befolkning : Detta blir inte gratis.
Citera
2024-02-01, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Kriget i Ukraina är som Harrisburg.
Det är så osannolikt att det kan inträffa att även om det inträffat så har det aldrig inträffat.
Putin lovade ett antal gånger att inte anfalla.
Vad hände?
Givetvis kan man inte tala om att man ska angripa innan man gör det.
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Det är så klart inte möjligt att Ryssland kommer anfalla Ukraina, Sverige eller någon. Aldrig någonsin.
Eller hur. För kriget i Ukraina har aldrig hänt.
Ukraina har hänt, och det har sin goda skäl. Sverige kommer aldrig hända, Ryssland har inga intressen här. Skillnaderna mellan Sverige och Ukraina har ältats till leda, och är för omfattande för att redas ut här.
Citera
2024-02-01, 19:43
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
https://www.youtube.com/watch?v=wAx3F8vdeU8

Fräscht att UKR sänker NAZZ-båt i Krim.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem