Citat:
Ursprungligen postat av
Snapcount
Jag "ser" det. Det är dock viktigt att det påpekas.
Får inte finnas några tvetydigheter om detta. Det hela kommer att kosta, mer än gemene man/kvinna i väst tror.
Putin kommer även att spela på detta. Önskar bara att politiker i väst är ärliga med denna sak. Att det kommer att krävas uppoffringar.
Kära Snapcount. Jag minns dig som en väldigt bra skribent sedan "Lena-tråden".
Jag har alltid känt att jag förstår dig, dina resonemang och vi är ofta lika i åsikter/tankar osv.
Men sista tiden får jag upp bilden av I-or (Ior) när jag läser dina ord. Jag vill trösta. Lyfta din haka.
Vet att det är offT men å andra sidan:
-jag är övertygad om att Europas ledare kommer att klara denna biff oxå.
Som sagt, de må vara tröga och det kan ta tid innan naiviteten/slappheten släpper
men när den väl gör det så brukar det faktiskt sluta ganska bra.
Väst bjuder oftast på kvalitet när de väl levererar.
Idag fick vi goda nyheter angående de 50 miljarder Euro som Orban blockerade tidigare.
Då gnällde vi på det. Kan vi inte (tillfälligt) bara vara glada för att blockaden är släppt nu?
Så klart fattar alla att det krävs uppoffringar, men det gäller inte bara denna summa
(som ska betalas under ett antal år). Uppoffringar skulle teoretiskt sett även kunna ske annars
med vårt blod, våra städer, våra barns liv osv OM vi inte satsar tillräckligt nu!!
Sedan är det värt mycket att även USA ser att vi menar allvar, att vi är beredda på att ta på oss den uppgift som vi självklart är SKYLDIGA att göra. Vi har varit mycket bortskämda och pekat och förväntat oss. Dags att bete sig nu! Ta ansvar. Mogna.
Europa är rikt och välmående och vi kommer klara detta!
Vi är 27 länder som ingår i EU!
Bli inte arg på mig, jag menar inget illa. Tvärtom.
(edit, skrev fel-rättat på beloppet.)