2024-01-31, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ja, det verkar vara både och, Johanna ville dit och kriminalvården vill ha henne där, eller möjligen var det att de var ok med att ha henne där.

I Hinseberg satt hon på häktet, nu kommer hon placeras på anstalt, så det där med rymningen gör nog ingen skillnad för Hinseberg, skulle jag tro. Hon flyttades ju till häktet i Göteborg för att skilja henne från övriga map. rymningen. Förmodligen har hon flyttats till Ystad by now. Det är väl en vecka sedan beslutet om Ystad togs, om jag förstod rätt. Dags för henne att börja finna sig tillrätta, där skall hon förbli åtminstone de kommande 10 åren.

I gott förvar ja.
Citera
2024-02-01, 03:31
Bannlyst
Citat:
Jahapp, så då blir det Ystad för psykopaten Johanna. Där skall en fördjupad utredning och särskilda villkor genomföras. Och hon kommer att få sitta med ett gäng garvade kvinnor med grova brott i bagaget i samma eller värre klass som Johanna. Hon lär knappast bli herre på täppan där nere, den lilla psykopatjäntan. Det kan inte vara lätt för kriminalvårdarna där nere med ett helt gäng kvinnliga grova våldspsykopater inom samma väggar.

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/1233646-har-kommer-toves-mordare-johanna-jansson-avtjana-sitt-straff

Nu är vi nog rätt överens till slut, då jag ville en av dem skulle hamna i Ystad ifrån början av tråden o nu är det bekräftat.
Johanna kommer till de andra famijeflickorna som namn börjar på J.
Tyvärr använder Ystad inte det högsta inom
högrisk, men vi får se hur länge detta varar.
Nej jag är inte som du säger Maja hatare, rätten har dömt men folket gillar inte domen, så pöbeln kommer att visa att Maja inte är välkommen däromkring mer.
Citera
2024-02-01, 03:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bubblan32
Står så på Nyheter 24.
Som jag sa ibörjan av tråden att jag önskade att en hamna i Ystad.
Har sett kåken utanför när jag varit på semester. Närmare Gulag är nog svårt, enda som fattas är sträng kyla.
Johanna Möller har suttit i flera år, men får inte permission ännu o inte annat heller.
Ska se hur denna Johanna ska klara detta. 😁
Citera
2024-02-01, 03:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Johanna ska tydligen själv ha önskat att få avtjäna sitt straff i Ystad. Om uppgifterna stämmer. Alternativet hade ju varit Hinseberg där hon satt häktad. Men där var hon ju inblandad i ett försök att planera rymning. Så kanske därför.
Desinformation från dig, hon ville vara kvar på Hinsan, men kriminalvården ansåg att hon kan hitta på för mycket mer, därav Ystad var enda alternativet.
Bättre du läser på vad som hände innan Ystad....
Citera
2024-02-01, 04:08
Bannlyst
Alla ibörjan av tråden så sa jag att jag ville att en av dessa två skulle hamna i Ystad, perfekt nu är det,..
Johanna får sitta med de andra galningarna såsom Jonna Henningsson, Johanna Möller med flera, så jag hoppas att hon aldrig kommer ut mer med allt skit hon gjorde på Hinsan innan...
Blir mkt påbackning av allt skit hon hittar på med...
Om hon tror att Maja kommer på besök så kan aset glömma detta...
Då Maja är dömd i samma mål...

När det gäller Maja, så kommer pöbeln ta henne eller en överdos i en källare...
Citera
2024-02-01, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Desinformation från dig, hon ville vara kvar på Hinsan, men kriminalvården ansåg att hon kan hitta på för mycket mer, därav Ystad var enda alternativet.

Ok. Bra med klargörande.
Jag utgick från detta citat på nyheter 24.

Enligt beslutet från Kriminalvården som fattades den 23 januari 2024, som Nyheter24 tagit del av, står det att 20-åringen själv önskat att bli placerad i Ystad.

Men då stämmer uppgiften alltså inte.
Citera
2024-02-01, 14:51
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Alla ibörjan av tråden så sa jag att jag ville att en av dessa två skulle hamna i Ystad, perfekt nu är det,..
Johanna får sitta med de andra galningarna såsom Jonna Henningsson, Johanna Möller med flera, så jag hoppas att hon aldrig kommer ut mer med allt skit hon gjorde på Hinsan innan...
Blir mkt påbackning av allt skit hon hittar på med...
Om hon tror att Maja kommer på besök så kan aset glömma detta...
Då Maja är dömd i samma mål...

När det gäller Maja, så kommer pöbeln ta henne eller en överdos i en källare...

...eller att hon går med i ett kriminellt gäng. Men hoppas framförallt att det blir som någon annan på fb skrev: att hon åker till Afrika för någon hjälporganisations räkning, så att hon kan lära sig att det finns en väldig massa andra här i Världen än hon själv som behöver hjälp. Såna som knappt äger ens det de går och står i.
Citera
2024-02-01, 14:59
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Nu är vi nog rätt överens till slut, då jag ville en av dem skulle hamna i Ystad ifrån början av tråden o nu är det bekräftat.
Johanna kommer till de andra famijeflickorna som namn börjar på J.
Tyvärr använder Ystad inte det högsta inom
högrisk, men vi får se hur länge detta varar.
Nej jag är inte som du säger Maja hatare, rätten har dömt men folket gillar inte domen, så pöbeln kommer att visa att Maja inte är välkommen däromkring mer.

Folket har inget problem med domen, de inser att den är helt korrekt och att Maja inte hade något med mordet att göra. Det är bara pöbeln som varken förstår sig på juridik, rättssäkerhet eller något annat än hat, som fortfarande anser annorlunda.
Du räknar uppenbarligen dig själv till pöbeln, och pöbeln består inte av något annat än just Majahatare, hur mycket de än förnekar det. Det är liksom själva definitionen.

Maja är friad från alla misstankar kring Toves död, en helt korrekt dom, och domstolen satte Maja på fri fot omedelbart efter förhandinglarna. Det är bara för dig och övriga pöblar att inse. Rikta ert tvångsmässiga hat åt något annat håll istället.

Kriminalvården i Ystad vet nog hur de ska handskas med psykopatjäntor som Johanna, hon kommer säkert att vrida sig och slingra sig som en ål till döddagar, men det kommer hon säkert inte att ha något för.
Citera
2024-02-01, 15:05
Medlem
flashmaners avatar
Citat:

Rena lögner och påhitt från dig. Du har ju ingen koll alls. Det är du som behöver läsa på vad som hände efter häktet i Hinseberg.

Johanna flyttades till häktet i Göteborg och hon har själv önskat att få sitta i Ystad.
Citera
2024-02-02, 08:04
Medlem
Citat:
Folket har inget problem med domen, de inser att den är helt korrekt och att Maja inte hade något med mordet att göra. Det är bara pöbeln som varken förstår sig på juridik, rättssäkerhet eller något annat än hat, som fortfarande anser annorlunda.
Du räknar uppenbarligen dig själv till pöbeln, och pöbeln består inte av något annat än just Majahatare, hur mycket de än förnekar det. Det är liksom själva definitionen.

Maja är friad från alla misstankar kring Toves död, en helt korrekt dom, och domstolen satte Maja på fri fot omedelbart efter förhandinglarna. Det är bara för dig och övriga pöblar att inse. Rikta ert tvångsmässiga hat åt något annat håll istället.

Kriminalvården i Ystad vet nog hur de ska handskas med psykopatjäntor som Johanna, hon kommer säkert att vrida sig och slingra sig som en ål till döddagar, men det kommer hon säkert inte att ha något för.

Vilket "folket" har inget problem med domen och inser att den är helt korrekt?

Maja är frikänd för mordet, ja så är det, frikänd i brist på bevis.
Ingen vet vad som hände i lgh, vad vi däremot vet är att Maja ljög under ett antal förhör, hon visste var Tove befann sig mm.
Kan du bevisa att Maja inte hjälpte till i badrummet när mordet utspelade sig? Nej, det kan du inte såvida du inte var på plats!

Nu har du i tusentals inlägg kallat dina medskrivare i tråden för bla "Majahatare".
Jag har inte sett någon som i tråden sagt sig hata Maja, vem orkar hata någon man inte känner?
För att man inte har ditt "troende" betyder inte att man känner hat till någon.

Skyldig eller ej, nu får Maja leva med sitt samvete, bara hon och hennes bästis vet sanningen.

Tillägg: Noterar nu att mitt ovanstående inlägg är anmält för både 0.03 Trams och off tropic, 0.09 Falsk ryktesspridning. Intressant för mig vore att få reda på vad anmälan gäller. Vad är trams och vad som är falsk ryktesspridning (jag ser inget sådant i mitt svar).
Senast redigerad av Kattentufsan 2024-02-02 kl. 08:33.
Citera
2024-02-02, 09:35
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Vilket "folket" har inget problem med domen och inser att den är helt korrekt?

Maja är frikänd för mordet, ja så är det, frikänd i brist på bevis.
Ingen vet vad som hände i lgh, vad vi däremot vet är att Maja ljög under ett antal förhör, hon visste var Tove befann sig mm.
Kan du bevisa att Maja inte hjälpte till i badrummet när mordet utspelade sig? Nej, det kan du inte såvida du inte var på plats!

Nu har du i tusentals inlägg kallat dina medskrivare i tråden för bla "Majahatare".
Jag har inte sett någon som i tråden sagt sig hata Maja, vem orkar hata någon man inte känner?
För att man inte har ditt "troende" betyder inte att man känner hat till någon.

Skyldig eller ej, nu får Maja leva med sitt samvete, bara hon och hennes bästis vet sanningen.

Tillägg: Noterar nu att mitt ovanstående inlägg är anmält för både 0.03 Trams och off tropic, 0.09 Falsk ryktesspridning. Intressant för mig vore att få reda på vad anmälan gäller. Vad är trams och vad som är falsk ryktesspridning (jag ser inget sådant i mitt svar).

Nu har du och dina gelikar, för vilken gång i ordningen (jag vet inte) förklarat att Maja är frikänd för mordet på Tove. MEN att det beror på att det saknas bevis.
Har DU någon gång ställt Dig frågan om det från början funnits bevis för att Maja skulle vara skyldig?
Har du någon gång ställt Dig frågan om Adam Rullman hade bevis nog att åtala Maja för Mord? Dessutom till livstids fängelse?
Har det funnits bevis eller är det obefogat åtal från Rullman?
Har du ställt dessa frågor till dig själv?

Som du framställer saken är ju ALLA åtalade skyldiga. Det finns inga oskyldiga. Det var ju bara brist på bevis.
Det är ju hela kärnpunkten, att det ska finnas hållbara bevis för att åtala och senare döma någon för brott.
Senast redigerad av PlanBoksBok 2024-02-02 kl. 09:58.
Citera
2024-02-02, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Nu har du för vilken gång i ordningen (jag vet inte) förklarat att Maja är frikänd för mordet på Tove. MEN att det beror på att det saknas bevis.
Har DU någon gång ställt Dig frågan om det från början funnits bevis för att Maja skulle vara skyldig?
Har du någon gång ställt Dig frågan om Adam Rullman hade bevis nog att åtala Maja för Mord? Dessutom till livstids fängelse?
Har det funnits bevis eller är det obefogat åtal från Rullman?
Har du ställt dessa frågor till dig själv?

Med tanke på vad Maja gjort från början till slut på detta elände till mord så är det inte märkligt att många tråddeltagare ställer sig frågan om hon är oskyldig.

Har du (eller TS som jag svarade) ställt frågan... kan hon vara skyldig?

Varför skulle en oskyldig ung kvinna sitta och ljuga i förhör efter förhör?

Ps Ser nu att mitt inlägg även blivit anmält för 0.06 Kommenterar moderatsåtgärder, vilket jag aldrig gjort! Mod har överhuvudtaget inte blivit inblandad i mina kommentarer. Ds
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in