Citat:
Ursprungligen postat av
flashmaner
Folket har inget problem med domen, de inser att den är helt korrekt och att Maja inte hade något med mordet att göra. Det är bara pöbeln som varken förstår sig på juridik, rättssäkerhet eller något annat än hat, som fortfarande anser annorlunda.
Du räknar uppenbarligen dig själv till pöbeln, och pöbeln består inte av något annat än just Majahatare, hur mycket de än förnekar det. Det är liksom själva definitionen.
Maja är friad från alla misstankar kring Toves död, en helt korrekt dom, och domstolen satte Maja på fri fot omedelbart efter förhandinglarna. Det är bara för dig och övriga pöblar att inse. Rikta ert tvångsmässiga hat åt något annat håll istället.
Kriminalvården i Ystad vet nog hur de ska handskas med psykopatjäntor som Johanna, hon kommer säkert att vrida sig och slingra sig som en ål till döddagar, men det kommer hon säkert inte att ha något för.
Vilket "folket" har inget problem med domen och inser att den är helt korrekt?
Maja är frikänd för mordet, ja så är det, frikänd i brist på bevis.
Ingen vet vad som hände i lgh, vad vi däremot vet är att Maja ljög under ett antal förhör, hon visste var Tove befann sig mm.
Kan du bevisa att Maja inte hjälpte till i badrummet när mordet utspelade sig? Nej, det kan du inte såvida du inte var på plats!
Nu har du i tusentals inlägg kallat dina medskrivare i tråden för bla "Majahatare".
Jag har inte sett någon som i tråden sagt sig hata Maja, vem orkar hata någon man inte känner?
För att man inte har ditt "troende" betyder inte att man känner hat till någon.
Skyldig eller ej, nu får Maja leva med sitt samvete, bara hon och hennes bästis vet sanningen.
Tillägg: Noterar nu att mitt ovanstående inlägg är anmält för både 0.03 Trams och off tropic, 0.09 Falsk ryktesspridning. Intressant för mig vore att få reda på vad anmälan gäller. Vad är trams och vad som är falsk ryktesspridning (jag ser inget sådant i mitt svar).