2024-02-01, 12:08
Medlem
vichy6s avatar
Lillen…
han är sjukt distanserad
Citera
2024-02-01, 12:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Ska jag va helt ärlig är man vidrig som Chrippa med sina uttalande förtjänar han att få sin ruta pangad. Du tror man kan gå runt hela livet och vara en idiot utan att någon kommer tappa det? Tänk igen.

Och ditt exempel är väll att ta i? Men att stå och säga att sin flickvän är vidrig för hon knullar med negrer och araber... Jadu, skyll dig själv. Skaffa inte bottenvåning till lägenhet? Han skulle testa att köpa en lägenhet, men glömde visst att det är svårt när du har 2 mille hos KF. Riktigt jävla sopa.

Att resonera om att samhället ska fungera korrekt åt ena hållet betyder inte att det ska gå fel åt andra hållet.
Man kan inte ha folkgrupper som tar lagen i egna händer, då är det styret som ska ändras.
Säger man fel saker och skapar hets mot andra ska man förlora plattformen, inte bli attackerad i verkligheten, så resonerar jag. Du får inte ta det jag säger som att det ena är befogat bara för "straffet" är fel.
Citera
2024-02-01, 12:45
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Lämnar han lillen hemma när han åker till gymmet eller kryper hon alltid runt där bland vikterna?

#Skabörjasitid

#Aldrigvila
Julia bor ju med chrippa
Citera
2024-02-01, 12:54
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Och den där nappen, blöjan och vällingen? Han är rent taskig mot henne.
Ungen har varit med om mycket på lite över 1 år. Polisen stormade deras hem, hon grät, polisen hittade droger.
Sedan mamma och pappa som bråkade troligen massor när dem flyttade isär (du har ju sett videon när Julia fick veta att chrippa varit otrogen mot henne med Linnea)
Sedan flyttar till en ny lägenhet med mamma och en med pappa och pappas nya tjej.
Sen flytta ihop med Julias nya kille som fysiskt misshandlade henne hemma.
Sedan ny lägenhet igen med Chrippa och Linnea.
Julia som bråkade med Chrippa och försökte få ensam vårdnad.

Julia och Chrippa har inte skött separationen bra, mycket bråk innan separationen och efter gällande lilla C.
Vårdnadstvist.
Massor med flyttar på kort tid + utlandsresor. Aldrig en fast trygg punkt.
Fysiskt våld i hemmet hos Julia.
Eventuellt fysiskt och psykiskt våld i hemmet hos Chrippa.
Om man ser till helheten är det inte konstigt om flickan behöver saker som ger henne trygghet just nu.
Citera
2024-02-01, 13:07
Medlem
Citat:
Förskola är en början, men huvudansvaret ligger på föräldern, så någon större förändring blir det nog inte ,(förutom det timmar hon är på förskolan).

Hade han gått iväg med henne till tex en dansskola eller kanske ridskola, vad som helst, som hon tycker är roligt, då hade jag börjat tro på att han faktiskt VILL förändra, för egen maskin.
Och inte minst, ge sin dotter en barndom värd att minnas.

Pengar har han ju (påstår han), så en ridskola, och kanske en ponny framåt i tiden? Vilken dröm för en småtjej om intresset finns.

Vet han ens vad hon tycker om och skulle vilja göra? Har han någonsin frågat henne?

Jag tror faktiskt inte det, jag har inte högre tankar om honom.

Och den där nappen, blöjan och vällingen? Han är rent taskig mot henne.

Jo jag vet att förskola är en liten del och att föräldrar oavsett har det yttersta ansvaret i alla delar. Där kommer Kräftan behöva samarbeta med förskolan i och med ett de driver en pedagogisk verksamhet för barnets bästa. Den delen kommer han ha svårt för tror jag.
Aktiviteter som ridskola etc kan ha en åldersgräns så inte alltid lätt att hitta en för 3 åringar. Dock finns öppna förskolan och andra saker man kan göra som inte inkluderar Leos lekland eller gå på gymmet. Det är enbart för hans egna intresse, för att han ska kunna göra som han vill och när han vill.

Det som är bra är att förskolor har anmälningsplikt och det brukar vara väldigt uppmärksamma på om något avviker från det normala, samt att där gäller deras regler.
Citera
2024-02-01, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Ungen har varit med om mycket på lite över 1 år. Polisen stormade deras hem, hon grät, polisen hittade droger.
Sedan mamma och pappa som bråkade troligen massor när dem flyttade isär (du har ju sett videon när Julia fick veta att chrippa varit otrogen mot henne med Linnea)
Sedan flyttar till en ny lägenhet med mamma och en med pappa och pappas nya tjej.
Sen flytta ihop med Julias nya kille som fysiskt misshandlade henne hemma.
Sedan ny lägenhet igen med Chrippa och Linnea.
Julia som bråkade med Chrippa och försökte få ensam vårdnad.

Julia och Chrippa har inte skött separationen bra, mycket bråk innan separationen och efter gällande lilla C.
Vårdnadstvist.
Massor med flyttar på kort tid + utlandsresor. Aldrig en fast trygg punkt.
Fysiskt våld i hemmet hos Julia.
Eventuellt fysiskt och psykiskt våld i hemmet hos Chrippa.
Om man ser till helheten är det inte konstigt om flickan behöver saker som ger henne trygghet just nu.

Jo, absolut! Så tänker jag också.
Men desto viktigare att fokusera på sådant, som Chloes utveckling, och inte sin egen.
Ungefär så.

Han tänker ju enbart på sig själv 😥
Citera
2024-02-01, 14:04
Medlem
KlanLedarNs avatar
Citat:
Undrar vad han rapparen 23 som är arab själv tycker om det när klippet kom ut att Chrippa säger till Linnea att hon knullade en arab är det äckligaste man kan göra.

Hur kan inte folk se att han är öppet rasist och varit det i många år? Slänger med rasistiska uttryck hej vilt hela tiden. Skönt att någon pangade hans ruta i hans fattiga bottenvånings hyresrätt.

Har någon krossat en ruta hos honom? Det har jag missat! Vem gick ut med den infon? Va det mytomanen Chrippa själv eller Anjo som hittat på något igen?
Citera
2024-02-01, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Jo jag vet att förskola är en liten del och att föräldrar oavsett har det yttersta ansvaret i alla delar. Där kommer Kräftan behöva samarbeta med förskolan i och med ett de driver en pedagogisk verksamhet för barnets bästa. Den delen kommer han ha svårt för tror jag.
Aktiviteter som ridskola etc kan ha en åldersgräns så inte alltid lätt att hitta en för 3 åringar. Dock finns öppna förskolan och andra saker man kan göra som inte inkluderar Leos lekland eller gå på gymmet. Det är enbart för hans egna intresse, för att han ska kunna göra som han vill och när han vill.

Det som är bra är att förskolor har anmälningsplikt och det brukar vara väldigt uppmärksamma på om något avviker från det normala, samt att där gäller deras regler.

Jo, det är sant.
Det är en betydlig fördel att det blir mer insyn i Chloes liv och att förskolan hela tiden följer upp hennes utveckling.
Jag håller med i vad du skriver.

Det finns jättemycket att hitta på för Chloe i hennes ålder, gymnastik och dans, något som är både kul och fysiskt aktivt.
Simskola är ju hur bra som helst!

Undrar just om han någonsin har frågat henne vad hon tycker är extra roligt? 🤔

Öppna förskolan i all ära, men ett litet eget intresse, tänker jag.
Hon behöver något att fokusera på än de vuxnas galenskap och kameror dygnet runt.
Citera
2024-02-01, 14:21
Medlem
Citat:
Undrar vad han rapparen 23 som är arab själv tycker om det när klippet kom ut att Chrippa säger till Linnea att hon knullade en arab är det äckligaste man kan göra.

Hur kan inte folk se att han är öppet rasist och varit det i många år? Slänger med rasistiska uttryck hej vilt hela tiden. Skönt att någon pangade hans ruta i hans fattiga bottenvånings hyresrätt.
Det kommer alltid att finnas folk som har avvikande åsikter och sådana som uttrycker sig galet, både högt och lågt.
Men att bruka våld och att vandalisera för att straffa den personen är ju helt fel väg att gå.
Citera
2024-02-01, 14:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KlanLedarN
Har någon krossat en ruta hos honom? Det har jag missat! Vem gick ut med den infon? Va det mytomanen Chrippa själv eller Anjo som hittat på något igen?

Antar du inte kollar varken på Chrippas youtube eller snapchat? Han har lagt upp allt där, kom in i matchen.
Citera
2024-02-01, 14:28
Medlem
122OrtKrigarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlanLedarN
Han visar upp det i sin senaste video:
https://youtu.be/FAOfFINuVPk?si=SRh8lSfkJ2Ty4XGR&t=96

I slutet av videon så får man även från utsidan. Det verkar inte särskilt smart att bo på bottenplan när man är kontroversiell. Brorsan Jockeboi hade ju samma problem när han bodde på bottenplan för några år sedan. Han är väl även fått ett antal besök i huset.
Citera
2024-02-01, 14:55
Medlem
Citat:
Jo, det är sant.
Det är en betydlig fördel att det blir mer insyn i Chloes liv och att förskolan hela tiden följer upp hennes utveckling.
Jag håller med i vad du skriver.

Det finns jättemycket att hitta på för Chloe i hennes ålder, gymnastik och dans, något som är både kul och fysiskt aktivt.
Simskola är ju hur bra som helst!

Undrar just om han någonsin har frågat henne vad hon tycker är extra roligt? 🤔

Öppna förskolan i all ära, men ett litet eget intresse, tänker jag.
Hon behöver något att fokusera på än de vuxnas galenskap och kameror dygnet runt.

Jag tror inte att han bryr sig helt ärligt. Han slänger ur frågan om hon vill gå på Leos lekland, äta godis eller pizza. Det är de alternativen som finns och för att inte glömma hänga med han på gymmet.
Det viktigaste för kräftan är att kunna gå på gymmet. Han missade någon vecka när han satt häktad och det var det han grinade mest över.
För mig är det obegripligt att så många passar upp på han hela tiden. En stor bebis som försöker ge något sken av att kunna uppfostra en 3 åring, när han har noll kunskap i föräldraansvar och inte ser till barnets bästa överhuvudtaget.
Vill inte ens tänka på hur han beter sig när hon väl börjar på förskolan, inskolning, tider att passa för hämtning/lämning, stämma av dagen, avbryta arbete/det man gör för att hämta vid akut sjukdom etc.
Kommer inte heller dröja länge innan han skriker något olämpligt inför de andra barnen och inte fattar vad han gjort för fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in