2024-02-01, 09:06
Medlem
Maureliuss avatar
Hela PS är ett ormbo av feminism, se skabban fly!

https://www.youtube.com/watch?v=1iLxb1wWN-c
Citera
2024-02-01, 09:13
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asystole
Av ren nyfikenhet, ni som vill skrota Public Service, var inhämtar ni idag nyheter eller annan information gällande sverige och omvärld?

På baksidan av mjölkpaket, reklamblad som fladdrar runt i vinden....
Citera
2024-02-01, 09:14
Medlem
Motacilla.albas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
PÅ afrikanska? Jag har aldrig hört talas om det språket? I vilka länder i afrika pratar man afrikanska?

Det är faktiskt afrikaans de menar. Ett språk som talas i Sydafrika med ursprung från nederländska nybyggare. Ett västgermanskt språk. Så kusin till svenska. Har aldrig sett försvenskningen afrikanska även om det språkligt ligger lite bättre i munnen. Ger ju lätt association till ett ursprungligt afrikanskt språk.
Hittade en julkalender från 2018 på afrikaans. Det finns besparingspotential!
Citera
2024-02-01, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asystole
Ge då ett exempel på vad som är kvalitetsmedia för dig!
Roe Jogan podcast
Citera
2024-02-01, 09:23
Medlem
kyrkstockens avatar
Själv lyssnar jag inte på nyheter sedan covid. Seriöst alltså. Ingenstans.

Jag satte på nyheterna på TV första dagen när Ryssland rullade in i Ukraina. Där lyssnade jag på Anders Sundström som alltså var svt Rysslandkorrespondent i flera år. Han upprepade bara rubriker från CNN. Seriöst alltså. Ingenting om bakgrund till konflikten, ingen ansats till förklaring.
Jag undrade varför vi haft en Rysslandskorrespondent i flera år. Han lät som han satt i villan i Nacka och läste innantil.

Sedan dess har jag inte tagit del av några nyheter. Allt viktigt hör man ändå.

En fördel med "fördröjd" information är att man engagerar sig inte känslomässigt hit och dit.
Citera
2024-02-01, 09:26
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motacilla.alba
Det är faktiskt afrikaans de menar. Ett språk som talas i Sydafrika med ursprung från nederländska nybyggare. Ett västgermanskt språk. Så kusin till svenska. Har aldrig sett försvenskningen afrikanska även om det språkligt ligger lite bättre i munnen. Ger ju lätt association till ett ursprungligt afrikanskt språk.
Hittade en julkalender från 2018 på afrikaans. Det finns besparingspotential!
Sänder vänster SVT på Afrikaans? Måste väl vara hatobjektet nummer ett? (jag känner naturligtvis till afrikaans som talas av framför allt vita boer, negrer i sydafrika pratar engelska).

Haha. Ja då finns det pengar att spara.
Citera
2024-02-01, 09:48
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Skär ner, eller ta bort helt, alla låånga vinjetter och musikjinglar man använder i P1. Det känns mest som kulturstöd till "fattiga kämpande musiker". Där kan man spara några kronor.
Citera
2024-02-01, 09:59
Medlem
Epimaness avatar
Kinapodden är väl det enda jag kommer sakna lite smått.

Edit: och jag är inte ensam. Hör av er till dem så de inte lägger ner den.
Senast redigerad av Epimanes 2024-02-01 kl. 10:02.
Citera
2024-02-01, 10:07
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Det där är internet lyssnat radio.. Hur många lyssna på P3 över FM bandet?

Ännu sjukare är att SR fortfarande sänder DAB-radio (genom Teracom), en verksamhet som i princip helt saknar lyssnare och som har utretts massvis av gånger (samtliga gånger rekommenderades nedläggning). Förut sände man till och med "P3 din gata" (hiphopkanalen) på DAB, vilket antagligen som max nådde ett tresiffrigt antal lyssnare.
Citera
2024-02-01, 10:35
Medlem
Extremt sällan jag lyssnar på SR-radio, eller deras poddar. Men har sett att de har höga lyssnarsiffror på en del poddar.

Angående poddarna så blir det väl lite av otillbörlig konkurrens gentemot alla mindre poddproducenter. SR har ekonomiska muskler som vi TVINGAS betala för via skatten.
Citera
2024-02-01, 10:44
Medlem
Demokraturdns avatar
Skattefinansierade Sveriges Radio och SVT konkurrerar med annan media helt i onödan. Det är bättre att ge kulturstöd för poddar, precis som för tidskrifter. Det låter nästan som 1700-talet att staten skulle ha en speciell skatt för att ge ut sina egna tidskrifter och ha sina egna tryckerier.

Ingen som lyssnar och läser, då får tryckerier och ljudtekniker i alla fall jobb. Helt förlegat tänkande.
Citera
2024-02-01, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Grejen är väl att Kinapodden kostar OTROLIGA mängder pengar att göra kontra jämförelsebara poddradio?

Gillar med Kinapodden men har faktiskt själv funderst över hur de kan verka ha så mycket högre budget än andra.

Kinapodden är en del i Kinas infiltration av sverige. Man låtsas kritisera men det är bara en del i normaliseringen så att vi inte ska bli upprörda när kriget kommer.

Hanna sahlberg åkte till kina som korre med svensk man och barn, dumpade sedan svensk man och barn för en kinesisk man, tog hem nya mannen till sverige som nu lever på bidrag. Hur jävla trovärdigt är det?? Det är ett effektivt sätt att få in en spion som kan verka fritt plus att hanna sahlberg själv är en trojansk häst mitt i sveriges radio.

Så det är guld värt att lägga ner kinapodden som varit en arbetsmarknadsåtgärd för sahlberg som inte kan ta sig an andra arbetsuppgifter för hon är helt klart en säkerhetsrisk. Förutsätter att hon är en av de som sägs upp, finns ingen annan möjlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in