2024-02-01, 07:45
Medlem
no-right-returns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453
Hur mycket tror du de kan om Kina när de inte ens begriper kinesiska. Svårt att vara en total expert då. Bra beslut hoppas hela skiten läggs ned!

Det där är väl ett direkt felaktigt påstående. Tidigare kunde inte programledaren det, men så är inte längre fallet. Medverkande har alltid kunnat.
Citera
2024-02-01, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Absolut, då kan folk välja vilka medier de vill finansiera eller ej.

Jag ogillar att tvångsbeskattas för desinformation och vinklade nyheter.

Samma här. Varför ska jag betala för någon som bedriver politisk propaganda och som jag inte lyssnar på? Både SR och SVT borde läggas ner i nuvarande form. Låt de som vill ha kvar skiten också betala för den.
Citera
2024-02-01, 07:56
Medlem
Bulfinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Idag behövs inte SR. Svensson sitter inte längre med sin kristall mottagare och försöker få in Stockholm Motala. Svensson behöver inte ens sitta försöka fåp in Radio syd som sänder populärmusik som piratradio med reklam.

Idag har man alla världes radiostationer i sin mobil. Vill någon lyssna på kurdisk radio, då rattar man in det på sin telefon eller smarta högtalare / internet radio.

Varför har man ens haft en redaktion som producerat på Kurdiska? SR och SVT har en alldeles för generös budget. Vem under 40 år idag lyssnar ens på SR? Ingen! Kurdiska är inte ens ett godkänt minoritets språk i Sverige.

Köpte en radio för 400:- byggd i klassik transitor chassi, men den kan man få in alla världens radio stationer över internet med den. Själv har jag har en chromechast kopplat till en gamla monitor som används som radio. Där jag ger kommando via google högtalare vad jag vill lyssna på.

Tydligen väldigt många som lyssnar https://sverigesradio.se/artikel/lyssnarsiffror

Men vem lyssnar på kurdiska på radion? Väldigt få, exakt därför dom plockar bort det.
Citera
2024-02-01, 07:59
Medlem
Bulfinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Samma här. Varför ska jag betala för någon som bedriver politisk propaganda och som jag inte lyssnar på? Både SR och SVT borde läggas ner i nuvarande form. Låt de som vill ha kvar skiten också betala för den.

Är du en arbetslös invandrare?
PS-Avgiften är ca 100kr månanden. Sluta klaga eller lämna landet.
Citera
2024-02-01, 08:08
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maurelius
Du lever verkligen upp till ditt nick och uppenbarligen har såssarna med public service i ryggen fostrat och format dig!

Erkänn, du tycker att allt är toppen?

Feminism = kommunism

Menar du att du har växt upp under andra förhållanden, vilket i så fall gör dig till en invandrare av första generation?

Allt är verkligen inte toppen. Fascistregeringen i Sverige har tappat greppet och söker syndabockar trots att Moderaterna själva satt i regeringen stora delar av tvåtusentalet plus att alla de senaste åren med socialdemokrater i regeringen har styrt med en moderat budget. Det är moderaterna vi har att tacka för hur det ser ut i det här landet idag, ser du inte det? Öppna ditt hjärtan vettja för det var väl det som moderaterna skanderade på sin tid!
Citera
2024-02-01, 08:09
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
I hela Afrika.

Nej det finns inget språk som heter afrikanska. Det finns ett stort språk som heter tex. svahili.

Det jag reagerade på vad den dåliga svenskan. Europeiska är heller inget språk. ASiatiska är inget språk. Det är svårt att tro att dessa journalister en tagit sig igenom flumskolan.
Citera
2024-02-01, 08:22
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulfinator
Tydligen väldigt många som lyssnar https://sverigesradio.se/artikel/lyssnarsiffror

Men vem lyssnar på kurdiska på radion? Väldigt få, exakt därför dom plockar bort det.
Nej, man redovisar inte hur många som lyssnar. Man redovisar "räckvidd". Står en radio på i en foaje eller ett bygge och kalle går förbi så "lyssnar" kalle på radio.

Lyssnar jag på egen musik i bilen och radion bryter min musik för trafikinformation (som jag skiter i för det handlar om 32 mil bort) blir jag antagligen radiolyssnare.

Jag skulle däremot vilja veta hur många som sätter på ett program för att lyssna aktivt. Det finns antagligen några populära program. "gomorron världen" och "sommar".

Men när P4 (lokalradion) har så många ggr fler lyssnare än program med innehåll misstänker jag att radion bara står på.
Citera
2024-02-01, 08:29
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Du kanske menar Sverige? På tal om SFI.

Jag brukar skriva svärje nuförtiden. Landet är inte värt att beskrivas med versal i början eller med rätt stavning längre. Ibland skriver jag svedistan också! Kan du tänka (dig)!
Citera
2024-02-01, 08:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bulfinator

Det där är internet lyssnat radio.. Hur många lyssna på P3 över FM bandet?
Citera
2024-02-01, 08:38
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Jag skulle däremot vilja veta hur många som sätter på ett program för att lyssna aktivt. Det finns antagligen några populära program. "gomorron världen" och "sommar".

Men när P4 (lokalradion) har så många ggr fler lyssnare än program med innehåll misstänker jag att radion bara står på.

Det är väl min generation och de som är äldre (50+) som fortfarande lyssnar på p4. Inte aktivt kanske men radion brukar stå på ibland i bakgrunden och då och då poppar det upp nån låt man glömt men diggade för 30 år sen som t ex paula Abdul och Marie Fredriksson. Det är rätt nice.

P3 som man lyssnade på som ung var faktiskt bra en gång i tiden med vettiga program som man såg fram mot. Nån som minns Eldorado och rockbox på 80-talet?
Att lyssna på p3 idag är ju som att befinna sig i helvetet. Programledare som bryter på ortenspråk och skrattar åt sig själva. Hur kan det ens få finnas kvar?

Tror som sagt att det är nån ynka % under 50 idag som sätter på radion för att lyssna på ett program. Ungefär lika många som väntar på att kolla på en film kl 21 på tv.

Mina barn vet knappt hur man byter kanal på tv trots att jag har alla kanaler som finns att kolla på. ( förmån genom jobbet). Det är bara appar som gäller.
Citera
2024-02-01, 08:56
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
Jo, Kinapodden är bra, synd att den försvinner. Finns andra bra program. Gillar Erik Schuldts när jag är på humör och klassisk förmiddag. Jag vet inte om dessa ryker? Rendez vous är trevligt också
Men bra att alla program på kurdiska etc läggs ner. I Sverige pratar vi svenska. Förresten lägg ner hela P3 mens ni är igång
Citera
2024-02-01, 08:59
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Jag brukar skriva svärje nuförtiden. Landet är inte värt att beskrivas med versal i början eller med rätt stavning längre. Ibland skriver jag svedistan också! Kan du tänka (dig)!
Tyvärr är det bara att instämma! Efter svärjes undertecknande av barcelonaavtalet för 20 år sedan så har ivern att uppfylla alla dess krav förvandlat svärje till oigenkännlighet!

Endast innerstadsbor, dårar och public service-troende kverulerar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in