Citat:
Ursprungligen postat av
kyrkstocken
Jag skulle däremot vilja veta hur många som sätter på ett program för att lyssna aktivt. Det finns antagligen några populära program. "gomorron världen" och "sommar".
Men när P4 (lokalradion) har så många ggr fler lyssnare än program med innehåll misstänker jag att radion bara står på.
Det är väl min generation och de som är äldre (50+) som fortfarande lyssnar på p4. Inte aktivt kanske men radion brukar stå på ibland i bakgrunden och då och då poppar det upp nån låt man glömt men diggade för 30 år sen som t ex paula Abdul och Marie Fredriksson. Det är rätt nice.
P3 som man lyssnade på som ung var faktiskt bra en gång i tiden med vettiga program som man såg fram mot. Nån som minns Eldorado och rockbox på 80-talet?
Att lyssna på p3 idag är ju som att befinna sig i helvetet. Programledare som bryter på ortenspråk och skrattar åt sig själva. Hur kan det ens få finnas kvar?
Tror som sagt att det är nån ynka % under 50 idag som sätter på radion för att lyssna på ett program. Ungefär lika många som väntar på att kolla på en film kl 21 på tv.
Mina barn vet knappt hur man byter kanal på tv trots att jag har alla kanaler som finns att kolla på. ( förmån genom jobbet). Det är bara appar som gäller.