2024-02-01, 08:39
Medlem
Jag köpte den klassiska red alert 2 CD spelet på tradera förra veckan o försökte halva kvällen igår att installera in den på min dator (Windows 11).

Jag lägger in skivan i i dvd brännaren o sen klickar på AUTORUN. Jag får upp rutan install o sen händer det ingenting.

Jag har gått in på egenskaper på AUTORUN o SETUP o ändrat till windows 95-98 windows 7-8 o kört på administratör osv.
Men händer ändå ingenting. Så någon som har haft samma problem som kan hjälpa mig?

Jag hade red alert 2 CD skiva till min dator för några år sen men har tappat bort den.
Men jag minns när jag köpte det spelet o installerade in den på min dator (Windows 10) på den tiden
Så gick det att installera spelet utan problem.

Vänligen god ton i kommentarfältet TACK!!
Citera
2024-02-01, 08:45
Medlem
T2Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diesel-Walker
Jag köpte den klassiska red alert 2 CD spelet på tradera förra veckan o försökte halva kvällen igår att installera in den på min dator (Windows 11).

Jag lägger in skivan i i dvd brännaren o sen klickar på AUTORUN. Jag får upp rutan install o sen händer det ingenting.

Jag har gått in på egenskaper på AUTORUN o SETUP o ändrat till windows 95-98 windows 7-8 o kört på administratör osv.
Men händer ändå ingenting. Så någon som har haft samma problem som kan hjälpa mig?

Jag hade red alert 2 CD skiva till min dator för några år sen men har tappat bort den.
Men jag minns när jag köpte det spelet o installerade in den på min dator (Windows 10) på den tiden

Du kan inte köra ett så gammalt spel bara sådär på windows11.

Du måste köra det i compability mode och välja ett OS som det fungerar på.

Men du är ju rätt korkad som inte köper en STEAM key för några få kronor
Citera
2024-02-01, 08:46
Medlem
Dulces avatar
Citat:

1. Öppna först mappen med Red Alert 2 i File Explorer.

2. Högerklicka sedan på gamemd.exe i Filutforskaren och välj Egenskaper för att öppna fönstret.

3. Välj fliken Kompatibilitet i ögonblicksbilden direkt nedan.

4. Välj alternativet Kör det här programmet i kompatibilitetsläge.
Citera
2024-02-01, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T2Frank
Du kan inte köra ett så gammalt spel bara sådär på windows11.

Du måste köra det i compability mode och välja ett OS som det fungerar på.

Men du är ju rätt korkad som inte köper en STEAM key för några få kronor

Jag trodde jag va väldigt tydlig med GOD ton i kommentarfältet?
Har du konservens tänk ens?
Citera
2024-02-01, 08:52
Medlem
T2Franks avatar
Citat:
Jag trodde jag va väldigt tydlig med GOD ton i kommentarfältet?
Har du konservens tänk ens?

Vad blev konsekvensen här nu? Blev du ledsen? Gå till familjeliv istället, du har fått två lösningar.

Var glad istället
Citera
2024-02-01, 08:55
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Har samma issue som TS, trots att jag valt att köra installationen som att drt är win 98/2000/me/xp osv (testat dom flesta varianter)... Det som är störigt är att jag köpte skiten på EA:s "portal" för en jävla massa år sen, men det funkar inte

Har fan sjuka RA2-cravings...
Citera
2024-02-01, 09:01
Medlem
Citat:
Vad blev konsekvensen här nu? Blev du ledsen? Gå till familjeliv istället, du har fått två lösningar.

Var glad istället

Herregud!! Du börjar bli ganska underhållande.

Allt du skrev visste jag redan att jag inte kan köra spelet på ett så nytt system o jag måste ändra om kompatibilitet för spelet. Min fråga till allmänheten o tydligen tråkigt nog inkluderar även dig.. Om någon har haft samma problem som mig.

Jag fattade mig relativt kort utav vad jag hade för problem med att få igång spelet.
Men det gick att få igång spelet utan några svårigheter på Windows 10 men inte nu på Windows 11. Men jag märker att du har läs svårigheter. Dock har min son också det. Men inte så här stora som du..
Citera
2024-02-01, 09:54
Medlem
T2Franks avatar
Citat:
Herregud!! Du börjar bli ganska underhållande.

Allt du skrev visste jag redan att jag inte kan köra spelet på ett så nytt system o jag måste ändra om kompatibilitet för spelet. Min fråga till allmänheten o tydligen tråkigt nog inkluderar även dig.. Om någon har haft samma problem som mig.

Jag fattade mig relativt kort utav vad jag hade för problem med att få igång spelet.
Men det gick att få igång spelet utan några svårigheter på Windows 10 men inte nu på Windows 11. Men jag märker att du har läs svårigheter. Dock har min son också det. Men inte så här stora som du..

Om du inte är ett troll så har du ju otroliga problem. Kolla på alla dina trådar du har startat, hur klarar du vardagen.

Köp hela C&C serien på steam bara och spela och var nöjd med livet.
Citera
2024-02-01, 10:23
Medlem
Citat:
Om du inte är ett troll så har du ju otroliga problem. Kolla på alla dina trådar du har startat, hur klarar du vardagen.

Köp hela C&C serien på steam bara och spela och var nöjd med livet.

Märker fort att du behövde ge en feedback där. Du kunde inte acceptera att jag tog sista ordet där.
Det där är ett klassisk desperat drag efter att ge en feedback. Ge dig bara!! Passade på o kollade igenom dina inlägg. Du verkar små tjafsa med ganska många här. Är det en daglig hobby eller?
Citera
2024-02-01, 11:01
Medlem
sommarlovs avatar
Jag får be min herre och alla andra som har problem med gamla spel, att acceptera det enkla faktum att man då också bör ha en äldre dator.

Alla med lite insikt i frågan har sparat lite datorer, med förslagsvis Windows 10, Windows 7, Windows XP, och de riktigt hårdhudade även Windows 98!

Sedan finns det bra svar i tråden om Steam vilket jag får be herrn att överväga...
Citera
2024-02-01, 12:30
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:

Man kan inte använda de gamla installationsfilerna till de där spelen i nya windows. Man måste köpa nya installationsfiler från EA Games (eller annan spelleverantör). De har hela paket med alla C&C i serien för någon hundralapp eller två.

Idag skall jag köpa Dungeon Keeper 1 från GOG för 15 kronor.
Senast redigerad av Trolltestet 2024-02-01 kl. 12:33.
Citera
2024-02-02, 08:00
Moderator
^Eazs avatar
Spelrelaterat --> Support (Spel)
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto