Citat:
Ursprungligen postat av
VoktorDodka
Nu blir det 25% dyrare för oss med halva priset för livet. Och ett nytt abbonemang kommer finnas, standard med annonser.
Kan ju nämnas att det enligt uppgift från SkyShowtime inte kommer visas några annonser så länge man bara kollar på barninnehåll, det får väl ge ett litet pluspoäng i kanten.
Jag fick den fantastiska idén att vi skulle byta ut HBOMax i några månader i ett Telenor-abonnemang jag är rådgivare åt, och prova SkyShowtime istället. Fanns ett 40-tal gamla filmer jag ville sett där och ett dussin gamla TV-serier.
När bytet var gjort så hittas ingen länk för att registrera/aktivera ett konto hos SkyShowtime, efter en del letande inser vi att det ingår helt enkelt ingen åtkomst till utbudet i SkyShowtime's egna app som med HBOMax/Viaplay/Netflix, utan man tvingas se SkyShowtime-utbudet i Telenor-appen, som dels inte finns till AndroidTV och som dels är strippad på dom engelska textremsorna från SkyShowtime, varvid bytet blev helt meningslöst, vi kollar inte engelska saker med svenkt text. Har bytt tillbaka till HBOMax.
Frågade SkyShowtime's kundtjänst om detta idiotiska upplägg och varför dom tillåter Telenor att ta bort texten, han tyckte man skulle teckna ett löst abonnemang hos dom och betala dubbelt, vilket vi givetvis aldrig kommer göra när det redan betalas för möjlig åtkomst till utbudet genom TV-operatören. Således blev det pga beslut av andra en livstids bojkott av SkyShowtime, så jag lär väl aldrig få prova på det utbudet.