2024-01-31, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, han borde rimligtvis reagera och sluta efter första nejet. Allt efter det är ett led i ett övergrepp.

Jag tycker också att han skulle slutat, men nu var han full och gjorde inte det utan han försökte igen. Och då gick hon med på det.

Det du citerade av mig stämmer fortfarande, så jag vet inte varför du skriver "nej" åt det.
Citera
2024-01-31, 20:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Jag tycker också att han skulle slutat, men nu var han full och gjorde inte det utan han försökte igen. Och då gick hon med på det.

Det du citerade av mig stämmer fortfarande, så jag vet inte varför du skriver "nej" åt det.
Nej skriver jag därför att det jag fetat är felaktigt. Han skall sluta - hon skall inte behövas utsättas för någonting när hon sagt Nej.
Citera
2024-01-31, 20:51
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Nej, han borde rimligtvis reagera och sluta efter första nejet. Allt efter det är ett led i ett övergrepp.

För alla som kan nåt om kvinnor så vet man att nej inte alltid betyder nej. Ibland vill de bli övertalade. Ibland vill de inte bli övertalade men blir det ändå. Det är ett samspel, en dans. 90 % av alla samlag skulle försvinna om män började ta första nekandet som en absolut stoppsignal.
Citera
2024-01-31, 20:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
För alla som kan nåt om kvinnor så vet man att nej inte alltid betyder nej. Ibland vill de bli övertalade. Ibland vill de inte bli övertalade men blir det ändå. Det är ett samspel, en dans. 90 % av alla samlag skulle försvinna om män började ta första nekandet som en absolut stoppsignal.
Just därför behövs den här lagen. För att det finns smackskallar som dig som inte förstår ett nej
Citera
2024-01-31, 21:19
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Funkar det även med elakheter? Jag har märkt att män kan bli jävligt elaka vid ett nej och brukar be dem dra åt helvete då.
Citera
2024-01-31, 21:19
Medlem
Citat:
Nej skriver jag därför att det jag fetat är felaktigt. Han skall sluta - hon skall inte behövas utsättas för någonting när hon sagt Nej.

Han skall sluta, ja. Men om han fortsätter så ska hon fortsätta säga nej. Det är vad jag skrev. Det är inte fel. Läs ordentligt nästa gång.
Citera
2024-01-31, 21:21
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Med det resonemanget här nedan så samma mentalitet, låga respekt och samma skitsyn på kvinnor - ja.

Precis. Tycker du att har rätt att lipa när du får något tillbaka efter att du springer runt och kallar folk våldtäktsmän för att de beskriver verkligheten på ett sätt du inte förstår?

Du hade ingen fundering på att t ex ställa en följdfråga för att försöka förstå mer? Istället för att gå direkt till "våldtäktsman"?

Missförstå mig inte, du får kalla mig vad du vill, men du kan räkna med att det kommer saker i retur. Så ge fan i att lipa.
Citera
2024-01-31, 21:22
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Funkar det även med elakheter? Jag har märkt att män kan bli jävligt elaka vid ett nej och brukar be dem dra åt helvete då.

Dra åt helvete är en signal som är svår att missförstå skulle jag säga, såvida den inte yttras med vissa specifika tonfall.
Citera
2024-01-31, 21:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Han skall sluta, ja. Men om han fortsätter så ska hon fortsätta säga nej. Det är vad jag skrev. Det är inte fel. Läs ordentligt nästa gång.
Nej, det finns inget krav på att hon skall bjuda vare sig verbalt eller fysiskt motstånd. Har han inte samtycket så är det ett övergrepp - har han dessutom redan fått ett nej och fysiskt motstånd så går det inte att försöka snacka om att hon borde göra mer.
Citera
2024-01-31, 21:26
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Dra åt helvete är en signal som är svår att missförstå skulle jag säga, såvida den inte yttras med vissa specifika tonfall.
Ja, det funkar alltid. Jag undrade mer över om det finns kvinnor som faller tillföga vid gnäll och elakheter. Det finns killar som föröker psyka sig till sex, som försöker få kvinnan medgörlig genom att göra henne sårbar och osäker.
Citera
2024-01-31, 21:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Precis. Tycker du att har rätt att lipa när du får något tillbaka efter att du springer runt och kallar folk våldtäktsmän för att de beskriver verkligheten på ett sätt du inte förstår?

Du hade ingen fundering på att t ex ställa en följdfråga för att försöka förstå mer? Istället för att gå direkt till "våldtäktsman"?

Missförstå mig inte, du får kalla mig vad du vill, men du kan räkna med att det kommer saker i retur. Så ge fan i att lipa.
Jag tror du missförstått något kapitalt. Jag skiter fullständigt i om du vill ha fantasier om mig i en snödriva och spotta taskigheter. Det är ditt problem.

Jag konstaterar att ditt resonemang om fallet i tråden och om mäns rätt till kvinnors kroppar i allmänhet visar att du har mentalitet och resonemang som en våldtäktsman. Det är nämligen våldtäktsmän som tvingar eller pressar sig på kvinnor sexuellt -- och det har ju deklarerat är normalsex för dig.

Nej, jag är inte intresserad av att ställa någon följdfråga på det resonemang du bjudit på i tråden.
Citera
2024-01-31, 21:30
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ja, det funkar alltid. Jag undrade mer över om det finns kvinnor som faller tillföga vid gnäll och elakheter. Det finns killar som föröker psyka sig till sex, som försöker få kvinnan medgörlig genom att göra henne sårbar och osäker.

Finns det säkert. Och kvinnor som manipulerar män för att få som dem vill. Finns fölk till allt.

Det är iaf inte så jag jobbar personligen kan jag meddela
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in