2024-01-31, 16:11
Medlem
Förslag på besparing: lägg ned hela P3.
Citera
2024-01-31, 16:15
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Men vad gör dom med pengarna som sparas?

Självklart borde vi inte ha poddar på ryska eller afrikanska språk men , något annat skit kommer dom ju lägga det på.

De ”sparar” inga pengar. De är tvungna att skära ner då deras budget inte är uppräknad i takt med inflation och andra skenande kostnader de senaste åren.
Citera
2024-01-31, 16:18
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Man kan väl klura ut varför man finns och göra program därefter?

Köra samma P1,P2,P3,P4 nattetid med ett program, och sen dagtid köra mkt av det vanliga. P3 är väl till för kidsen men de behöver ju inte sitta 7pers i varje studio som dessutom samtliga fakturerar för egen firma. Det behövs inte. Anställ på 1-2år istället och fortsätta med det som går bra och lägg ner det som ingen lyssnar på.

Behåll gärna några poddar och alla populära program ihop med något nyskapande.

P3 och P4 kör Vaken på nätterna och P1 och P2 kör repriser från dagen innan så där finns inte så mycket att spara in på.
Citera
2024-01-31, 16:25
Medlem
Per-Automatiks avatar
Otroligt tråkigt att Kinapodden försvinner. Den har gett mig många insikter om kinesisk politik och det kinesiska samhället. Den kommer vara saknad!
Citera
2024-01-31, 16:26
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Haha jag tänkte på den här, försökte limma fast sig i golvet i någon tv-sänding.
https://wws.youtube.com/watch?v=P3-KJtq5L2U

Man blir ju upprörd när de avslutar såna poddar!
Jag kanske minns fel. Det var ganska många "klimatlimmare" ett tag så jag har nog blandat ihop händelserna.
Det var nog händelsen i youtubeklippet som jag tänkte på.

Undrar hur många sjuksköterskor och lärare man hade kunnat anställa för de 250 miljoner som man istället valde att lägga på afrikanska och kurdiska radioprogram?
Citera
2024-01-31, 16:27
Medlem
TröttSvensks avatar
Lyssnade på P4 Stockholm idag.
Två kärringar intervjuade varandra om att det var demokratifientligt att spara pengar på SR.
Det var självklart att SR borde få utökad budget i dessa orostider för att kunna ge saklig och korrekt information om aktuella händelser i samhället och omvärlden.
Jag och kollegan tittade på varandra och bröt ut i ett gapskratt båda två.
Citera
2024-01-31, 16:28
Medlem
Cuculuscanoruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Automatik
Otroligt tråkigt att Kinapodden försvinner. Den har gett mig många insikter om kinesisk politik och det kinesiska samhället. Den kommer vara saknad!

Jag håller med. Public Service ska vara just Public Service det hade varit bättre om de la ner rena nöjeskanaler som radio P3
Citera
2024-01-31, 16:31
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RalphEmerson
Förslag på besparing: lägg ned hela P3.
Verkligen. Gissar att 500 lyssnar på P3 dagligen.
Citera
2024-01-31, 16:31
Medlem
Mr.Teabags avatar
Hoppas inte P4 Plus läggs ner nu bara.

Sveriges Radios bästa kanal!
Citera
2024-01-31, 16:35
Medlem
Korv69s avatar
Har läst de artiklar jag kommer över angående detta och inte ett ord om P2 och P3. Hur fan kan man genomföra ett sparpaket utan att dra in på det pengamässiga slukhålet P3, är väl ingen som lyssnar på denna flamsiga pisskanal? Inte P2 heller för den delen.

Dessa är marknadsandelarna i procent för SR:s kanaler vecka 2 2024:
SR P1 18.9
SR P2 0.8
SR P3 5.9
SR P4 52.9

Sverige behöver bara två kanaler: en rikstäckande och en lokal.
Citera
2024-01-31, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Automatik

Skojar du?
Aldrig hört talas om ens.
Citera
2024-01-31, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv69
Har läst de artiklar jag kommer över angående detta och inte ett ord om P2 och P3. Hur fan kan man genomföra ett sparpaket utan att dra in på det pengamässiga slukhålet P3, är väl ingen som lyssnar på denna flamsiga pisskanal? Inte P2 heller för den delen.

Dessa är marknadsandelarna i procent för SR:s kanaler vecka 2 2024:
SR P1 18.9
SR P2 0.8
SR P3 5.9
SR P4 52.9

Sverige behöver bara två kanaler: en rikstäckande och en lokal.

Tycker nog att det behövs en ungdomskanal (P3), trots att jag inte är någon ungdom längre.
Vet inte ens skillnaden på P1 och P2, prat och klassisk musik känns det som, men har ingen sanning ni det stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in