2024-01-30, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swolenballs
Poängen med uthängningen ? Förhoppningsvis leder det till att en del pedofiler tar självmord, förlorar sina barn och familj och mycket mera. Det tycker jag att en pedofil förtjänar, där har vi riktig rättvisa.

Barnen får ingen rättvisa eller hjälp som fungerar via systemet, de tvingas att leva med en extremt hemsk upplevelse för resten av livet, jag kan inte ens föreställa mig.

Den uthängda personens barn då? De skiter du i? Du uppmana just andra människor till att begå självmord. Det säger väl en hel del om dig själv.
Citera
2024-01-30, 22:40
Medlem
Citat:
Poängen med uthängningen ? Förhoppningsvis leder det till att en del pedofiler tar självmord, förlorar sina barn och familj och mycket mera. Det tycker jag att en pedofil förtjänar, där har vi riktig rättvisa.

Barnen får ingen rättvisa eller hjälp som fungerar via systemet, de tvingas att leva med en extremt hemsk upplevelse för resten av livet, jag kan inte ens föreställa mig.

Av ca 400 är det 4-5 som begått självmord (obs ej kontamination). Det utgör ca 1% och är ett utomordentligt klent resultat , vilket bör göra dig rejält besviken. Dumpen behöver verkligen vässa sina metoder för att nå upp till din standard.
Citera
2024-01-30, 22:46
Medlem
mr.demons avatar
Döma av vad man såg på den där dejten programmet han var med i, så ger han mig Asperger vibbar.
Citera
2024-01-30, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Ett problem som Dumpen har belyst åtminstone för mig. Är alla dessa gäddor och deras kvinnor som väljer att stanna kvar hos gäddan efter konfrontationen. Då går mina funderingar till det man har läst om där fadern har våldtagit sina döttrar och då har dottern sagt att mamma viste men gjorde inget. Då har man undrat om det verkligen stämmer. Men när man nu ser hur kvinnorna blundar för dessa män och deras beteende då är åtminstone jag övertygad att dessa tjejer talar sanning och det är ju fruktansvärt.

De är kanske härliga personer i övrigt. Det är inte hela världen.
Citera
2024-01-31, 00:13
Medlem
Citat:
OCH ?

PEDOFIL SOM PEDOFIL

Hur många av de uthängda är ens Pedofiler? Lär vara ett fåtal.
Citera
2024-01-31, 02:19
Medlem
Ankan-mannens avatar
Det största problemet är den exponering Dumpen gör genom bl a Tiktok, barnen får en felaktig bild. De är små och har inte kommit i kontakt med sex, förstår det inte, funderar och i förlängningen kan när de blir lite äldre bli sexfixerade.

Ta exemplet en blottare som inte gör ett utfall. En vuxen blir sur men de flesta kan hantera der, men ett barn förstår inget, inget, inget, de får en massa konstiga tankar, blir ängsliga, tappar förtroendet för vuxna. Exakt samma sak händer dem med Dumpen på Tiktok, möjligen blir de oroliga i något mindre grad än då de råkar ut för blottaren.

En annan sak är att de som har en "konstig" sexualitet förmodligen mår mycket dåligt av det, att då som dumpen exponera dem bättrar inte på detta, rent av en form av hatisk elakhet. Barnen som råkar ut för Dumpen på Tiktok kan få en konstig sexualitet, de blir sexualiserade på ett sätt som de inte bör, tänker i sådana banor som ett barn inte bör tänka. Typ, väck inte den Björn som sover.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2024-01-31 kl. 02:23.
Citera
2024-01-31, 03:12
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
___-___-___
I november landade en utredning (SOU 2023:80) på justitieministerns bord som föreslår lag på att det ska bedömas som våldtäkt mot barn, om en person ligger med en 15-17-åring som bland annat har en funktionsnedsättning, är i missbruk eller lider av psykisk ohälsa och på grund härav har nedsatt förmåga till sexuell självbestämmanderätt, det vill säga att samtycket, som med dagens matematiska 15-årsgräns, är irrelevant.
___-___-___
Ja va, byråkrati i sin värsta form, rättsväsendet hinner inte med, men de ska se till att få behålla jobben och vara efterfrågade med hög lön.

Detta skapar svåra avgöranden och tidsödande rättegångar. Och hur ska de hantera 14 åringen som raggat missbrukande 17 åringen. Blir båda anklagade för våldtäkt, det borde de bli. Och detta är det märkliga resultatet för att man valt att kalla icke våld för våld. Det gör att två som inte begår något våld gjort juridiskt våld båda två.

Förr var en offer och de andra våldsverkare. Med Sveriges nymodiga svenska kan alla vara våldsverkare, och om alla är det finns det inget offer i aktuell handling om man använder gammelsvenskan på rätt sätt. Och finns inget offer finns inget brott och brottet måste avskrivas, i alla fall som det var förr.

Det är ju ändå något lättare att förstå för oss som växt upp i Sveriges konstiga dubbelnatur. Men hur ska en nyligen anländ flykting kunna förstå att våld inte behöver innefatta våld.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2024-01-31 kl. 03:14.
Citera
2024-01-31, 03:22
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Det största problemet är den exponering Dumpen gör genom bl a Tiktok, barnen får en felaktig bild. De är små och har inte kommit i kontakt med sex, förstår det inte, funderar och i förlängningen kan när de blir lite äldre bli sexfixerade.

Ta exemplet en blottare som inte gör ett utfall. En vuxen blir sur men de flesta kan hantera der, men ett barn förstår inget, inget, inget, de får en massa konstiga tankar, blir ängsliga, tappar förtroendet för vuxna. Exakt samma sak händer dem med Dumpen på Tiktok, möjligen blir de oroliga i något mindre grad än då de råkar ut för blottaren.

En annan sak är att de som har en "konstig" sexualitet förmodligen mår mycket dåligt av det, att då som dumpen exponera dem bättrar inte på detta, rent av en form av hatisk elakhet. Barnen som råkar ut för Dumpen på Tiktok kan få en konstig sexualitet, de blir sexualiserade på ett sätt som de inte bör, tänker i sådana banor som ett barn inte bör tänka. Typ, väck inte den Björn som sover.

Efter en snabb koll så ser jag att Dumpen laddar int upp några dickpics eller runkvideos på tiktok
Citera
2024-01-31, 12:37
Avslutad
Vad fasen gjorde de i videon om Volvo-Danne? Hoppade de in i hans bil?
Citera
2024-01-31, 14:29
Medlem
Citat:
OCH ?

PEDOFIL SOM PEDOFIL
Nyanserat synsätt...
Citera
2024-01-31, 15:21
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Ja va, byråkrati i sin värsta form, rättsväsendet hinner inte med, men de ska se till att få behålla jobben och vara efterfrågade med hög lön.

Detta skapar svåra avgöranden och tidsödande rättegångar. Och hur ska de hantera 14 åringen som raggat missbrukande 17 åringen. Blir båda anklagade för våldtäkt, det borde de bli. Och detta är det märkliga resultatet för att man valt att kalla icke våld för våld. Det gör att två som inte begår något våld gjort juridiskt våld båda två.

Förr var en offer och de andra våldsverkare. Med Sveriges nymodiga svenska kan alla vara våldsverkare, och om alla är det finns det inget offer i aktuell handling om man använder gammelsvenskan på rätt sätt. Och finns inget offer finns inget brott och brottet måste avskrivas, i alla fall som det var förr.

Det är ju ändå något lättare att förstå för oss som växt upp i Sveriges konstiga dubbelnatur. Men hur ska en nyligen anländ flykting kunna förstå att våld inte behöver innefatta våld.

Ja, det blir svåra avvägningar och gränsdragningar. I det exempel du nämner blir det ju så, att båda begår våldtäkt, om ingen undantagsregel införs i lagen, typ att i spannet 14-17 är det aldrig våldtäkt. Problemet med en sådan undantagsregel är att det anses finnas ett behov av skydd för yngre tonåringar som har sex med äldre tonåringar. Så om en 13-14-åring ligger med en missbrukande 17-åring, blir det ändå våldtäkt för båda, låt vara att 13-14-åringen inte är straffmyndig.

Vidare finns en biologisk komponent - tjejer utvecklas generellt tidigare fysiskt än killar. En väl utvecklad 13-14-årig tjej som ligger med en sent utvecklad, missbrukande 17-årig kille skulle då föröva våldtäkt medan 17-åringen skulle eventuellt till och med kunna frias. I ett hovrättsfall med det omvända sakförhållandet friades en 19-årig kvinna från våldtäkt mot en 13-årig pojke: han utvecklad för sin ålder, hon (mentalt) underutvecklad för sin ålder. Hovrätten tillämpade dagens gällande undantagsregel.

Om lagförslaget blir verklighet, får Dumpen mer att fiska efter, som jag skrev ovan. Samtidigt, i och med gränsdragningsproblematiken, blir det inte lika enkelt för Dumpen att nita en gädda som vill ligga med en förment psykiskt instabil 17-åring; det blir en normativ bedömning som bör vara förbehållen rättsväsendet på ett annat sätt än 15-årsgränsen som är matematiskt absolut. Det finns alltså risk för att Dumpen skulle ge sig ut på väl djupt vatten i sådana fall.

Återstår då den moraliska biten - Dumpen som moralväktare i 15-17-fallen. Å andra sidan har man redan varit inne på det. I exempelvis Nakenbadargäddan (#263) frågade Patrik rakt ut med anklagande ton: ”Trodde du han var 15!? Så hade det varit ok om han varit 15!?” En ren och skär moralisk dom, bortom lagen, från Patriks sida.

Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Det bästa hade vart om byxmyndighetsåldern höjdes till 18 rakt av, när det gäller övergreppsmaterial så innefattar det även 17-åringar så då bör all sexuellt umgänge mellan vuxna och barn klassas som våldtäkt

Det kan hjälpa människor som är osäkra på vad som faktiskt gäller och var gränsen ska dras

Ja, det hade varit hederligare, för med detta SOU-förslag är det, som någon skrev ovan, fråga om en de facto-höjning av byxmyndighetsåldern.
Senast redigerad av Lessler 2024-01-31 kl. 16:08.
Citera
2024-01-31, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Nyanserat synsätt...

Så du tycker att det är stor skillnad på pedofiler som inte begår fysiska övergrepp jämfört med dom som sitter och runkar på omegle för småbarn ?

Jag ser dom som samma pack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in