Citat:
Ursprungligen postat av
stormtide
Nu nr Maestro r nedlagt har SEB Debit och SEB Debit limited i princip blivit samma kort vad jag kan se, villkoren r lika, transaktionsavgifterna lika. Det som skiljer sig r rsavgiften 420kr/r vs. 180kr/r (debiteras 15kr/m).
Sjlv har jag idag bara "Betalservice - via Internetbanken" fr 180kr/r hos SEB och kort p andra stllen (finns mnga gratisalternativ idag), storbankerna tljer guld och jag vgrar bidraga till det yttersta.
Jag har ocks betalservice och mitt gamla bankomatkort byttes ut mot ett SEB Debit limited. Jag ville dubbelkolla s att jag inte blev debiterad fr ngot jag inte ville ha, varvid kundtjnsthjonet "rkade" aktivera det s att jag skulle behva betala 15:-/mnaden. Gick ej ndra tillbaka sa hon, endast cancellera men d skulle jag ju inte ha nt bankomatkort. Hon kunde inte frst att jag bara ville ha ett gratis bankomatkort (betal- och kreditkort har jag hos andra banker s behver inte fler).
Vi kom ihop oss rejlt och hon kunde inte lsa problemet och vi blev lika otrevliga mot varandra bgge tv, s jag var tvungen att slnga p luren i rat p henne. Fem minuter senare hade hon bokat in mig p 5 olika mten hos 5 olika bankonkontor runtom i Sverige. S gr det tydligen till i dagens Sverige, haha... Folk som knner att de inte ftt den "respekten" de ville ha (ni frstr).
Jag ringde lite senare igen och fick prata med en kunnigare person som stllde allt tillrtta igen, s jag betalar nu inget fr mitt Limitedkort (men kan heller inte anvnde det online... dock blippa och betala i butik)