2024-01-30, 23:55
Medlem
Yror det är rätt många skribenter här som dricker varm mjölkchoklad när mamsen kommer in med den på morgonen.
Själv slutade jag med mjölk vid 6-årsåldern för att det smakar så illa
Citera
2024-01-31, 00:13
Medlem
needAlifes avatar
Bra fråga, är ju både nyttigt och gott!
Citera
2024-01-31, 00:16
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Man ska inte dricka mjölk som vuxen. Det är en osund vana som svensken i stort sett är ensam om i världen. Det borde ge en fingervisning.

Nja man dricker mjölk och derivat över hela världen. Du är dåligt påläst.
Citera
2024-01-31, 00:18
Medlem
ValkPaddas avatar
Vilka jävla idéer folk här har, att man skulle få benskörhet av mjölk...

Vet inget om sambandet prostatacancer, men i finnarnas fall skulle jag gissa på att mängden sprit är farligare än mjölken, men så behövet det inte vara heller.

Man ska passa sig jävligt noga med att försöka finna samband som amatör, korrelation och kausalitet... Det är som att säga att man blir fet av att dricka lightläsk, men i sjäva verket är det bara så att personer som redan är feta dricker mer lightläsk än normalviktiga som inte dricker mycket läsk alls.
Citera
2024-01-31, 00:20
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Nja man dricker mjölk och derivat över hela världen. Du är dåligt påläst.

Ja, du talar sanning. Men vissa tycker inte att det är vuxet för att de förknippar det med att mamman ammar sin bebis. Men mjölk från djur har varit ytterst viktigt för mänskligheten och nästan alla kulturer har mjölkprodukter. Ost, syrad mjölk, smör. Detta är det inte barnsligt att äta av någon anledning.
Citera
2024-01-31, 00:29
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Mjölk är en barndryck som vuxna människor inte ska dricka, mjölk och mjölkprodukter är godkänt för matlagning och inte som dryck.

Ett rött glas mjölk innehåller mer kalorier än ett glas Coca-Cola, en glas grön mjölk ungefär samma, att dricka mjölk som ett barn är ett säkert sätt för att bli det om du inte tränar och rör på dig.

Mjölk får kalvar att växa typ 600 kg på under ett år
Enligt vem?
Citera
2024-01-31, 00:38
Medlem
BavarianBeetles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Mjölk är en barndryck som vuxna människor inte ska dricka, mjölk och mjölkprodukter är godkänt för matlagning och inte som dryck.

Ett rött glas mjölk innehåller mer kalorier än ett glas Coca-Cola, en glas grön mjölk ungefär samma, att dricka mjölk som ett barn är ett säkert sätt för att bli det om du inte tränar och rör på dig.

Mjölk får kalvar att växa typ 600 kg på under ett år

Hur långt är ett rep? Allt beror så klart på hur mycket mjölk man dricker. Man behöver kalorier för att överleva om du inte visste det.
Citera
2024-01-31, 00:45
Medlem
cerns avatar
Dricker aldrig mellanmjölk eller lättmjölk.

Det ska vara fet mjölk gärna över 3% fett, det är manligt och tufft att dricka mjölk! I filmer är det till och med förknippat med våld så det är alltså för hårdkokta män.

Folk som säger att det är för barn osv kan ta sina glas vatten och nyttiga vegofasoner och slänga sig i ett dike eller nått.. Dricker gärna en fet mjölk och käkar en kebab framför era nyllen och njuter som tusan!

Det är beroendeframkallande tyvärr men hellre dricka mjölk än alkohol i alla fall.
Citera
2024-01-31, 00:49
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Man ska inte dricka mjölk som vuxen. Det är en osund vana som svensken i stort sett är ensam om i världen. Det borde ge en fingervisning.

Varför är det så osunt? Är det inte ganska näringsrikt?
Citera
2024-01-31, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Ok... Det har skrivits en del om sambandet mjölk... prostatacancer å benskörhet.

Jag är övertygad om att ett samband finns.Även socker är del i prostataproblemen i västvärlden. Trodde aldrig jag skulle kunna sluta dricka mjölk men det gick utan problem och tydligen behöver man inte mjölk som vuxen (trots att jag husbehovstränat efter 20 års elitidrottande)
Citera
2024-01-31, 00:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Varför dricker folk mellan och lättmjölk när det finns standardmjölk? Jag fattar det inte.

Ingen normal vuxen dricker mjölk.
Citera
2024-01-31, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillFuckingMurray
Havre och soja är växtbaserat så ja det är mer naturligt än att suga sekret från ett annat djurs spene. Suger du kuk också? Hästkuk? Helt klart sväljer du det med då du tål det efter många års träning. Har du källhänvisning på ditt påstående ens? Tvivlar starkt på det. Taffligt argument.

Att dricka mjölk från andra djur än din mamma för att vi inte är laktosintoleranta? Det spelar ingen roll hur laktostoleransen per capita är, det är fortfarande onaturligt. Det är inte din mamma, det är inte din mjölk. Förstå det. Våra gener har inte anpassats för det på något vis, vi gör det pga vana.

Din andra jävla tankar som inte har med ämnet att göra...

De som töjer sina analer och vad de har för sex- och kostvanor är helt jävla cp-irrelevant för ämnet i trådstarten då det handlar om kostvanor och mjölk och inte vad du gör med din jävla fisring. Finns gott om de som väljer kött och grönsaker i sin kost som gör det, men du gör det med hästar och dricker dig mätt på djursperma. Ska du komma med personangrepp så kan du säkert bättre men jag råder dig att bara sluta svara för ingen gillar dig.

Avsluta ditt konto och svara inte.

#idioti
#autism
#cp
#trångihuvet
#vidgaddödsanal
#homogayfag
#djurknullare
#hästbög
#analfixerad

4-10% av svenskar är laktosintoleranta, och 4% av danskar är laktosintoleranta.

Om det är så att du är laktosintolerant, då är det helt enkelt för att du är nigger, guling eller undermänniska.

https://www.livsmedelsverket.se/matv...tosintoleranta.

"Är växtbaserat"? 🤣🤡

Människan har druckit mjölk bra mycket längre än vi haft psykotiska veganer/vegetarianer och annat smuts som dricker havre- och sojjuice.

Att ta tillvara på det som djuret erbjuder är bara god jägaretik.

Dina gener må inte anpassats för det, men svenskars gener har anpassats för det. Vi dricker mjölk för att det är oerhört nyttigt, till skillnad från havre- och sojjuice. Om du hade varit en bättre människa, och inte ett smutsigt litet vider, så hade du inte varit laktosintolerans och hade också kunnat ta del av det vita guldet, men nu får du nöja dig med sädens säd istället.

Men jag förstår ditt perspektiv, som en tanig smutsig liten kommunist med lågt IQ och liten kuk, klart man känner en viss rädsla och mindervärdeskomplex inför den ståtliga vita svenska mjölkdrickande mannen med en kuk han stoppar i skon.

Hade jag varit dig så hade jag helt enkelt hoppats på en omfödelse, och då inte bli en laktosintolerant untermensch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in