• 2
  • 3
2024-01-29, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VadFanHarDuGjort
Jag har försökt titta på denna sport, men det är otroligt tråkigt att titta på.

Det är väl klart att det krävs en del för att bli bra på det, men varför det är en så populär sport är helt obegripligt för mig.

Det är inte mycket som händer under en match och en match är låååång och att ens titta på en match är uttråkigt.

Vad ser ni i den här sporten?
Det är nog flera saker som gör fotboll populärt. Du skriver att en match är lång. De är 2x45 minuter, varav normalt 60 minuter "effektiv" tid. Jämför med hockey som spelar 60 minuter effektiv tid så tar en hockeymatch längre tid att jämföra. Så det är mer "speltid" per "matchtid".

Fotbollen är också populär i många länder, så utbudet är stort.

Du skriver att inget händer under en match. Det beror ju på vad man menar med "händer". Räknar man bara "händelser" som mål och målchans händer det mer i handboll. I match händer det dock mer, sedan kanske det kräver lite mer av följaren.

Fotboll har normalt färre matcher än ex hockey. Det gör att varje match också blir viktigare. Vilket gör att det blir mer publik och hype.

Fotboll är också jämfört med en del andra bollsporter där samma spelare är på plan hela matchen. Hockey, Handboll, Basket är mer intervall.

Några exempel där Fotboll skiljer sig från andra sporter.

Sedan om det gör det roligare eller tråkigare är väl subjektivt.

De flesta tror jag inte ställer sporter mot varandra. Fotboll eller Hockey, glass eller godis?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in