2024-01-29, 16:24
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Vad ligger avgiften för själva lånet på?

Runt 6 miljoner sägs det
2024-01-29, 16:26
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Runt 6 miljoner sägs det
Ja, en miljon i månaden.

Och så blir vi av med Sadikus lön, vilket lär vara i topskiktet, samt Nalic sedan tidigare. Så jag menar att det kanske börjar bli lite bättre utrymme nu, rent lönetekniskt alltså.
2024-01-29, 16:28
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Runt 6 miljoner sägs det
Låter ju som en hygglig deal då. Tror dock inte köpoptionen kommer utnyttjas, men att få betalt 6 miljoner för att ställa sin spelare i skyltfönstret i Europas femte bästa liga är ju inte alls dåligt för en spelare som inte kommer saknas.
2024-01-29, 16:35
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Låter ju som en hygglig deal då. Tror dock inte köpoptionen kommer utnyttjas, men att få betalt 6 miljoner för att ställa sin spelare i skyltfönstret i Europas femte bästa liga är ju inte alls dåligt för en spelare som inte kommer saknas.
Vad grundar du det på?
Adjei är för dålig spelare eller Lorent åker ur?
2024-01-29, 16:56
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Att påstå att han inte kommer saknas vet vi inte. Beror helt på andra faktorer: Fenger och Pinas nivå i spelet, är de skadefria? Adjei kommer antagligen att nå en högre nivå än dem men jag tycker inte att han är bättre än Fenger i dagsläget. Även om jag inte håller med dig kan jag förstå hur du tänker, det är ju likt er Baby Jones-försäljning men ni får hälften så mycket.
2024-01-29, 17:08
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Vad grundar du det på?
Adjei är för dålig spelare eller Lorent åker ur?
Både och. Adjei är inte värd 2x Ayari, och Lorent åker nog.
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Att påstå att han inte kommer saknas vet vi inte. Beror helt på andra faktorer: Fenger och Pinas nivå i spelet, är de skadefria? Adjei kommer antagligen att nå en högre nivå än dem men jag tycker inte att han är bättre än Fenger i dagsläget. Även om jag inte håller med dig kan jag förstå hur du tänker, det är ju likt er Baby Jones-försäljning men ni får hälften så mycket.
Mja, Baby Jones affären är ju done deal för 60m om jag fattat saken rätt. Hur som helst är detta en bra affär för er. Ni får betalt, er spelare får speltid och exponering, och om det går hela vägen får ni ordentligt betalt.
2024-01-29, 17:12
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Både och. Adjei är inte värd 2x Ayari, och Lorent åker nog.

Mja, Baby Jones affären är ju done deal för 60m om jag fattat saken rätt. Hur som helst är detta en bra affär för er. Ni får betalt, er spelare får speltid och exponering, och om det går hela vägen får ni ordentligt betalt.
Ja, det är en sinnessjuk summa om det stämmer. Jag var nöjd med 35 från Leeds.
2024-01-29, 17:18
Medlem
Julinhos avatar
Tycker också att det är ganska tröttsamt att tävla om försäljningsintäkter. Det finns inget självändamål med pengar på banken utan det viktiga är hur de återinvesteras för att ge en sportslig avkastning.

Däremot är det en intressant iakttagelse att de Allsvenska klubbarna stod för försäljningar om 588 MSEK år 2022 (varav Bajen stod för nästan en femtedel av dessa). I år har försäljningarna bara av Sonko, Bergvall, Kusi-Asare och Adjei (om den realiseras i sommar) stått för en bra bit över 300 MSEK om man får tro mediauppgifterna. Detta trots att januari månad inte är slut och att jag inte har räknat med övriga försäljningar i år. Anmärkningsvärt!

För Bajens del är oddsen också låga på att både Kurtulus och Djukanovic säljs innan årets slut för någonstans mellan 100-150 MSEK.

Nåväl, ge mig säsongsstart snart så man får fokusera på det intressanta.
2024-01-29, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
DifDirekt håller inte med cokehyena.
Surt sa räven.

Åker de ur har han ju säkerligen inte tappat i värde - tvärtom. Klarar de sig kvar är det bra pengar. Bra affär på alla sätt och vis.
Gör han en dålig sejour tappar han sannolikt värde jo, han är inte 17
2024-01-29, 18:17
Medlem
over9ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Tycker också att det är ganska tröttsamt att tävla om försäljningsintäkter. Det finns inget självändamål med pengar på banken utan det viktiga är hur de återinvesteras för att ge en sportslig avkastning.

Däremot är det en intressant iakttagelse att de Allsvenska klubbarna stod för försäljningar om 588 MSEK år 2022 (varav Bajen stod för nästan en femtedel av dessa). I år har försäljningarna bara av Sonko, Bergvall, Kusi-Asare och Adjei (om den realiseras i sommar) stått för en bra bit över 300 MSEK om man får tro mediauppgifterna. Detta trots att januari månad inte är slut och att jag inte har räknat med övriga försäljningar i år. Anmärkningsvärt!

För Bajens del är oddsen också låga på att både Kurtulus och Djukanovic säljs innan årets slut för någonstans mellan 100-150 MSEK.

Nåväl, ge mig säsongsstart snart så man får fokusera på det intressanta.
Håller med, jag tror dock att många klubbar fortfarande är ärrade av att i flera år lidit av dålig ekonomi, och i många fall stått på ruinens brant. Det är väldigt nyligen vi regelbundet börjat skeppa iväg spelare för mer än typ 20 miljoner. Så jag tror att många klubbar vill bygga upp en ordentlig kassa så att man har andrum även i sämre tider, som kommer komma.
2024-01-29, 18:36
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swabulu
Gör han en dålig sejour tappar han sannolikt värde jo, han är inte 17
spela i en toppfem-liga sporadiskt kontra spela i allsvenskan mer frekvent är nog ingen dealbreaker för hans kapacitet - tvärtom.
2024-01-29, 19:07
Medlem
trazkeis avatar
Då var det officiellt med Sonko till Gent. Ytterligare ett stort steg för oss sett till transfersumma.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in