Citat:
Ursprungligen postat av
dirtdog
1. Extremt negativt inställd, betraktar det som ett stort, onödigt besvär. Ser definitivt ingen nytta med det pga kortvarigt straff. Så vad fan ska jag med övervakning till? Frivården är dumma i huvudet.
2. Vet ej.
3. Bryr mig inte.
4. Vet ej/Bryr mig inte.
5. Vet ej.
Hej,
Har du lust att utveckla lite? Det går inte att förstå vad du menar när du bara skriver ”extremt negativ”.
Ett onödigt besvär - hur menar du? Tror du inte att det finns en baktanke med att du ska ha kontakt med en vettig person som bara vill ditt bästa och ge positiv input?
- kortvarigt straff. Jaha, men ett straff är ett straff? Normala människor begår inte brott. Varför anser du dig bättre än resten av sveriges 10 miljoner invånare? Tror du inte att det finns en tanke med att frivården har tilldelat en ÖV åt dig? Om du skulle tvingas spekulera, vad tror du att syftet skulle kunna vara?
-Frivården är ”dumma”. 🙂 Kom igen. Frivården är smartare än vad du är! Det är inte Frivården som begått brott och blivit dömda för kriminella handlingar - det är du. Frivårdens uppgift är att se till att du blir uppfostrad och förhoppningsvis en skötsam medborgare efter ditt straff.
Återkom gärna och utveckla dina svar mer. Jag är ivrig att lära mig hur du tänker så jag kan anpassa mig.