2024-01-28, 10:53
Medlem
Nej det här kommer inte gå. Sinner fullständigt utspelad. Pinsamt för turneringen, arrangörer och publik att behöva se en sån här utskåpning i finalen.
Citera
2024-01-28, 10:53
Medlem
Dupeas avatar
Uselt av Sinner. Är han sjuk/skadad eller ett nervvrak? Här hade man sett fram emot en spännande final.
Citera
2024-01-28, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Uselt av Sinner. Är han sjuk/skadad eller ett nervvrak? Här hade man sett fram emot en spännande final.

Första gången jag ser honom. Hur lyckades han slå Djokovic. Det här är den sämsta spelaren jag sett i en grand slam final. Vad är han ens bra på?
Citera
2024-01-28, 10:55
Medlem
Prokloss avatar
Uppenbarligen håller inte nerverna. Är inte detta klassiskt? Har inte erfarenhet av stor final.
Citera
2024-01-28, 10:55
Medlem
Masingas avatar
Nerver helt klart ihop med en oförmåga att ändra sitt spel under matchens gång.
Citera
2024-01-28, 10:58
Medlem
Håll bolljäveln på planen nu din förbannade jävla odugling!!!! Blir ju förfan inga dueller. Hemsk att titta på.
Citera
2024-01-28, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Första gången jag ser honom. Hur lyckades han slå Djokovic. Det här är den sämsta spelaren jag sett i en grand slam final. Vad är han ens bra på?

Han har spelat mycket bättre tidigare i turneringen. Måste vara nerver eller att han har väldigt svårt mot just Medvedev idag. Men tråkigt för matchen, helt klart.
Citera
2024-01-28, 11:01
Avslutad
"Stay aggressive, mate!" - ibland undrar man om man inte själv kunde coacha en toppspelare. Så där låter det ju hela tiden.

Citat:
Första gången jag ser Sinner. Hur i helvete slog han ut Djokovic och hur i helvete spelar han final? Lång och slö, slår löst, servar uselt och rör sig som en giraff på planen.

Otroligt besviken. Måste vara en de sämre spelare jag sett i en grand slam final.

Giraffer är betydligt snabbare än människor.

Mycket kvar än. Kom dock ihåg att Medvedev hade 6-0 i h2h mot Sinner, tills Sinner vann tre på raken i slutet av förra året, när Med var lite trött. Så det är möjligt att ryssen har en viss matchup-fördel mot spaggen.

Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Nerver helt klart ihop med en oförmåga att ändra sitt spel under matchens gång.

Se ovan. Men ok, detta bör vara 2-0 i set nu. Räckte dock inte för Zverev...
Citera
2024-01-28, 11:03
Medlem
Första gången i matchen han försöker ha bollen i spel och då vinner han på direkten.
Citera
2024-01-28, 11:05
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Första gången i matchen han försöker ha bollen i spel och då vinner han på direkten.
Han har försökt tidigare att hålla igång dueller men torskar poängen ändå. Han måste bli aggressivare. Mer serve volley som Björkman va inne på, attackera mer. Helt enkelt bli offensivare annars är han körd.
Citera
2024-01-28, 11:07
Medlem
Nu börjar sätta slagen hekt plötsligt. Verkar som nervositeten börjar släppa lite nu.
Citera
2024-01-28, 11:08
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
"Stay aggressive, mate!" - ibland undrar man om man inte själv kunde coacha en toppspelare. Så där låter det ju hela tiden.

Giraffer är betydligt snabbare än människor.

Mycket kvar än. Kom dock ihåg att Medvedev hade 6-0 i h2h mot Sinner, tills Sinner vann tre på raken i slutet av förra året, när Med var lite trött. Så det är möjligt att ryssen har en viss matchup-fördel mot spaggen.

Se ovan. Men ok, detta bör vara 2-0 i set nu. Räckte dock inte för Zverev...
Har vi någon stats på hur Sinner presterar i underlägen? Speciellt i GS och Masters?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in