2024-01-27, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Det är väl en sån bild alla 12 åringar vill ha som profilbild på facebook?
Kolla igenom hans historia, han har typ inga vänner kvar bland alla kreatörer, precis som Jockiboi sa till han. Han tror att Jockiboi är hans vän men Jockiboi är av samma slag som han själv. Han har bara vänner för egen vinning. Anjo åker ut med diskvattnet när Jockiboi inte behöver han mer. Jockiboi tror att pengar tryggar vänskap med vem han vill, men det kan snabbt vända
Anjo tror att, om alla vet att han är bff med Jockiboi så öppnar det dörrar
Dem har fel båda två

Ja pontus och 12 åringarna.
Citera
2024-01-27, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enrgtjvr
Det märks att gubben saknar självkänsla och inte minst självinsikt. Han ger sig bara på ”svaga” människor eller folk som är mer tappade än honom själv. Sen utmålar sig som någon allsmäktig som har högskoleexamen i kriminologi eller beteendevetenskap. Såg nån skämmig video runt jul där han satt och höjde upp sig till skyarna över att han haft rätt om Olof K som om det vore en bragd. Det har väl varit rätt uppenbart för alla som har mer än 2 hjärnceller. Vore kul om någon annan vettig kreatör kunde göra en granskning av honom och YT ”dokumentär” likt hans egna koncept.

Håller med att det hade blivit väldigt intressant. En video där någon går igenom bolaget mm och räknar ut hur mycket han tjänar som youtuber så alla hjärndöda också förstår att det är väldigt lite. 2,5m omsättning på 4-5 år är väldigt en väldigt liten inkomst om A gjort rätt för sig.

A har inga samarbeten och påstår han inte behöver det men enligt Amerikanska YouTubes så är samarbeten och sponsrade videos där de riktiga pengarna finns. Konstigt att detta inte gäller svenska youtubers som A.

Som jag skrev tidigare i tråden krävs det minst 1m i omsättning om året för att det ska vara lönsamt med 1 anställd. Förutsatt att man har relativt låga kostnader och förväntar sig en hygglig lön för sitt arbete.

A skrev att han har hyra på 8k i månaden för lokalen vet ej om det var ink eller ex moms.
Bara det är 96k per år. Sedan om han vill plocka ut en lön på 30k exempelvis kostar det 43k i månaden ungefär med skatt och arbetsgivaravgiftt. Så 30k netto blir en kostnad på 516k per år. Sen vet jag inte hur mycket moms man betalar in om man håller på med youtube eller om det är momsfritt antar det inte är det. Någon får besvara den frågan om hen vet. Men som ni ser så håller inte hans senaste årsredovisning måttet för en lön på 30k per månad inklusive hyran då summan blir 612k. Hade han haft en 1M omsättning hade eventuellt A gått lite vinst beroende på momsen som jag är osäker på. Är det 25% moms hade det varit en vinst på cirka 130k. Förutsatt att han inte köpt grejer på förtaget som exempelvis internet och utrustning osv blir ju så klart vinsten ännu lägre även om vissa saker är avdragsgillt.

Nu blev detta ett långt inlägg men som ni ser är även A ett tydligt luftslott.
Senast redigerad av Youngarne 2024-01-27 kl. 18:38.
Citera
2024-01-27, 18:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Youngarne
Håller med att det hade blivit väldigt intressant. En video där någon går igenom bolaget mm och räknar ut hur mycket han tjänar som youtuber så alla hjärndöda också förstår att det är väldigt lite. 2,5m omsättning på 4-5 år är väldigt en väldigt liten inkomst om A gjort rätt för sig.

A har inga samarbeten och påstår han inte behöver det men enligt Amerikanska YouTubes så är samarbeten och sponsrade videos där de riktiga pengarna finns. Konstigt att detta inte gäller svenska youtubers som A.

Som jag skrev tidigare i tråden krävs det minst 1m i omsättning om året för att det ska vara lönsamt med 1 anställd. Förutsatt att man har relativt låga kostnader och förväntar sig en hygglig lön för sitt arbete.

A skrev att han har hyra på 8k i månaden för lokalen vet ej om det var ink eller ex moms.
Bara det är 96k per år. Sedan om han vill plocka ut en lön på 30k exempelvis kostar det 43k i månaden ungefär med skatt och arbetsgivaravgiftt. Så 30k netto blir en kostnad på 516k per år. Sen vet jag inte hur mycket moms man betalar in om man håller på med youtube eller om det är momsfritt antar det inte är det. Någon får besvara den frågan om hen vet. Men som ni ser så håller inte hans senaste årsredovisning måttet för en lön på 30k per månad inklusive hyran då summan blir 612k. Hade han haft en 1M omsättning hade eventuellt A gått lite vinst beroende på momsen som jag är osäker på. Är det 25% moms hade det varit en vinst på cirka 130k. Förutsatt att han inte köpt grejer på förtaget som exempelvis internet och utrustning osv blir ju så klart vinsten ännu lägre även om vissa saker är avdragsgillt.

Nu blev detta ett långt inlägg men som ni ser är även A ett tydligt luftslott.

Med tanke på att dem var med i lyxfällan 2017 (osäker på år) och dem räknade ut att han tog in 19 kkr/år på kanalen då, och Anjo var arbetslös, så vet jag inte vart han får dessa siffror från. Kanske det är Linnea som gjort hans deklaration
Citera
2024-01-27, 18:54
Medlem
Citat:
Med tanke på att dem var med i lyxfällan 2017 (osäker på år) och dem räknade ut att han tog in 19 kkr/år på kanalen då, och Anjo var arbetslös, så vet jag inte vart han får dessa siffror från. Kanske det är Linnea som gjort hans deklaration

Hans siffror var baserad på från starten med youtube tills nu så är lite luddigt. Han har ju bevisligen dragit in mer pengar på yt sen lyxfällan då kanalen har växt sen dess. Mitt räkneexempel var baserat på en lön så han kan ha ett relativt hyggligt levande. Tror det är betydligt mindre än 30k men tanke på att omsättningen var 500k sist så då stämmer säkerligen summan 18k ut fortfarande. Vilket är ungefär samma lön ut som en städerska.

Edit
Hans nuvarande kanal är reggad från 2019. Så vet ej riktigt hur man ska dela upp summan han faktiskt gick ut med får att få fram de faktiska siffrorna. Om det är 2,5 m sen 2017 är det verkligen inga pengar alls.
Senast redigerad av Youngarne 2024-01-27 kl. 18:59.
Citera
2024-01-27, 19:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Youngarne
Hans siffror var baserad på från starten med youtube tills nu så är lite luddigt. Han har ju bevisligen dragit in mer pengar på yt sen lyxfällan då kanalen har växt sen dess. Mitt räkneexempel var baserat på en lön så han kan ha ett relativt hyggligt levande. Tror det är betydligt mindre än 30k men tanke på att omsättningen var 500k sist så då stämmer säkerligen summan 18k ut fortfarande. Vilket är ungefär samma lön ut som en städerska.

Edit
Hans nuvarande kanal är reggad från 2019. Så vet ej riktigt hur man ska dela upp summan han faktiskt gick ut med får att få fram de faktiska siffrorna. Om det är 2,5 m sen 2017 är det verkligen inga pengar alls.

Sa han inte 5 år? Inkomsten från 2023 kan väl inte vara inräknad, men skulle den vara det så blir det åren 2018 - 2023. Det låter väldigt lågt ändå, kanske jag blivit blind av min egna inkomst. Det är kanske normalt?
Citera
2024-01-27, 20:01
Medlem
Citat:
Sa han inte 5 år? Inkomsten från 2023 kan väl inte vara inräknad, men skulle den vara det så blir det åren 2018 - 2023. Det låter väldigt lågt ändå, kanske jag blivit blind av min egna inkomst. Det är kanske normalt?

Som anställd bruttolön är det väll ok som företagare är det katastrof. Måste ju räkna bort 45% plus moms på den summan. Ta ta bort 45% av 500k sedan momsen också så har du hans lön på ett ungefär. Så ungefär 275k per år utan momsen inräknat. Så förmodligen ännu mindre. Så du hade helt rätt hans lön blir då ungefär 22k skattat och klart.

Edit
Hade han varit anställt så hade det varit än lön på 30k skattar och klart. Så fortfarande inte speciellt imponerande.
Senast redigerad av Youngarne 2024-01-27 kl. 20:07.
Citera
2024-01-27, 20:11
Medlem
Jag begriper inte varför de här tattarna väljer att vara fattiga på YT. Är Anjo ännu en person som Jockiboi håller borta från akut fattigdom?

Hur många försörjer spökjägaren egentligen?
Citera
2024-01-27, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Jag begriper inte varför de här tattarna väljer att vara fattiga på YT. Är Anjo ännu en person som Jockiboi håller borta från akut fattigdom?

Hur många försörjer spökjägaren egentligen?

Tror J förser A med skvaller han kan göra videos på samt bjuder med honom på resor som tack för hjälpen. Plus ger honom tid på sin med honom så A får fler prenumeranter. Tror J betalar A genom att se till att hans kanal växer.
Citera
2024-01-27, 20:15
Medlem
DenArgaNegerns avatar
Kul för tuttis att hans chrippaserie drar in en hel årslön för honom <3 Men han gör det inte för cashen utan för haN mÅsTe fÅ ReDa På saNNinGen.
Citera
2024-01-27, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenArgaNegern
Kul för tuttis att hans chrippaserie drar in en hel årslön för honom <3 Men han gör det inte för cashen utan för haN mÅsTe fÅ ReDa På saNNinGen.

Precis, lika trovärdigt som att jag hade trekant med Megan Fox och Scarlett Johansson igår kväll.
Citera
2024-01-27, 21:26
Medlem
Hugin86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Det finns ingen på svenska youtube som hugger folk i ryggen som banjo. Det spelas in, sparas pRiNtS och dokumenteras. Det hade varit riktigt galet om allt rövslickeri på JOAKIMLUNDELLLL var för att sänka honom i slutändan med en "dokumentär". Det är verkligen osannolikt men är det någon som är tillräckligt störd för en sådan operation så är det fan anjobanjo. Han är nog ändå för korkad för något sådant, synd. Troligtvis slickar han så mycket röv för att han vill in i värmen och bygga lego med sin stora idol som alla andra..

Han har ju själv sagt han är den dära jobbiga "kompisen " som kommer säga till dig spela in dig och gå i mot dig sätta käppar i hjulet för dig, när du gör något som är fel. Om de var första eller andra crippa videon. Sådan "vän " är han. En som filmar spelar in sparar printar och sparar på medele den bilder som kan användas någon gång
Citera
2024-01-27, 21:53
Avslutad
https://youtu.be/s3Prs9pOsbU?si=nxeJ0U-qS7CRqf-G

Anjo tjafsar som vanligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in