Citat:
Ursprungligen postat av
enrgtjvr
Det märks att gubben saknar självkänsla och inte minst självinsikt. Han ger sig bara på ”svaga” människor eller folk som är mer tappade än honom själv. Sen utmålar sig som någon allsmäktig som har högskoleexamen i kriminologi eller beteendevetenskap. Såg nån skämmig video runt jul där han satt och höjde upp sig till skyarna över att han haft rätt om Olof K som om det vore en bragd. Det har väl varit rätt uppenbart för alla som har mer än 2 hjärnceller. Vore kul om någon annan vettig kreatör kunde göra en granskning av honom och YT ”dokumentär” likt hans egna koncept.
Håller med att det hade blivit väldigt intressant. En video där någon går igenom bolaget mm och räknar ut hur mycket han tjänar som youtuber så alla hjärndöda också förstår att det är väldigt lite. 2,5m omsättning på 4-5 år är väldigt en väldigt liten inkomst om A gjort rätt för sig.
A har inga samarbeten och påstår han inte behöver det men enligt Amerikanska YouTubes så är samarbeten och sponsrade videos där de riktiga pengarna finns. Konstigt att detta inte gäller svenska youtubers som A.
Som jag skrev tidigare i tråden krävs det minst 1m i omsättning om året för att det ska vara lönsamt med 1 anställd. Förutsatt att man har relativt låga kostnader och förväntar sig en hygglig lön för sitt arbete.
A skrev att han har hyra på 8k i månaden för lokalen vet ej om det var ink eller ex moms.
Bara det är 96k per år. Sedan om han vill plocka ut en lön på 30k exempelvis kostar det 43k i månaden ungefär med skatt och arbetsgivaravgiftt. Så 30k netto blir en kostnad på 516k per år. Sen vet jag inte hur mycket moms man betalar in om man håller på med youtube eller om det är momsfritt antar det inte är det. Någon får besvara den frågan om hen vet. Men som ni ser så håller inte hans senaste årsredovisning måttet för en lön på 30k per månad inklusive hyran då summan blir 612k. Hade han haft en 1M omsättning hade eventuellt A gått lite vinst beroende på momsen som jag är osäker på. Är det 25% moms hade det varit en vinst på cirka 130k. Förutsatt att han inte köpt grejer på förtaget som exempelvis internet och utrustning osv blir ju så klart vinsten ännu lägre även om vissa saker är avdragsgillt.
Nu blev detta ett långt inlägg men som ni ser är även A ett tydligt luftslott.