2024-01-27, 10:33
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Förstår dock inte varför Fotbollskanalen skriver att det är en rekordförsäljning om det handlar om runt 50 milj kr med bonusar inräknat? Swedberg gick väl för 50 rent?
Säger fotbollskanalen att det är 50 miljoner och att det är rekordaffär? Eller säger dom bara "rekordaffär", för isf är det mer än 50 miljoner?

Nu tror jag man skall ta alla siffror som varit uppe på kartan de senaste dagarna med några nypor salt, oavsett om det är 40m eller 85m. Avtalet blev ju klart nu, och det har säkert varit många olika förslag som figurerat. Förslag som inte skrivits på.

Vi får se om det kommer lite nya rykten baserat på det faktiska avtalet som det blev härnäst.
2024-01-27, 10:42
Medlem
Josip Ladan sa i Tuttosvenskan att vi försöker oss på en värvningkupp när det gäller en konkurrents anfallare. Ska vara ett lag i nedre delen av tabellen och en spelare som är lik Abou Ali i spelstil så lär inte gälla Milleskog. Kommer inte på nån?
2024-01-27, 10:46
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Josip Ladan sa i Tuttosvenskan att vi försöker oss på en värvningkupp när det gäller en konkurrents anfallare. Ska vara ett lag i nedre delen av tabellen och en spelare som är lik Abou Ali i spelstil så lär inte gälla Milleskog. Kommer inte på nån?
Pittas? Faraj?

2024-01-27, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Pittas? Faraj?

Lär det inte vara nej. Men jag har inga bra motbud till spelare.
2024-01-27, 12:49
Medlem
over9ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Ja vi vet, det här är gammal skåpmat om du menar att något av det som jag sagt att vi vet är fel får du gärna komma med korrekt info.

Det enda vi inte vet är varför gnaget ger BP en deal som är värd runt 20 miljoner eller så, enligt gnaget råkar det bara hända samtidigt och enligt dig så är stycket helt fel så om det är fel vad är då rätt?
Va? Klicka på länken så ser du att ditt påståenden inte stämmer.
2024-01-27, 12:54
Medlem
Teus avatar
Citat:
Vi vet att gnaget bröt alliansöverenskommelsen när man plockade in spelaren, vi vet att man använde Universal för att göra det och vi vet också att Petrovic under en kort period gick tillbaka till IFK Tumba. Vi vet också att klubbarna kommit överens om en slags kompensation för det som har hänt (Enligt Peter Kleve)

Det enda vi inte vet är varför gnaget ger BP en deal som är värd runt 20 miljoner eller så, enligt gnaget råkar det bara hända samtidigt och enligt dig så är stycket helt fel så om det är fel vad är då rätt?
Den fetade biten är det enda som är känt, sen flikar du in massa eget skit för att driva ditt AIK-hatande narrativ framåt.
2024-01-27, 13:07
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Men det handlar inte bara om vad de kostar i drift, det handlar också om vad klubben sen åstadkommer i resultat. Visst var Tinnerholm en missräkning. Jag var verkligen inte förtjust av den värvningen, men vi vann ändå guld trots hans utevaro. Medan er supervärvning, som du själv hypade upp rejält inför säsongen 2023 visade sig vara ett arsle av rang. Han snackar mycket men ger er klubb väldigt lite tillbaka. Sedan är omständigheterna olika också, vi kan lägga 10-15 miljoner på en spelare som sedan inte lyckas så bra, det kan inte ni på samma sätt. Sett till statusen som John hade innan ni värvade honom kan det inte ses som något annat än ett rejält fiasko.
Tinnerholm blir inte ett mindre fiasko bara för ni har skattemedel i ryggen..
2024-01-27, 14:43
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
Va? Klicka på länken så ser du att ditt påståenden inte stämmer.

Vi vet att BP har en vfk på Kusi-Asare som kom efter övergången, vi vet också att gnaget kompenserat BP för att man bröt alliansöverkommelsen. Om dessa nu inte hänger ihop varför fick BP en vfk och vad för kompensation betalade aik ut för att man bröt alliansöverkommelsen?

Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Den fetade biten är det enda som är känt, sen flikar du in massa eget skit för att driva ditt AIK-hatande narrativ framåt.

Förlåt, man använde inte universal, man hade möten med spelarens rådgivare (universal) vilket väl dessutom framkom av gnagets internutredning. Känns det bättre nu?

Vi vet att klubbarna kommit överens om en slags kompensation för det som har hänt, om du nu inte menar att BPs ordförande ljuger om det i pressen, men då får du ta det med honom inte anklaga mig för att sprida eget skit.

Men du kan väl göra det lätt för oss nu, för att slippa allt påhitt och "aik-hatande" narrativ så bara förklara varför BP har en vfk på Kusi-Asare och vad för ersättning gnaget gav bp för övergången av Petrovic.
2024-01-27, 15:04
Medlem
Teus avatar
Citat:
Förlåt, man använde inte universal, man hade möten med spelarens rådgivare (universal) vilket väl dessutom framkom av gnagets internutredning. Känns det bättre nu?

Vi vet att klubbarna kommit överens om en slags kompensation för det som har hänt, om du nu inte menar att BPs ordförande ljuger om det i pressen, men då får du ta det med honom inte anklaga mig för att sprida eget skit.

Men du kan väl göra det lätt för oss nu, för att slippa allt påhitt och "aik-hatande" narrativ så bara förklara varför BP har en vfk på Kusi-Asare och vad för ersättning gnaget gav bp för övergången av Petrovic.
Du vet mycket väl vad du gjorde i ditt förra inlägg din småaktiga lilla skit. Håll dig till sanningen och sluta spela mangas. Universal var med vid mötet på familjen Petrovic's begäran, inte AIKs.

Jag vet inte om/varför BP har VFK på Jonah och har inget intresse av att spekulera i det hela tills alla korten ligger på bordet.
2024-01-27, 15:28
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Du vet mycket väl vad du gjorde i ditt förra inlägg din småaktiga lilla skit. Håll dig till sanningen och sluta spela mangas. Universal var med vid mötet på familjen Petrovic's begäran, inte AIKs.

Jag vet inte om/varför BP har VFK på Jonah och har inget intresse av att spekulera i det hela tills alla korten ligger på bordet.

Om du nu ska anklaga mig för att inte hålla mig till sanningen så kanske du ska hålla dig till sanningen själv, eller så kanske du menar att er VD ljuger om hur det gick till.

Enligt Söderberg hade aik möte med Universal om andra saker men att spelaren togs upp i mötet, så att Universal skulle vara där på familjens begäran håller inte.

Vi vet att det finns en VFK på Kusi-Asare för att både Söderberg och Berntsen sagt det, sen förstår jag att du inte vill spekulera men du kan väl hålla med om att det finns saker som inte går ihop här om man ser på det utifrån.
2024-01-27, 15:41
Medlem
Katalanska tv och medier verkar slå på med Bergvall valt Barcelona och kommer ner på måndag dör skriva på och undersökas.

Kommer sluta illa detta för hans karriär
2024-01-27, 15:44
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Tinnerholm blir inte ett mindre fiasko bara för ni har skattemedel i ryggen..

Don Olof blir inte ett mindre fiasko bara för att han har bytt chipspåsen mot en ask jordgubbar.

Citat:

Det fetade, rinkebysvenska? Tack för att du cementerar bilden av er som Rinkeby United.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in