Citat:
Ursprungligen postat av
IWannaBeAdored
Jag gick in och köpte PPV. Då stod det nåt i stil med att man måste ha ett konto där också. Så när jag klickade mig vidare stod det att jag måste binda upp mig på en månad men kan avsluta det inom den månaden vilket jag gjorde. Noterbart är att jag köpte detta exakt samma sak två gånger för ena var åt min far och det avslutades korrekt och inga mer pengar drogs men inte mitt som plötsligt ändrats till ett årsabonnemang. Du kan läsa på hur flera andra "magiskt" helt plötsligt fått ett abonnemang hos dem trots att de avslutat långt tidigare och andra märkliga grejer. Så vad det står på deras sida (som för övrigt inte alls är särskilt klart då de kallar ett årsavtal för "monthly saver") är irrelevant då företaget ändrar folks abonnemang. Noterbart är också att det var ännu mer vilseledande tidigare tydligen. Såg en youtube-video bland en av alla Reddit-trådar på en som sparat hur det såg ut när man tecknade upp innan men nu ser det annorlunda ut. Får se om jag hittar videon.
Inte alls samma upplägg som Spotify. Spotify är månadsvis, inte årsvis. Så du kanske har missförstått du också då.... Deras "monthly" är inte per månad, det är per år. Rimligt? Nej. Men så är det. De har såklart valt att kalla det "monthly" för att lura folk att tro att det är en månad men väljer du det binder du dig då upp dig på ett år. De menar på att du sparar pengar varje månad på att köpa årsvis än om du skulle köpa månadsvis och kallar årsvis för "monthly saver" Ganska solklart vilseledande.
Kan inte säga upp abonnemanget. De går inte med på det och besvarar inte mina mail längre.
Det jag kan se på deras hemsida är exakt som spotify, det rullar på månadsvis om du inte manuellt avslutar det själv. Så jag har inte missförstått någonting och villkoren är glasklara.
Om de sen i efterhand går in och ändrar villkoren är en helt annan femma, då är det ju bedrägeri.
Lustig att det fungerade som det skulle med din fars konto men inte ditt. Framstår ju faktiskt som du helt enkelt klickade i fel ruta när du reggade ditt eget.
Att så många är sura över de "oklara villkoren" är ju inget nytt, folk bemödar sig ju alltsom oftast inte ens läsa ordentligt. Precis som med bilvärderingsbolagen där pris+ingen ångerrätt framgår redan på startsidan, ingen läser utan bara fyller i sina uppgifter o gnäller sen på att de blivit blåsta