2024-01-26, 02:59
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Har du en kopia på hur dina villkor såg ut?
Nej de skickade inte ens ut en orderbekräftelse.. gäller för båda jag köpte. Jag gick in på mitt konto och avslutade abonnemanget och stod att abonnemanget skulle avslutas 23/1 2024. Men sen nu plötsligt står det 23/12 2024.

Har för mig att det här ska finnas nån länk till hur de ändrat här nånstans https://www.reddit.com/r/ksi/s/7f5kvpbO8H
Finns ju massvis med trådar om detta så svårt att hålla reda på. Om det var klara villkor osv. som folk verkar tro, hur kan det då vara så många som är sura på att det inte var klara villkor?
Citera
2024-01-26, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Jag gick in och köpte PPV. Då stod det nåt i stil med att man måste ha ett konto där också. Så när jag klickade mig vidare stod det att jag måste binda upp mig på en månad men kan avsluta det inom den månaden vilket jag gjorde. Noterbart är att jag köpte detta exakt samma sak två gånger för ena var åt min far och det avslutades korrekt och inga mer pengar drogs men inte mitt som plötsligt ändrats till ett årsabonnemang. Du kan läsa på hur flera andra "magiskt" helt plötsligt fått ett abonnemang hos dem trots att de avslutat långt tidigare och andra märkliga grejer. Så vad det står på deras sida (som för övrigt inte alls är särskilt klart då de kallar ett årsavtal för "monthly saver") är irrelevant då företaget ändrar folks abonnemang. Noterbart är också att det var ännu mer vilseledande tidigare tydligen. Såg en youtube-video bland en av alla Reddit-trådar på en som sparat hur det såg ut när man tecknade upp innan men nu ser det annorlunda ut. Får se om jag hittar videon.

Inte alls samma upplägg som Spotify. Spotify är månadsvis, inte årsvis. Så du kanske har missförstått du också då.... Deras "monthly" är inte per månad, det är per år. Rimligt? Nej. Men så är det. De har såklart valt att kalla det "monthly" för att lura folk att tro att det är en månad men väljer du det binder du dig då upp dig på ett år. De menar på att du sparar pengar varje månad på att köpa årsvis än om du skulle köpa månadsvis och kallar årsvis för "monthly saver" Ganska solklart vilseledande.

Kan inte säga upp abonnemanget. De går inte med på det och besvarar inte mina mail längre.

Det jag kan se på deras hemsida är exakt som spotify, det rullar på månadsvis om du inte manuellt avslutar det själv. Så jag har inte missförstått någonting och villkoren är glasklara.

Om de sen i efterhand går in och ändrar villkoren är en helt annan femma, då är det ju bedrägeri.

Lustig att det fungerade som det skulle med din fars konto men inte ditt. Framstår ju faktiskt som du helt enkelt klickade i fel ruta när du reggade ditt eget.

Att så många är sura över de "oklara villkoren" är ju inget nytt, folk bemödar sig ju alltsom oftast inte ens läsa ordentligt. Precis som med bilvärderingsbolagen där pris+ingen ångerrätt framgår redan på startsidan, ingen läser utan bara fyller i sina uppgifter o gnäller sen på att de blivit blåsta
Citera
2024-01-26, 09:58
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
. Precis som med bilvärderingsbolagen där pris+ingen ångerrätt framgår redan på startsidan, ingen läser utan bara fyller i sina uppgifter o gnäller sen på att de blivit blåsta

Fast här måste jag opponera mig! På de sajter som drevs av en svensk charlatan bosatt i Lettland syntes knappt priset alls de första veckorna. Därefter la han till det när folk började klaga på att de fått en faktura. Då kunde äcklet hänvisa till den aktuella sajten där allt såg OK ut.

Nej, jag har aldrig använt en värderingssajt själv.
Citera
2024-01-26, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Fast här måste jag opponera mig! På de sajter som drevs av en svensk charlatan bosatt i Lettland syntes knappt priset alls de första veckorna. Därefter la han till det när folk började klaga på att de fått en faktura. Då kunde äcklet hänvisa till den aktuella sajten där allt såg OK ut.

Nej, jag har aldrig använt en värderingssajt själv.

Och då klagades det på att färgnyansen på texten var liknande bakgrunden. Dessförinnan framgick det ändå i villkoren.

Folk läser som sagt ingenting, bara klickar för kung och fosterland.
Citera
2024-01-26, 10:57
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Och då klagades det på att färgnyansen på texten var liknande bakgrunden. Dessförinnan framgick det ändå i villkoren.

Folk läser som sagt ingenting, bara klickar för kung och fosterland.

Visst gick det att läsa villkoren, men det var ändå medvetet gjort för att vilseleda folk. OK, det var säkert de lite slarviga personerna som blev vilseledda. Jag tycker ändå att det är fel att utforma en hemsida som man vet kommer att vilseleda ett antal personer. Nåja, nog om detta nu.
Citera
2024-01-27, 06:46
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Det jag kan se på deras hemsida är exakt som spotify, det rullar på månadsvis om du inte manuellt avslutar det själv. Så jag har inte missförstått någonting och villkoren är glasklara.

Om de sen i efterhand går in och ändrar villkoren är en helt annan femma, då är det ju bedrägeri.

Lustig att det fungerade som det skulle med din fars konto men inte ditt. Framstår ju faktiskt som du helt enkelt klickade i fel ruta när du reggade ditt eget.

Att så många är sura över de "oklara villkoren" är ju inget nytt, folk bemödar sig ju alltsom oftast inte ens läsa ordentligt. Precis som med bilvärderingsbolagen där pris+ingen ångerrätt framgår redan på startsidan, ingen läser utan bara fyller i sina uppgifter o gnäller sen på att de blivit blåsta
Fast då har du visst missförstått villkoren... För "monthly saver" är årsvis. Inte månadsvis som Spotify och typ alla andra prenumerationstjänster är. Så köper jag det och avslutar direkt efter gäller det ett år framåt, inte en månad.... Deras tjänst som är en månadstjänst är inte heller som alla andra företags. Du måste avsluta 30 dagar före. Avslutar jag mitt Spotify idag behöver jag inte betala för februari, men så funkar det inte med DAZN. Tycker du fortfarande det är glasklart när du inte förstått några villkor?

Så allt annat du skriver blir lite komiskt.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2024-01-27 kl. 06:50.
Citera
2024-01-27, 09:04
Medlem
Citat:
Fast då har du visst missförstått villkoren... För "monthly saver" är årsvis. Inte månadsvis som Spotify och typ alla andra prenumerationstjänster är. Så köper jag det och avslutar direkt efter gäller det ett år framåt, inte en månad.... Deras tjänst som är en månadstjänst är inte heller som alla andra företags. Du måste avsluta 30 dagar före. Avslutar jag mitt Spotify idag behöver jag inte betala för februari, men så funkar det inte med DAZN. Tycker du fortfarande det är glasklart när du inte förstått några villkor?

Så allt annat du skriver blir lite komiskt.

Har du väl signat up för månadsvis dras det varje månad automatiskt om du inte själv stänger av det. Bara pissdetaljen 30 days notice som skiljer från Spotify.

https://www.dazn.com/en-SE/account/payment-plan

Vad är oklart här menar du? Man behöver ju inte ens kolla några villkor för att se vad som gäller, står ju glasklart redan i de tre olika alternativen sammanfattat på 2-3 rader.

Om du sen kryssar i fel alternativ av slarv eller för du inte kan/orkar läsa ordentligt gör det inte mindre otydligt.
Citera
2024-01-27, 09:42
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Har du väl signat up för månadsvis dras det varje månad automatiskt om du inte själv stänger av det. Bara pissdetaljen 30 days notice som skiljer från Spotify.

https://www.dazn.com/en-SE/account/payment-plan

Vad är oklart här menar du? Man behöver ju inte ens kolla några villkor för att se vad som gäller, står ju glasklart redan i de tre olika alternativen sammanfattat på 2-3 rader.

Om du sen kryssar i fel alternativ av slarv eller för du inte kan/orkar läsa ordentligt gör det inte mindre otydligt.
Tror inte du förstår. Jag har ju skrivit att de ändrat hur det ser ut. Jag köpte via PPV och inte abonnemang först och sen PPV och då såg det totalt annorlunda ut och villkoren var helt annorlunda. När jag signade upp kallades det som där står som "12 month contract" för "monthly saver" (ej att förväxla "saver" med "pass") och de kallade det så för att du sparar varje månad... Alltså totalt vilseledande. Det där ser helt annorlunda ut än när jag signade upp. Där är det ju klart att ett år är ett år men återigen det jag signade kallades för "monthly saver" men var samma för vad som idag kallas för "12 month contract"
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2024-01-27 kl. 09:45.
Citera
2024-01-27, 09:54
Medlem
Citat:
Tror inte du förstår. Jag har ju skrivit att de ändrat hur det ser ut. Jag köpte via PPV och inte abonnemang först och sen PPV och då såg det totalt annorlunda ut och villkoren var helt annorlunda. När jag signade upp kallades det som där står som "12 month contract" för "monthly saver" (ej att förväxla "saver" med "pass") och de kallade det så för att du sparar varje månad... Alltså totalt vilseledande. Det där ser helt annorlunda ut än när jag signade upp. Där är det ju klart att ett år är ett år men återigen det jag signade kallades för "monthly saver" men var samma för vad som idag kallas för "12 month contract"

Ok, för som det ser ut nu är det ju allt annat än oklart.
Citera
2024-01-27, 10:01
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ok, för som det ser ut nu är det ju allt annat än oklart.
De har ändrat. Läs igenom alla Reddit-trådar och deras recensioner. Varenda recension är ju folk som råkat ut för exakt samma sak som mig. Att de beställt "monthly saver" och hamnat i ett årsabonnemang. Om det skulle vara så enkelt som det är där nu är det en annan sak, så där såg det absolut inte ut för mig, de där villkoren är helt annorlunda. Jag köpte alltså detta samtidigt som en PPV och då var abonnemanget inbakat redan och till ett lägre pris i samband med att man köpte det med PPV. Nu idag när det inte är nån PPV verkar inte ens alternativet "monthly saver" finnas utan de har döpt det till "12 months" och "monthly pass" De har döpt om allting. Möjligtvis pga. all kritik men då borde de som blivit vilseledda tidigare få sina avtal brutna. Är ju med ändringen totalt uppenbart att de själva insett att de lurat för många och att det till sist brast.

Sen gör de andra fula saker också som för den här personen (har läst flera liknande grejer så bara ett exempel) https://www.reddit.com/r/DAZN/s/jyXAN8Goyt
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2024-01-27 kl. 10:05.
Citera
2024-01-27, 10:16
Medlem
Citat:
De har ändrat. Läs igenom alla Reddit-trådar och deras recensioner. Varenda recension är ju folk som råkat ut för exakt samma sak som mig. Att de beställt "monthly saver" och hamnat i ett årsabonnemang. Om det skulle vara så enkelt som det är där nu är det en annan sak, så där såg det absolut inte ut för mig, de där villkoren är helt annorlunda. Jag köpte alltså detta samtidigt som en PPV och då var abonnemanget inbakat redan och till ett lägre pris i samband med att man köpte det med PPV. Nu idag när det inte är nån PPV verkar inte ens alternativet "monthly saver" finnas utan de har döpt det till "12 months" och "monthly pass" De har döpt om allting. Möjligtvis pga. all kritik men då borde de som blivit vilseledda tidigare få sina avtal brutna. Är ju med ändringen totalt uppenbart att de själva insett att de lurat för många och att det till sist brast.

Sen gör de andra fula saker också som för den här personen (har läst flera liknande grejer så bara ett exempel) https://www.reddit.com/r/DAZN/s/jyXAN8Goyt

Nog ingen slump att du inte fick nån orderbekräftelse heller.

Man ska nog använda virtuella engångskort för såna här saker som t.ex WISE erbjuder. Bara att helt deleta efter användningstillfället.
Citera
2024-01-27, 10:25
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Nog ingen slump att du inte fick nån orderbekräftelse heller.

Man ska nog använda virtuella engångskort för såna här saker som t.ex WISE erbjuder. Bara att helt deleta efter användningstillfället.
Nope. Läst att de inte skickar ut orderbekräftelser... Kollar jag på mitt konto på deras hemsida under "previous payments" eller vad de kallar det står det inte ens vad jag betalat för.

Nu var det ju lite tur att jag betalade med mitt digitala lunar-kort. Brukar aldrig använda det mer än om jag glömt kortet hemma och betalar aldrig normalt med det online. Tror det var nåt tillfälligt strul med min vanliga bank så nu behöver jag iaf. inte betala för att jag raderat kortet och betala för ett nytt. Med min vanliga bank är dessutom nya kort samma siffror tror jag så möjligt att de kunnat sno därifrån även om jag bytt kort. Aja de borde inte kunna ta mer från Lunar. Bara för att vara helt säker har jag inte ens fixat ett nytt digitalt kort där. Men kommer för alltid vara sur att de snott 95kr av mig. Dumt av dem att lura mig med. Hade tänkt betala för Fury mot Usyk och mer boxning i framtiden men får bli fulstream, DAZN kommer aldrig mer få mina pengar.

Lägger denna här för påminnelse till mig själv om det skulle bil strul då det fanns mycket bra info i detta forum om deras scam. https://helpforum.sky.com/t5/Sky-Q/Trying-to-Cancel-Dazn/td-p/4299077/page/2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in