2024-01-26, 08:14
Medlem
Europes avatar
Normalt är det tyst här i Stockholm, men sedan finns en period då det verkar vara ett jäkla liv flera timmar före solen går upp. Jag har för mig att det brukar hända någon gång på våren/försommaren.

Jag har även varit med om att kajor samlas på hösten och för ett jäkla liv när det är mörkt.

Det är så klart aldrig helt mörkt här i stan.
Senast redigerad av Europe 2024-01-26 kl. 08:18.
Citera
2024-01-26, 08:18
Medlem
Bazze1s avatar
Näktergalen håller gärna låda under natten.....andra vill väl sova på natten efter en hel dag med olika fågelaktiviteter.
Citera
2024-01-26, 11:06
Medlem
Jordgubbes avatar
https://sverigesradio.se/artikel/5760009 ... där dagens ord är "överdaga".
Senast redigerad av Jordgubbe 2024-01-26 kl. 11:09.
Citera
2024-01-26, 12:59
Medlem
Klas-Vegass avatar
De flesta sover väl. Men som påpekats det finns undantag - ugglor.

Göken hör man väl ofta på kvällen också? Eller minns jag fel?
Citera
2024-01-26, 13:24
Medlem
Stark-Senaps avatar
Ja det är jävligt konstigt.
Ute på gården är det också tyst på natten. På dagarna kan det vara ett jävla liv från ungar som leker.
Och en gång jobbade jag över väldigt sent. Samma sak. Kontoret var helt tyst på natten.
Har även lagt märke till att de flesta affärer är inte bara tysta på natten, de är också stänga och låsta.

Vad gör alla, djur som människor, på natten???
Citera
2024-01-26, 14:05
Bannlyst
Inte alla fåglar. Ugglor för t ex ett jävla liv om nätterna.
Citera
2024-01-26, 17:00
Medlem
Gaspari-s avatar
Tycker de lever om på morgonen/sent på natten här i Småland..
Citera
2024-01-26, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Det finns en del anledningar till att göra sig hörd. Tror du att människan är den enda organism som snarkar? Självklart inte.
Ja o djur kan fisa också. Men inget av detta är bra när man sover, eftersom man är väldigt sårbar då.
Citera
2024-01-26, 20:14
Medlem
OneTaps avatar
när ja va i tyskland så var de ett jävla elände till fågel som skrek hela natten. flög fram o tillbaka o lät som en vissel pipa. gick inte o sova. undrar fortfarande vilken fågel art de va så ja kan ge mig ut på fågel jakt :P
Citera
2024-01-26, 23:22
Medlem
grekkoz1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
när ja va i tyskland så var de ett jävla elände till fågel som skrek hela natten. flög fram o tillbaka o lät som en vissel pipa. gick inte o sova. undrar fortfarande vilken fågel art de va så ja kan ge mig ut på fågel jakt :P

Skulle kunna vara en strandskata, dom låter för-HJÄVLIGT när dom tjuter, tror mammorna gör det för att signalera till sina ungar att dom är i närheten.
Citera
2024-01-26, 23:46
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HayabusaMannen
Varför tror eller gissar ni att fåglar är så tysta under natten? Är dom kanske så pass artiga att dom inte vill störa andra när dom sover? Eller kanske så är dom så fega?

Man hör nästan aldrig fåglar låta under natten. Har inte googlat det, men tror inte någon eller många vet hur fåglar tänker angående det. Så vad tror ni om frågan? Varför håller fåglarna käften under natten?

Kanske dom lyssnar på tystnaden? När dom är vakna under natten?

Kanske kan ni även komma på några roliga svar även fast detta inte ligger i humorämnet. Du har väl ändå rätt att svara på frågan nästan vad du vill.
Fåglar har koll på oss människor. Typ ugglor. Hade mängder av småfåglar som jag matade. Dom förde ett himla liv klockan 4 på morgonen. Fågelkvitter är bäst.
Citera
2024-01-27, 00:33
Medlem
Appropå det, tror ni fåglar kan lida av sömnsvårigheter? Eller är människan den enda arten som kan få det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in