2024-01-26, 18:48
Medlem
buisnismannens avatar
Benie Traore 50 miljoner ca
Sidsteppad och transferlistad efter 8 matcher. Nyss utlånad till Nantes med köpoption.

Sadiq 40 miljoner ca
8 matcher i AZ finns missnöje och numera bänkad lån till Allsvenskan senast i sommar?

Wålermark 35 miljoner ca
Fått chans i Feyenoord utan ta den mycket pga skador nu utlånad till Herenveen utan att precis glänsa

Något säger mig att klubbar kommer vara mer försiktiga att värva från Häcken i framtiden. Med Sonkos kontraktslängd i åtanke så är det ingen idé om att ens trolla med 100 miljoner hets.

Det är en sak att glänsa på plasten men ute i Europa blir det svårare. Benie Traore tex såg ut som en klen Bambi på hal is borta i PL. Saknade helt fysik för den ligan värdelöst scoutat.
2024-01-26, 19:02
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Benie Traore 50 miljoner ca
Sidsteppad och transferlistad efter 8 matcher. Nyss utlånad till Nantes med köpoption.

Sadiq 40 miljoner ca
8 matcher i AZ finns missnöje och numera bänkad lån till Allsvenskan senast i sommar?

Wålermark 35 miljoner ca
Fått chans i Feyenoord utan ta den mycket pga skador nu utlånad till Herenveen utan att precis glänsa

Något säger mig att klubbar kommer vara mer försiktiga att värva från Häcken i framtiden. Med Sonkos kontraktslängd i åtanke så är det ingen idé om att ens trolla med 100 miljoner hets.

Det är en sak att glänsa på plasten men ute i Europa blir det svårare. Benie Traore tex såg ut som en klen Bambi på hal is borta i PL. Saknade helt fysik för den ligan värdelöst scoutat.
Bra inlägg.

Bluffen är på väg att avslöjas.
2024-01-26, 19:10
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
Mittenstycket

Mittenstycket är alltså detta:

Citat:
För att få honom till sig så bröt man alliansöverenskommelsen och använde Universal för att övertyga spelaren, fick honom att göra en två veckors sejour i sin moderklubb för att vilseleda systemet, blev avslöjade och gav BP 30-35% vidareförsäljningsklausul på Jonah Kusi Asare som kompensation.

Vi vet att gnaget bröt alliansöverenskommelsen när man plockade in spelaren, vi vet att man använde Universal för att göra det och vi vet också att Petrovic under en kort period gick tillbaka till IFK Tumba. Vi vet också att klubbarna kommit överens om en slags kompensation för det som har hänt (Enligt Peter Kleve)

Det enda vi inte vet är varför gnaget ger BP en deal som är värd runt 20 miljoner eller så, enligt gnaget råkar det bara hända samtidigt och enligt dig så är stycket helt fel så om det är fel vad är då rätt?
2024-01-26, 19:43
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Bra inlägg.

Bluffen är på väg att avslöjas.
Tänk när det levande Nigeriabrevet Bergvall blir uppenbart för alla?
Medlem
over9ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Mittenstycket är alltså detta:

Vi vet att gnaget bröt alliansöverenskommelsen när man plockade in spelaren, vi vet att man använde Universal för att göra det och vi vet också att Petrovic under en kort period gick tillbaka till IFK Tumba. Vi vet också att klubbarna kommit överens om en slags kompensation för det som har hänt (Enligt Peter Kleve)

Det enda vi inte vet är varför gnaget ger BP en deal som är värd runt 20 miljoner eller så, enligt gnaget råkar det bara hända samtidigt och enligt dig så är stycket helt fel så om det är fel vad är då rätt?
"Vi vet", jaså?
https://twitter.com/FreddeSoderberg/status/1747945608776704244
Medlem
a.Canis.Majoriss avatar
Sirius värvar en intressant spelare som ersättare för Matthews som man tappade timmarna före.

https://www.siriusfotboll.se/nyheter/marcus-lindberg-klar-for-sirius-fotboll/

Och ryktas försöka köpa Milleskog, som man ju gick bet på i somras och då tog in Wessam Abou Ali istället.
Senast redigerad av a.Canis.Majoris 2024-01-26 kl. 19:55.
2024-01-26, 19:51
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
"Vi vet", jaså?
https://twitter.com/FreddeSoderberg/status/1747945608776704244

Ja vi vet, det här är gammal skåpmat om du menar att något av det som jag sagt att vi vet är fel får du gärna komma med korrekt info.

2024-01-26, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a.Canis.Majoris
Sirius värvar en intressant spelare som ersättare för Matthews som man tappade timmarna före.

https://www.siriusfotboll.se/nyheter/marcus-lindberg-klar-for-sirius-fotboll/

Det var snabbt. Verkar dessutom som en högintressant spelare.

Jag är mer tveksam till Milleskog om än ett intressant projekt. Vi ska dock ha in två nior med största sannolikhet.
2024-01-26, 20:32
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Ja vi vet, det här är gammal skåpmat om du menar att något av det som jag sagt att vi vet är fel får du gärna komma med korrekt info.

Nej om du backar så ser du hela bilden. Varför ger Manuel BP en deal värd runt 20 miljoner? Finns det några kopplingar där kanske? Är han helt blåst och lekte VD och sportchef mm?
2024-01-26, 20:38
Medlem
a.Canis.Majoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Det var snabbt. Verkar dessutom som en högintressant spelare.

Jag är mer tveksam till Milleskog om än ett intressant projekt. Vi ska dock ha in två nior med största sannolikhet.
Jag gillar Milleskog, det lilla jag sett och hade känt mig hyfsat nöjd med honom som tilltänkt startspelare för oss. Men det är klart, han har inte bevisat något på den här nivån tidigare, vilket iofs väldigt få av våra tidigare nyförvärv gjort.
2024-01-26, 20:44
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Nej om du backar så ser du hela bilden. Varför ger Manuel BP en deal värd runt 20 miljoner? Finns det några kopplingar där kanske? Är han helt blåst och lekte VD och sportchef mm?

Manuel är ju inte ensam om ansvaret, kompensationen från aik kom ju efter samtal med Fredrik Söderberg enligt Peter Kleve. Om det nu inte är detta som är kompensationen så vad blev kompensationen?
2024-01-26, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a.Canis.Majoris
Jag gillar Milleskog, det lilla jag sett och hade känt mig hyfsat nöjd med honom som tilltänkt startspelare för oss. Men det är klart, han har inte bevisat något på den här nivån tidigare, vilket iofs väldigt få av våra tidigare nyförvärv gjort.

Jag vet ju förstås inte vad som finns på marknaden, och faktum är att vi försökte värva Milleskog även innan vi hade Abou Ali. Men jag tror inte han har det omedelbara genombrottet i sig på samma sätt, dock med förtroende så kan det lossna. Sen är det bara att svälja att man oavsett vad man värvar inte kommer få någon beprövad, så lika bra att satsa på en yngre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in