2024-01-25, 22:23
Medlem
Flashshits avatar
Postnordchef stjäl paket:

https://www.expressen.se/tv/nyheter/sverige/postnordchef-fangas-pa-film-nar-han-stjal-paket/

Jag är så förbannat less på det här dj*vla företaget.
Under över tio års tid så har de missat att till och från leverera post till mig.
Jag har gjort över 16st anmälningar till Postnord om saknad post. 5st anmälningar till post och telestyrelsen. Ingenting har hjälpt!
Jag har försökt att polisanmäla min post som stulen men de vägrade att ta emot anmälan.
Detta har kostat mig tusentals kronor i påminnelse och förseningsavgifter. En gång fick jag en delgivning från kronofogden för att varken räkning, påminnelse eller inkassobrev kommit fram..
För att inte tala om vad detta har kostat mig i fråga om energi och arbetstimmar.
Jag har skaffat Kivra och lagt de flesta räkningar på e-faktura men det kan alltid komma andra fakturor per post, och de vet man aldrig om de kommer fram!

Och nu ser man att till och med chefer på Postnord stjäl försändelser!

Hur i h-vete skall man komma till rätta med Postnord?
2024-01-25, 22:26
Medlem
Stenballes avatar
(FB) Postnordchefen filmas när han stjäl på jobbet
2024-01-25, 22:32
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
(FB) Postnordchefen filmas när han stjäl på jobbet

Och med det vill du ha sagt?
Den tråden har ju en felaktig trådstart utan frågeställning. TS citerar bara artikeln som han länkar till.
Vad skall diskuteras i den tråden?
2024-01-25, 22:41
Medlem
Bone Collectors avatar
Han berättar att han tagit "ett antal" brev, men att det sällan är något av värde.
"Om det varit pengar så har jag tagit pengar. Vi pratar om hundralappar. Presentkort, någon biocheck."
Om vi förutsätter att det är sant (vilket det så klart inte behöver vara) så undrar man ju verkligen vad som får idioter att bete sig så.
Handlar ju uppenbarligen inte om någon oemotståndlig frestelse.
2024-01-25, 22:45
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
Numera är det många psykopater och banditer som lockas till chefspositioner, i syfte att sko sig själva.

Bättre att medarbetare själva utser lämpliga chefer.
2024-01-25, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Han berättar att han tagit "ett antal" brev, men att det sällan är något av värde.
"Om det varit pengar så har jag tagit pengar. Vi pratar om hundralappar. Presentkort, någon biocheck."
Om vi förutsätter att det är sant (vilket det så klart inte behöver vara) så undrar man ju verkligen vad som får idioter att bete sig så.
Handlar ju uppenbarligen inte om någon oemotståndlig frestelse.

Vart läste du det nånstans?
I expressen syns bara filmen

Han försöker förringa alltså?
Tycker sig ha rätt att gå och "provsmaka lite"
2024-01-25, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indian Bruce Li
Numera är det många psykopater och banditer som lockas till chefspositioner, i syfte att sko sig själva.

Bättre att medarbetare själva utser lämpliga chefer.

Lockas?

En chef får ju mer betalt än brevbärarna.. Tror du inte brevbärarna hade tackat Ja till en uppsatt
chefsposition med bättre lön och villkor ?
Det är givetvis politikernas inkvoterings-avtal som är grunden till problemet.
Om en muhammed söker men 99 svenskar så MÅSte dom ta Muha -för att få mer "mångfald"

Kräket fick ett jobb förmodligen alla på kontoret ville ha.
Och detta är tacken,, gå och plocka grejer som om det var hans salladsbar
Senast redigerad av Stina2017 2024-01-25 kl. 22:55.
2024-01-25, 22:59
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina2017
Lockas?

En chef får ju mer betalt än brevbärarna.. Tror du inte brevbärarna hade tackat Ja till en uppsatt
chefsposition med bättre lön och villkor ?
Det är givetvis politikernas inkvoterings-avtal som är grunden till problemet.
Om en muhammed söker men 99 svenskar så MÅSte dom ta Muha -för att få mer "mångfald"

Kräket fick ett jobb förmodligen alla på kontoret ville ha.
Och detta är tacken,, gå och plocka grejer som om det var hans salladsbar

Ja, det är statuskåta personer som har lätt att drabbas av storhetsvansinne som aktivt strävar efter en chefstjänst.
Lönen och villkoren ser de bara som en förmån som kommer med på köpet.

Därför är det bra om brevbärarna själva bestämmer över val av chef, så att olämpliga gallras bort.
2024-01-25, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indian Bruce Li
Ja, det är statuskåta personer som har lätt att drabbas av storhetsvansinne som aktivt strävar efter en chefstjänst.
Lönen och villkoren ser de bara som en förmån som kommer med på köpet.

Därför är det bra om brevbärarna själva bestämmer över val av chef, så att olämpliga gallras bort.

Ok, du menar så
missförstod

Ja, du har rätt!

Men det är somsagt identitetspolitiken som råder.
Alla företag måste anställa en 1. Muhammed 2. Läsbiskt hbtq-person eller 3 en afghan. Det finns inga andra alternativ, hur länge brevbärare än arbetat för företaget. För nu måste staten bevisa att dom gjorde rätt som lockade hit hela jorden, så det enda svensken ska möta överallt i sin vardag i varenda position ska va invandrare. Annars kan man inte säga "Utan invandringen stannar Sverige!!!"
2024-01-26, 00:48
Avslutad
Postnord-somalier stal paket för 600.000 kronor –
får sänkt straff och slipper utvisning

Expressen

Igår kväll
2024-01-26, 03:47
Avstängd
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOMBARDO1970
Postnord-somalier stal paket för 600.000 kronor –
får sänkt straff och slipper utvisning

Expressen

Igår kväll
Borde snarare hänga i en snara. sno från fan hur många för att komma upp i ett sådant belopp.
2024-01-26, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Under över tio års tid så har de missat att till och från leverera post till mig.
Jag har gjort över 16st anmälningar till Postnord om saknad post. 5st anmälningar till post och telestyrelsen. Ingenting har hjälpt!
Jag har försökt att polisanmäla min post som stulen men de vägrade att ta emot anmälan.
Detta har kostat mig tusentals kronor i påminnelse och förseningsavgifter. En gång fick jag en delgivning från kronofogden för att varken räkning, påminnelse eller inkassobrev kommit fram..
För att inte tala om vad detta har kostat mig i fråga om energi och arbetstimmar.
Jag har skaffat Kivra och lagt de flesta räkningar på e-faktura men det kan alltid komma andra fakturor per post, och de vet man aldrig om de kommer fram!

Jag tror inte på det du skriver och påstår.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in