2024-01-25, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tycker inte heller att Ciro verkar vara nån som vill lägga sig, men jag tycker han verkar jätteless på de flesta. Kan tänka mig att han verkligen vill hem. Om han lämnar självmant kan han inte hjälpa nån, och kanske vill han hjälpa Andreas som han har verkat komma nära.

Men den andra möjligheten är minst lika trolig. Jag tycker att Cornelia och Ronja såg väldigt luriga ut när de spekulerade om ifall de kunde lita på Andreas. Kändes som att de visste mer än de sa.
Min teori är att han väljer freddan då han är mest less på han och skiter i vad de gänget har att säga.
2024-01-25, 16:26
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Min teori är att ciro kör sin egen race oavsett vad han må ha sagt till de gänget och jag tror att han väljer freddan då han är trött på han
Det är mycket tänkbart att han väljer Fredrik.
Tidigt i tråden kritiserade jag honom för att han valde frisedeln i stället för mat. Jag trodde att risken att utses till kämpe, under frisedelns giltighetstid, var minimal. Nu har han ju ändå bäddat för att använda frisedeln.
Kanske den ändå kommer till användning den här veckan. Jag antar att förstekämpen då måste utse någon annan.
Den bäddning han gjort ligger honom ändå kvar till nästa kämpeval. Hans strategi tror jag inte fungerar speciellt länge.
2024-01-25, 16:27
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Nja asså jag gillar ändå chiro han verkar ändå ha huvudet på skaft och är en farmare
om han är en "farmare" med huvudet på skaft återstår att se. Visst han snickrar och donar...Men...
2024-01-25, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
om han är en "farmare" med huvudet på skaft återstår att se. Visst han snickrar och donar...Men...
Jag menar det finns ju inget att klaga på han. Han gör ju sitt och verkar arbetsvillig och en av få vuxna i de programmet.
2024-01-25, 16:37
Avslutad
Citat:
Min teori är att han väljer freddan då han är mest less på han och skiter i vad de gänget har att säga.
om han tänker välja Fredde tror jag att Tim o Andreas vet om det.
2024-01-25, 17:21
Medlem
Kan ni inte sluta upp med att skriva om sådana negativa och barnsliga saker som mobbing och vem som paktar med vem?
Skriv om någonting positivt istället. Som åtrå, lusta och sex!

Inte en chans att Cornelia N har silikon i sina bröst! Hennes liljekullar är helt och hållet naturliga, som ett killingpar i Höga visan eller en kvinnobyst i Platons idévärld.

Cornelia N har för övrigt allt som skulle kunna göra henne till årets vinnare. Eller som jag föredrar att formulera mig:
"Cornelia N,
En bondmora vid spishällen,
En bondhora på alla andra ställen!"
2024-01-25, 20:03
Medlem
Tråkigt nr 1;
att så många hoppar av, bättre då att de måste va kvar till nästa ting. (Så klart vissa undantag måste kunna göras). Om man inte kan gå till en annan Tandläkare så böe man inte ställa upp, lite samma om man har en kronisk sjukdom som inte tillåter livet på farmen. 2 storbönder har alltså hoppat av i förtid. Orimligt då det påverkar spelet mkt.

Tråkigt nr 2;
Att det trots regler om att vara 2 i storbondestugan, inte ges straff för att man lägger in halva gruppen i stugan för att kunna prata pakt och strategi. Reglerna borde följas hårdare och ge straff om det missbrukas.

Tråkigt nr 3;
Att man frivilligt anmäler sig till kamp, va fan det är ju en enorm nackdel och vara förstrkämpe. Varför riskera sin plats? Oxå Varför låta Ciro bli förstekämpe, han behövs på gården..

Tråkigt nr 4;
Att man inte har tidstypiska kläder. Vore mkt coolare att se dem gå runt i träskor och folkdräkter m.m.
2024-01-25, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregers.Werle.03
Kan ni inte sluta upp med att skriva om sådana negativa och barnsliga saker som mobbing och vem som paktar med vem?
Skriv om någonting positivt istället. Som åtrå, lusta och sex!

Inte en chans att Cornelia N har silikon i sina bröst! Hennes liljekullar är helt och hållet naturliga, som ett killingpar i Höga visan eller en kvinnobyst i Platons idévärld.

Cornelia N har för övrigt allt som skulle kunna göra henne till årets vinnare. Eller som jag föredrar att formulera mig:
"Cornelia N,
En bondmora vid spishällen,
En bondhora på alla andra ställen!"

Är det mer moget att bara prata om personers utseende i inlägg efter inlägg? Om du vill h sex och åtrå finns det mer lämpligare kanaler än Farmen.
2024-01-25, 20:13
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxinsox
Tråkigt nr 1;
att så många hoppar av, bättre då att de måste va kvar till nästa ting. (Så klart vissa undantag måste kunna göras). Om man inte kan gå till en annan Tandläkare så böe man inte ställa upp, lite samma om man har en kronisk sjukdom som inte tillåter livet på farmen. 2 storbönder har alltså hoppat av i förtid. Orimligt då det påverkar spelet mkt.

Tråkigt nr 2;
Att det trots regler om att vara 2 i storbondestugan, inte ges straff för att man lägger in halva gruppen i stugan för att kunna prata pakt och strategi. Reglerna borde följas hårdare och ge straff om det missbrukas.

Tråkigt nr 3;
Att man frivilligt anmäler sig till kamp, va fan det är ju en enorm nackdel och vara förstrkämpe. Varför riskera sin plats? Oxå Varför låta Ciro bli förstekämpe, han behövs på gården..

Tråkigt nr 4;
Att man inte har tidstypiska kläder. Vore mkt coolare att se dem gå runt i träskor och folkdräkter m.m.

1. Jojje hade hemlängtan.

2. "Storbondens ord är lag". Jag vill dra till med att lyder man inte ens storbonden kan man bli straffad.

4. Dom har tidstypiska kläder när dom ska ta porträtt till stugan och torpet. Dom kunde fortsatt i samma kläder helt klart.
2024-01-25, 20:18
Medlem
Också var inte hon där Alizia rätt så intressant karaktär. Inte så mycket självinsikt i hon heller. När Dessi behövde lämna då hon tydligen inte mådde så bra, så skyllde Alizia på att Dessi är så självisk och egoistisk som inte är kvar till tinget för att det skulle gynna henne (Alizia) lol. Sedan även lite kul hur de ena gänget som valde att bo i storbondestugan den veckan säger att dom enbart gjorde det för att dom är nattmänniskor och inte ville störa dom andra människorna, när vi vet att det är bs. Dom var där inne o snacka skit och paktade det hörde man ju.
2024-01-25, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
1. Jojje hade hemlängtan.

2. "Storbondens ord är lag". Jag vill dra till med att lyder man inte ens storbonden kan man bli straffad.

4. Dom har tidstypiska kläder när dom ska ta porträtt till stugan och torpet. Dom kunde fortsatt i samma kläder helt klart.

Har svårt att se att hemlängtan ska vara så hrmsk att man intr kan stanna till tinget. De borde väl ha tillgång till psykolog vid behov? Om inte annat bör man ju intr ta med folk som riskerar hemlängtan efter någon vecka.
2024-01-25, 20:30
Medlem
nickeh84s avatar
På TV4 visas nåt timmeslångt avsnitt av Torpet just nu, men det verkar väl inte vara riktiga Torpet som visas på TV4, utan bara nån sorts sammanfattning? Eller vad är det för något?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in