2024-01-24, 21:58
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Jag litar på att du har bättre koll på det där än mig. Just nu är ju inte inkomsterna lika stora som för en "riktig" storklubb och då kanske det ändå är bra att sälja någon med värde för att kunna fortsätta värva och ta ytterligare steg?

CDM behövs väl inte när Tonali får spela igen?

Man ska även komma ihåg att Newcastle INTE har samma draggningskraft som de stora klubbarna, även ifall man har en rätt stor och passionerad inhemsk support (allafall stort lokalt) så kommer inte en spelare i södra europa eller sydamerika känna samma wowfaktor hos Newcastle som hos de stora drakarna, så det gäller då att sälja in projektet och passionen i staden , en eventuell europaplats är ju även ruggit viktig föe många spelare. Och det gäller samma sak när det kommer till inkomster, ligger rätt långt efter de stora därmed. Ett problem där är ju hur förra ägarna styrde klubben, då reklamintäkterna var nära noll då stora delar gick till ägarens andra bolag (sportdirect). Samt rätt usla reklamintäkter från övriga sponsorer som faktiskt betalde då man gjorde lustiga avtal (Newcatle låg bland botten i intäkter och var nog en av väldigt få där intäkterna gick neråt istället för uppåt).

Man har med andra ord bra möjlighet att förhandla med nya sponsorer som betalar en mer vettig sponsoravgift som ligger mer i nivå med andra klubbar. Man har fått tillbaka addidas, samt två nya sponsorer och en som kommer till sommaren. Det i sig kommer ge en rejäl boost.

När det kommer till Tonali var även min tro (har rätt usel koll på Italiensk fotboll) att han var en sexa. Men tydligt är att han är mer en åtta likt Bruno.
Senast redigerad av Neroxx 2024-01-24 kl. 22:04.
Citera
2024-01-24, 23:53
Medlem
Drickbacks avatar
Eftersom Chelsea & Liverpool gick till final flyttas deras matcher mot Tottenham & Luton.
Nytt datum kommer senare.
Citera
2024-01-25, 07:07
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Det ryktas om att West Ham är nära att få låna Kalvin Phillips från Man City resten av säsongen. Det låter spännande, jag vet att han inte har lyckats så bra i City, men i West Ham kan han säkert göra det ganska bra på mittfältet.

Svårt att lyckas om man aldrig får spela, tyckte han var ruggit bra i Leeds, synd att city köper in spelare för att sedan vägra spela dem. Kalvin var väl inte heller direkt en billig spelare? Hade gjort bäst i att stannat i Leeds eller gått till en klubb där speltiden var mer säkrad. Nu känns det som city har tur ifall man ens får tillbaka 20 miljoner för honom.
Citera
2024-01-25, 11:16
Medlem
Generalanderssons avatar
Benzema eller Bonniface till AFC?

Hmm.... helst så hade man ju sett att vi gick för en anfallare av typ Osimhen, dock så tror jag inte att det är en realistisk värvning i dagsläget. Bara vi får in en proven world class striker under detta fönster så är jag nöjd
Citera
2024-01-25, 14:12
Medlem
B-Dawks avatar
Victor Boniface kommer inte skriva på för Arsenal det här fönstret den saken är helt klar. Av förklarligt skäl också.
Citera
2024-01-25, 16:09
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Victor Boniface kommer inte skriva på för Arsenal det här fönstret den saken är helt klar. Av förklarligt skäl också.
Ska jag vara ärlig, så känner inte så mkt till Bonniface. Fast han har ryktats till AFC i ett bra tag nu.

Men varför är det förklarliga skäl till att Arsenal kommer ej att signa Bonniface i det här fönstret?
Citera
2024-01-25, 16:17
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Ska jag vara ärlig, så känner inte så mkt till Bonniface. Fast han har ryktats till AFC i ett bra tag nu.

Men varför är det förklarliga skäl till att Arsenal kommer ej att signa Bonniface i det här fönstret?
Varför envisas med att fortsätta skriva hans namn fel efter att någon skrivit det rätt?

För att han vill nog hellre slåss om en titel med nuvarande lag än att lämna för ett lag som inte är med i en titelstrid.
Citera
2024-01-25, 17:30
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Varför envisas med att fortsätta skriva hans namn fel efter att någon skrivit det rätt?

För att han vill nog hellre slåss om en titel med nuvarande lag än att lämna för ett lag som inte är med i en titelstrid.

Jag frågade inte dig. Men Arsenal är, i allra högsta grad, med i titelfighten.
Citera
2024-01-25, 17:39
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Jag frågade inte dig. Men Arsenal är, i allra högsta grad, med i titelfighten.
Aldrig någon som frågar dig något men du svarar oavsett..

Nej, det är dom inte.. Hade Liverpool varit i Arsenals sits så hade du räknat ut dom för länge sedan.

Visst att man kan med rätt värvningar vara med, men just nu så står det enbart mellan två lag och Arsenal är inte ett av dom hur gärna du än vill låtsas som det.
Citera
2024-01-25, 17:47
Medlem
BarnsligaBengts avatar
Citat:

Det är för att generalen inte klarar språket särskilt bra, för att parafrasera Lady och Lufsen. Han säger hellre ”denna där” än att lära sig spelarnas namn.

Arsenal har ju överpresterat sett till xPoints och framöver blir det en återgång till det normala. Det vill säga ännu en säsong där Arsenal tuppar sig efter första säsongshalvan och faller som en pannkaka i andra.
Citera
2024-01-25, 17:51
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:

Killen är skadad och tillbaka först i april...
Citera
2024-01-25, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Svårt att lyckas om man aldrig får spela, tyckte han var ruggit bra i Leeds, synd att city köper in spelare för att sedan vägra spela dem. Kalvin var väl inte heller direkt en billig spelare? Hade gjort bäst i att stannat i Leeds eller gått till en klubb där speltiden var mer säkrad. Nu känns det som city har tur ifall man ens får tillbaka 20 miljoner för honom.
Jag håller med, han var mycket bra i Leeds och landslaget... Jag tror att han kanske haft en del skador också tyvärr. Hoppas han lyckas i West Ham (om lånet blir av), då kanske West Ham sedan kan köpa honom till en rimlig penning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in